usb minne lyser men upptäcks inte?

Permalänk
Medlem

usb minne lyser men upptäcks inte?

hej jag har ett usb minne som inte är så värst mycket använd, en dag (för flera flera månader sedan) stoppade ja in usb minnet, den lös som den ska och lyser fortfarande, men inget kommer upp i datorn, testat på minst 5 olika datorer + skolans men funkar inte ink. xbox 360.

vad tror ni kan ha hänt? den lyser som de ska och så ser inget i usb saken alltså om de skulle vara damm där i eller något.

säg inte att ja ska testa annan usb port för den har lagts in i alla portar och flera datorer så...
något program som man kan ev. formatera den med om de kanske hjälper?? för Handy Recoverry får jag inte igång av något konstigt slag :S

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Tror dessvärre minnet är rökt. Haft haft liknande problem med egna USB-minnen. De lyser, får Windows-ljudet när man ansluter till datorn men minnet hittas inte. Har du redan bekräftat att det inte fungerar på mer än 5 datorer så är det dessvärre ett faktum.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Menar ni att man inte ens kan se eller göra något i diskhanteraren?
Har hört att de har en begränsad livslängs men aldrig hört någon som råkat ut för det.

Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / Diskhantering.
Hårddisken / Partitionen ser du i 2-3 olika rutor/bilder. Beroende på var/vilken du höger klickar på får du upp till 2-3 olika menyer.

Permalänk
Medlem

panpo98: nej finns inte med där kollat redan

poison: okej skummt varför gör de så?? fan dåligt.. den funkar 3 sekunder på en ny formaterad dator, den funkar tills windows hittar drivers till den? haha den fungerade ett tag på min nuvarande dator, sedan min andra dator när den vart nyformaterad till w7/xp så..

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7