Är denna dator värd 4000-5000kr?

Permalänk
Medlem

Är denna dator värd 4000-5000kr?

eller hur mycket skulle ni säga att den var värd?

Funderar nämligen på att införskaffa den.

XPS 420

CPU: Intel Quad Core, fyrkärnig 2,4 GHZ, Q6600, L2-Cashe: 8 MB!
RAM: 4 GB (2*2 GB) 800 mhz med specialkylflänsar (Patriot memory)
Grafikkort: ATI RADEON HD 4350, 512 MB (HDMI, DVI, VGA)
HÅRDDISK: 1000 GB (nyköpt 2010)
USB 2.0: Ja både i front och bak, även 1 e-satautgång i bak
OPERATIVSYSTEM: Windows Vista original (OEM-licens) Skiva medföljer
NÄTVERK: Ja, lan (ej trådlöst)
LJUD: Ja, integrerat ljudkort i moderkortet
OPTISK ENHET: DVD/CD Läsare/Brännare
MINNESKORTSLÄSARE: Ja, klarar alla vanliga typer av minneskort SD mm.
PEKDON: Trådlöst tangentbord (DELL original) och trådlös mus ingår (DELL original)
DOKUMENTATION: Dokumentation och CD-skivor följer med i ett snyggt ”XPS-fodral”.
ÖVRIGT: Minidisplay i fronten där man kan välja vad det ska synas, t.ex. outlook-kalendern, minispel eller liknande, extremt hög ”cool-faktor”.

Tack På Förhand!

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk
Medlem

hellre nytt paket än sockel 775

Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition - Inet.se

ta det o köp på dig lite annat eller har du någon speciell budget ?

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är värd runt 3000 max. Endast pga av programvaran som följer med. Nedan får du en snabbare dator som är ny med garanti för ungefär samma slant. Dock utan windows

Permalänk
Medlem

max 3000kr, beror väll på vad du vill göra med pcn utifall det är värt att köpa nytt istället.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan få köpa min dator för tre tusen. I princip exakt samma specifikation. Jag har ingen minneskortsläsare men du kan få en skärm istället. För de två tusen du sparar kan du köpa en minneskortsläsare och en påse popcorn

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Tack ni alla för svaren!

Jag har en budget på ca 6000:-

Det som är önskvärt är ju att jag skall kunna spela alla spel som t.ex:

Diablo 3

Crysis 2

Resident Evil 5

Silent Hill 5

Bioshock 2

Battlefield Bad Company

m.fl.

Behöver dessa komponenter:

Moderkort

Processor (Quad Core)

Minnen

Grafikkort

Och ett chassi med bra kylning.

Jag är långt ifrån kunnig i allt som behövs och vad som passar ihop i komponentväg.

Behöver absolut inte kunna köra med maxade inställningar och sådant utan bara man kan köra utan lagg och hack och annat jobbigt är jag nöjd.

Tror jag vill fortsätta köra men Intel och inte Amd. Försökte läsa på nätet om Amd v Intel, men det är ju en djungel och någonstans i alla dessa texter tyckte någon att Amd kräver mer kylning och det ger mer oväsen???

Hjälp! Vad skulle ni knåpa ihop för 6000:-

Tack snälla för att ni tar er tid!

Tilläg
Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk
Medlem

Är det en widescreen ;oP

Skrivet av eliaz:

Du kan få köpa min dator för tre tusen. I princip exakt samma specifikation. Jag har ingen minneskortsläsare men du kan få en skärm istället. För de två tusen du sparar kan du köpa en minneskortsläsare och en påse popcorn

.

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbn:

Jag tycker den är värd runt 3000 max. Endast pga av programvaran som följer med. Nedan får du en snabbare dator som är ny med garanti för ungefär samma slant. Dock utan windows

http://i44.tinypic.com/xeel1f.png

Kan jag byta ut AMD:n till Intel i detta paket?

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk
Medlem

Plocka från gammal dator

Jag tänkte plocka hårddiskar, nätverkskort och optiska enheterna från denna gamla Dell om det går???

Dell Dimension 8400

Processor: Intel Pentium 4 HT Teknologi 660 (3.6 GHz, 2MB

Cache, EM64T 800MHz FSB)

Chipset: Intel 925X

Ramminne: 2048 MB DDR2, 533MHz 4X512MB.

Hårddisk: 320GB SATA Raid

optisk enhet 1: 16xDVD (DVD-spelare

Optisk enhet 2: 16xDVD+/-RW "dual layer (DVD-brännare).

