Permalänk

nigeriabrev?

Tja tänkte kolla om ngn råkat ut fœr detta:
La. ut en dator på blocket idag o fick detta svar från ngn skum jävel:
Hello, My Name is Kate Martins, i will like to buy and ship the PC to my son internationally. Get back to me with the following information so that i can make the payment immediately via Bank transfer: Name: Address: Bank Name: Account Number: IBAN: BIC: Name of the Item: Cost of the item including shipping cost through TNT Global Express (EMS Speed Post) or Swedish Registered Priority post: Registered Priority post: This is the address of my son who will receive the item in internationally Name: Kabir.A.Martins Address:No. 10 Iremo Road, P.O.Box 20, Ile-Ife, Osun State, Nigeria I'll wait for your reply Thanks Hope to read from you soones

Detta måste ju vara bluff, eller vad tror ni?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Att du ens frågar Det är scam.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Japp, det där en bluff.

Permalänk
Medlem

Helt klart en glasklar bluff.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

fick ett nästan likadant förra året fast det var en som ville köpa mitt 4850 och få de skickat till sin son.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Helt klart en glasklar bluff.

ja jävlar va klart det var.

Permalänk

hahaha:D OK:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk

Självklar scam ju :-), Varför skulle en engelsk talande person sitta inne på blocket.se? Samt skulle inte frakten bli rätt jäkla dyr dit? :D.

100% scam ^^

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conradiminja:

Självklar scam ju :-), Varför skulle en engelsk talande person sitta inne på blocket.se? Samt skulle inte frakten bli rätt jäkla dyr dit? :D.

100% scam ^^

Samma anledning som en stum engelsman.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare. Svara inte ens utan släng skiten. Jag gjorde misstaget och svara på ett liknande mejl och då ville dom erbjuda mig dubbla priset för min pryl. Nej, släng mejlet och spärra avsändaren.

Permalänk
Medlem

Fick ett sånt mail på en annons förra året ofta nån i nigeria vill köpa en dator i sverige som är så "billigt"

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk