Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Må vara så men de borde åtminstone ge assist till AMD så det kan skapa en bättre profil. Tur för dig om du inte upplevt buggen hittils. Säker på att du vet vad du ska leta efter?
Jag håller inte med om att korten skall liga på 100% load hela tiden. Dels blir de väldigt varma och fläktarna måste jobba mycket mer. Har du haft problem med 99% load buggen någon gång? Om ja så kanske du märkt hur lång tid det tar att starta spel&program när buggen är aktiv.

Där sa du det...eftersom GPUerna ligger på 95+ load så halveras FPSen. När man sen tabbar ut så nollställs GPU activity eftersom man går över i 2D mode. När man sen tabbar in i spelet igen så ligger GPU load på 70-85% och spelet flyter på fint i 60fps (vsync på).
Jag testade detta igår genom att ha MSI Afterburner på i bakgrunden. Först gick jag bara runt i världen i ca 5min och tabbade ut. Dels gick mina GPU activity inte över 80% load, dels märkte man tydligt att FPSen var hög. Sen attackerade jag en mob och efter detta så märkte jag att min FPS hade gått ned till ca 35fps. Jag tabbade ut och såg att GPU gått upp till 96% load och GPU2 till ca 91% load. När jag tabbade in igen så blev FPSen märkbart bättre (ca 55fps) och höll sig där tills jag attakerade nästa mob.

Jag gjorde precis som dig och skickade mina resultat till AMD's customer service. Får se vad svaret blir, ska försöka göra samma till Trion.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz ocked | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hallå folket, fick tag på 2 trialkoder precis men kommer inte hinna prova.
Tänkte att kanske möjligen nån här kan få bättre användning av dessa.

"Rift Trial
W2YF-Z32E-X9GR-L7FE-722D
LPXY-PP3N-PE3E-9RJ2-7N7D

Use your codes this way.

Instructions:

1. Copy your Ally Code - you should have received 2 of them
2. Log in or create your free Trion account at https://account.RIFTgame.com.
3. Click "Apply Code" on the left-hand navigation bar and enter your Ally code.
4. Download the RIFT patcher by clicking the "Download Client" button in the "Manage Account" section of your Trion Worlds account.
5. Install the RIFT patcher, update the game, and you're ready to play!

Make sure to act fast - the Ally Code is only good for this weekend's event!

For more information on the event, visit www.RIFTgame.com/ally"

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Vad tycker folk World Event Stage 2? Jag gic ut precis efter det börjat, han stöta på en big boss men la mig inte i striden.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz ocked | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Tjena! Spelar rift för fullt nu när det är gratis över helgen och har ett par kompisar som hemskt gärna också vill testa, så sitter någon på 1 eller 2 koder så tar jag hemskt gärna dem.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Vad tycker folk World Event Stage 2? Jag gic ut precis efter det börjat, han stöta på en big boss men la mig inte i striden.

Tummen upp för stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Tummen upp för stage 2

Var med på två bossar med min level 26 alt. Det var rätt tungt att köra tank, men kul.
Fick en shade weapon cache eller vad det heter. så nu måste jag fortsätta jaga death rifts och lite invasions för att få mitt fina svärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Det var trevligt, dödade ett annat bossar och tog några rifts. Fick några sådana där sourceshards annars var looten skit :/
Sen på phase 3 gick vi in, alla 50s i mitt guild men whipade sönder pga. det är många som inte är gearade för raid

Hade 8-10 fps i boss battlen och MSen låg runt 40 :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Inget för en lvl 18 eller? Så jag vet om det är värt att logga in eller inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inget för en lvl 18 eller? Så jag vet om det är värt att logga in eller inte.

Stage 2 varade bara så långt tid som det tog att besegra de bossar som spawnat i respektive zon.
Inte så lång tid alltså.

Med tanke på att eventet inte gick riktigt som de hoppats så ber Trion om ursäkt och låter alla som har ett aktivt konto ta del av den loot som man borde fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Med tanke på att eventet inte gick riktigt som de hoppats så ber Trion om ursäkt och låter alla som har ett aktivt konto ta del av den loot som man borde fått.

huh? Källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

huh? Källa?

Jasså? Har ni inte hört det... Det kommer från Scott Hartsman själv

http://forums.riftgame.com/showthread.php?167307-River-of-Sou...

Permalänk
Medlem

Fick mig en 20 slots väska och annat jox. Inte fy skam.

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem

Nice! 250 sådana där sourcestones var trevliga :D, ett halv nice trinket blev det för 400

Hm någon som vet var ifrån man kan få eller köpa ett nice necklace? Något bra mage som man kan crafta kanske?

Permalänk
Medlem

Tjenare, jag har suttit och fingrat på köpknappen ett tag nu. Men vet inte om jag är redo för att lägga ner den tid som krävs för spelet. Går det att spela "lite" och ändå hänga med i spelet på ett bra sätt? lika så är det någon som har ett gäst pass eller liknande att kunna ge bort så man skulle kunna testa det i några dagar för att se om det är något för mig?

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iximon:

Tjenare, jag har suttit och fingrat på köpknappen ett tag nu. Men vet inte om jag är redo för att lägga ner den tid som krävs för spelet. Går det att spela "lite" och ändå hänga med i spelet på ett bra sätt? lika så är det någon som har ett gäst pass eller liknande att kunna ge bort så man skulle kunna testa det i några dagar för att se om det är något för mig?

Tror gästpassen bara var i samband med world eventen och vet inte när man kan få tag på ett igen
Vet inte riktigt men det borde funka att spela lite, men det är ju roligare att spela mer :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iximon:

Det där med att hänga med beror så klart på vad du vill vara med på.
Inget tvång med raids för att få bra loot t ex.
Du kan levela i egen takt genom att questa på vanligt sätt. Köra lite Rifts när det dyker upp för att få smaka på stora bossar... bara lulla omkring liksom och ändå känna att man kommer framåt. PvPa när man känner för det.
Väldigt solovänligt, men när det krävs grupper så sker det nästan per automatik.
Finns väldigt mycket content så man får valuta för pengarna även om man väljer att inte fortsätta efter de första 30 dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iximon:

Men när du väl dingar 50 och vill köra expert dungeons, instancer, så kan det ofta vara svårt att hitta en grupp om du inte är med i en guild etc etc. men det kanske går att komma in i ett bra guild ändå. Men beror väl på hur lite du spelar, klart kan du även när du har kommit till 50 springa runt ensam, göra alla quest du kan hitta, hitta lite public groups på vägen stänga några rift... i chatten ganska någon skriker om invasion och boss i stillmoor så drar du dit och rejpar med dem. När du väl hör bossens tunga kropp falla till marken så börjar defiance/guardiansen attackera, du och din publik group med randoms slår dem, blabla. Trevligt helt enkelt

Permalänk

Patch 1.2 är nu på testservern. Förväntas lanseras den 4 maj. Väldigt mycket nytt. Läs vidare på: http://forums.riftgame.com/showthread.php?172352-PTS-1.2-Patc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Fan va trevligt

Stog något om upcoming looking for group function för dungeons, nice det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

hörde att många missade det, eventet var ~40 min långt

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

hörde att många missade det, eventet var ~40 min långt

Jepp, därför Trion kompenserade alla med subscribtion.

Permalänk
Medlem

Någon speciell sida där man kan ladda upp rift vids och hitta andras?
Lägger upp några av min t2 gameplay på youtube, Mest Chloromancer/Archon play, inte något proffs gameplay men still en kul grej ;). Kul om någon annan (speciellt mages) också lägger upp så man kan lära sig något ;D

Eller vad tror ni? .D

Permalänk
Medlem

Hotfix #20 löste CFX problemet för vissa om nån märkt det (stealthfix).
GPU load problemet är borta, istället fick jag "flicker" på världskartan (men inte 3d porträttet i Char. sheet)
Dock har jag hört om folk som inte har några problem alls efter hotfixen.
Hur är det för er?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har en fråga kan man lira Rift utan kreditkort och endast använda ''Pre-paid Gamecards''.
Tänkte enligt Steam så krävs det kreditkort,vill helst inte använda det.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Har en fråga kan man lira Rift utan kreditkort och endast använda ''Pre-paid Gamecards''.
Tänkte enligt Steam så krävs det kreditkort,vill helst inte använda det.

Fungerar utmärkt. När du skapar kontot och anger cd nyckeln så får du direkt ange ett av följande alternativ, kreditkort/gamecard/paypal

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Fungerar utmärkt. När du skapar kontot och anger cd nyckeln så får du direkt ange ett av följande alternativ, kreditkort/gamecard/paypal

Tackar!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Efter en tids spelande, har man börjat stötta på några av spelets alla buggar.
Gårdagens instans var ganska intressant, efter någon timme av köttande var man slutligen framme på den sista av alla bossar. Så precis när vi börja attackera bossen, börjar det lagga något fruktansvärt för alla i gruppen, några minuter senare blir helt plötsligt alla spawnade till början och hela instansen är resetad.

Sen har man stött på lite "mildare" buggar, som t. ex dagens warfront session då jag i en fight helt plötsligt börjar falla genom och under marken i 10 sekunder för att sedan dö och spawna om.

Vad har ni andra stött på för "roliga" buggar?

Permalänk

Spelet är knappt två månader gammalt. Förväntar du dig ett 100% buggfritt spel redan från release?

Rifts lansering är med stor marginal den mest smärtfria och minst problemfria jag varit med om de sista tio åren. World of Warcraft skall vi inte snacka om bara, men 2005 hade spelarna uppenbarligen betydligt större tolerans än vad fallet är idag. Ge Trion en realistisk möjlighet att rätta till buggarna, vilket de ju faktiskt redan börjat med i en rasande takt om vi skall vara helt uppriktiga.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Buggar är verkligen ett väldigt stort problem när det gäller sådana här spel. Eftersom WoW är det regerande spelet idag inom mmorpg-genren så gäller det att de nya spelen håller en väldigt hög standard för att kunna locka till sig tillräckligt med folk som sedan stannar kvar och spelar... annars kommer spelet dö ut mer eller mindre.

Rift håller en väldigt hög standard för att vara ny lanserat. Men där i från till att kräva ett felfritt spel är väldigt orealistiskt. Inte ens WoW med 6 år på nacken är fritt från buggar. Det kommer aldrig att släppas ett felfritt MMOG, inte bara därför att utvecklarna är mänskliga och gör fel, utan också för att investerarna bakom varje titel sätter tidsram och budget för projekten. Ett fellfritt MMOG skulle kräva enorm tid och väldiga resurser utöver vad någon är villig att satsa, för att inte tala om att det skulle ta så lång tid att nå en 100% status, att spelet hade passerat sitt bäst före datum redan innan det var lanserat.

Det är inte så att WoW med sina 12 miljoner spelare är en normal standard för P2P MMOGs, utan snarare ett rejält undantag. Rift kommer absolut att ha sin marknad för många år framåt, liksom SWTOR när det väl dyker upp. Men inget av dem kommer att få i närheten av den mängd spelare som WoW samlade på sin höjdpunkt, och det lär förmodligen aldrig någonsin komma ett P2P MMOG som kommer att vara så dominerande.

Varför spelar du Rift om du längtar till WoW?

Personligen är jag nöjd med mina 3.5 år i Azeroth (beta till wotlk), och kommer aldrig att återvända. Det finns så många andra MMOGs som skänker mig betydligt mer glädje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Spelet är knappt två månader gammalt. Förväntar du dig ett 100% buggfritt spel redan från release?

Rifts lansering är med stor marginal den mest smärtfria och minst problemfria jag varit med om de sista tio åren. World of Warcraft skall vi inte snacka om bara, men 2005 hade spelarna uppenbarligen betydligt större tolerans än vad fallet är idag. Ge Trion en realistisk möjlighet att rätta till buggarna, vilket de ju faktiskt redan börjat med i en rasande takt om vi skall vara helt uppriktiga.

Jag har inga förväntar alls gällande hur buggfritt spelet ska vara. Det hör inte till det jag skrev.
Jag nämnde helt enkelt några av de intressanta mer ovanliga buggarna jag stött på.