Grafikkort: ATI Radeon PowerColor X1950 PRO 512MB GDDR3 256 -

bit, VIVo Dual DVI, Artctic Cooling.

Ljudkort: Creativ labs Sound Blaster Audigy Dell ZS 7.1 med

IEEE1394

Nätverkskort: Integrerat 10/100/1000 Ethernet

Nätaggregat: 350W

Skärm: 19" TFT

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimmis:

Kan jag byta ut AMD:n till Intel i detta paket?

I ditt fall tycker jag du ska satsa på AMD, passar mycket bättre för din budget.

Permalänk
Medlem

Okej

Men jag tänkte köpa delar för 6000k nu och köpa resten nästa månad så det blir välan en budget på ca 8000-9000k.

Grafikkort: PowerColor Radeon HD 4670"PCS" 1GB, 715:- (eller PowerColor Radeon HD 5750 1GB GDDR5 1395:-)

Minnen: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB, 2675:-

Processor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920, 2895:-

Moderkort: ASUS P6T SE, X58, Socket-1366, 1850:-

Summa: 8135:- ( 8815:-)

Vad tycker ni om detta?

Hoppas ni inte tycker jag en "pain in the a** nu ;oP

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimmis:

Men jag tänkte köpa delar för 6000k nu och köpa resten nästa månad så det blir välan en budget på ca 8000-9000k.

Grafikkort: PowerColor Radeon HD 4670"PCS" 1GB, 715:- (eller PowerColor Radeon HD 5750 1GB GDDR5 1395:-)

Minnen: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB, 2675:-

Processor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920, 2895:-

Moderkort: ASUS P6T SE, X58, Socket-1366, 1850:-

Summa: 8135:- ( 8815:-)

Vad tycker ni om detta?

Hoppas ni inte tycker jag en "pain in the a** nu ;oP

Jag hade bytt ut ram minnena och satt i ett bättre grafikkort utan att tveka. Då båda dom kortena inte är något vassa , spara ihop till 5830 eller högre

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Jag tror att de flesta kommer råda dig att köpa ett bättre grafikkort och en billigare processor(+moderkort).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

jag tror att de flesta kommer råda dig att köpa ett bättre grafikkort och en billigare processor(+moderkort).

1+

eller som du säger , i5, gigabyte mobo och 1600mhz minnen, sen lägger vi dit ett 5850 !

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Skall ha allt ni skrivit i åtanke!

Jag förstår vad ni menar visst skall jag fundera på allt detta.

Vill dock ha en dator som inte går ur tiden så fort eftersom ekonomin inte tillåter detta. Jag har haft min gamla Dell i 5 år nu och det som var kul var att jag kunde lira S.T.A.L.K.E.R Call oF Pripyat med den. Tänk att den gamla häcken var en speldator då jag köpte den 2005

Alla andra spel är i princip omöjliga att spela.

Tack än en gång för svaren och framförallt för att ni velat ta tid att hjäpa mig!

Detta med att plocka ihop en dator är inte lätt.

OM ni orkar. Kan ni sätta ihop ett paket med Intel som ni tycker är bra att lira de senaste spelen på?

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk

Produkt Antal á pris Summa
Totalt: 8 145 kr

Asus P7P55D EVO 1 919 kr

Intel Core i5 750, 2.66GHz 1 899 kr

PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2 3 039 kr

Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 1 289 kr

Detta borde klara dagens spel utan några större problem

Visa signatur

Asus P7P55D-E Evo || Intel Core i5 @3,77 GHz || 4 Gb ddr3 Corsair XMS3 1333 || XFX HD 4850 Crossfire @ 690/1140 MHz

Permalänk
Medlem

Det är ingen mening och köra intel med en budget under 10000kr imo då du inte får samma prestanda som ett AMD paket.

Men vill du ha en i5:a och ett 5770 istället för en 965 och ett 5850 är det ditt val.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem

Yfrog Image : yfrog.com/jokomplettp - Uploaded by davnor
Ca 9500 kr med Intel i5, hd5850 m.m

Ett förslag med Intel processor från Komplett.
Bra chassi och nätagg. Nätagget är något överdimensionerat för ditt system men väldigt skönt med modulärt (löstagbara kablar, slipper kabelhärva)
Övriga delar håller bra kvalite och låter dig lira på...
Lycka till

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA-II, 32MB 696 kr
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart 203 kr
Fractal Design Define R2, Svart 790 kr
Fractal Design Tesla 550W 80+ 695 kr
Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition 3 999 kr
PowerColor Radeon HD5770 1GB 1 504 kr
Summa: 7 887 kr

Permalänk
Medlem

Thanks again!

Ni har varit mycket hjälpsamma.

Tyckte att TheKillerCows förslag låter bra. Det skall jag fundera lite extra på =o)

Som sagt så behöver jag inte maxa alla inställningar. Det är inte det viktigaste utan det viktiga är att kunna lira de senaste spelen utan störningar

Ha det gött!

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk

Som många sagt, köp AMD! Deras Phenom 2 X4 är grymma spelprocessorer. Du får samma prestanda i spel som med den i5 750 du funderat på fast till en lägre kostnad. Istället lägger du pengarna på ett vassare grafikkort, det är där du vill investera varenda extra krona om du även i framtiden vill kunna lira de senaste spelen.

Ang delar från din Dell:
Absolut kan du använda CD/DVD från den. Även HDD kan du plocka med men jag skulle absolut rekommendera att köpa en ny disk också. En ny fräsh och inte minst mycket snabbare HDD som systemdisk kommer göra stor skillnad. Nätverkskort får du integrerat på vilket moderkort du än köper idag så finns inte riktigt någon anledning att sätta i något extra.

Hade du haft budget att köpa något av de riktigt bra grafikkorten på en gång (5850/5870) och ändå ville lägga mer pengar på burken skulle jag rekommenderat att börja titta på Intels processorer, annars är de egentligen inget alternativ om du är ute efter spelprestanda.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Okej, okej, ni har nästan övertygat mig :)

Jag har nu börjat fundera på AMD istället för Intel.

Ni här på Sweclockers borde ju veta er sak så man bör nog lyssna

Måste säga igen att ni har varit ytterst hjälpsamma och tålmodiga mot en som inte är så insatt och responsen har varit snabb!

Thanks!

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk
Medlem

Det här hade jag köpt. DU har ju dvd-spelare i den gamla.
Glömde visst nätaggregat så jag går över din budget. Fractal Design Tesla 550W 80+ - Inet.se

Permalänk
Medlem

Jocke92s förslag ser bra ut. Byt ut processorn mot en "Phenom2 x2 555 3,2Ghz" så kommer du ner till din budget trots nätaggregatet.

Permalänk
Skrivet av sodapop:

Jocke92s förslag ser bra ut. Byt ut processorn mot en "Phenom2 x2 555 3,2Ghz" så kommer du ner till din budget trots nätaggregatet.

Det är inget alternativ att byta till den processorn. Han ska definitivt köra en 4 kärning

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimmis:

Men jag tänkte köpa delar för 6000k nu och köpa resten nästa månad så det blir välan en budget på ca 8000-9000k.

Grafikkort: PowerColor Radeon HD 4670"PCS" 1GB, 715:- (eller PowerColor Radeon HD 5750 1GB GDDR5 1395:-)

Minnen: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB, 2675:-

Processor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920, 2895:-

Edit: Jocke92's paket var fint.

Du kan byta chassit mot ett elite 33_ som kostar mindre om du vill få ner priset, men det är prisvärt som det är.

Moderkort: ASUS P6T SE, X58, Socket-1366, 1850:-

Summa: 8135:- ( 8815:-)

Vad tycker ni om detta?

Hoppas ni inte tycker jag en "pain in the a** nu ;oP

Bland den sämsta vägningen.
Du köper ett riktigt kasst grafikkort, och en processor du inte har något behov av.

Kan sätta ihop något som presterar mycket bättre i spel för samma slant. Om ingen gjort det än.

Permalänk
Medlem

Kör på!

Blir lite snurrig bara av alla förslag ;P

Grimmis

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk
Medlem

Grund paket:

Sedan lägger du till de här för att satsa på grafikkortet och senare uppgradera cpun:
PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2 - Inet.se
AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 BlackEdition - Inet.se
Eller lägger du till några hundra och köper fyrkärnigt:
PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2 - Inet.se
AMD Phenom2 X4 925 2,8Ghz, AM3 - Inet.se
Eller satsar du på cpun och senare uppgraderar grafikkortet:
PowerColor Radeon HD5770 1GB - Inet.se
AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition 125W - Inet.se

Permalänk
Medlem

Kör på jocke92's senaste, dock skulle jag personligen bytt chassit till ett CM333 för budgetens skull, och satsat på x4 925 och 5850.