CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Avstängd

jag vill tacka CDON för otrolig snabb service på min felanmälan.. Skickade kortet 26e efter 17.00 så posten tog inte mitt moderkort.. Nästa dag var det skickat och framme hos CDOn.. samma dag skickade de mitt moderkort och dagen efter framme hos mig :)..
3 dagar and voila..

Ha det

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

jag vill tacka CDON för otrolig snabb service på min felanmälan.. Skickade kortet 26e efter 17.00 så posten tog inte mitt moderkort.. Nästa dag var det skickat och framme hos CDOn.. samma dag skickade de mitt moderkort och dagen efter framme hos mig :)..
3 dagar and voila..

Ha det

Synd dom inte kan ha samma bra service på hårddisk.. skickade in defekt hårddisk till CDON den 14/3 och har fortfarande inte fått nån ny.. dåligt tycker jag.. en sprillans ny hårddisk som blev läsfel på och tappade kontakten med datorn lite då och då.. jaja.. får nog överväga om man ska beställa från CDON igen.. hade de varit DustinHome så hade man snabbt fått utbytt..

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndersT:

Synd dom inte kan ha samma bra service på hårddisk.. skickade in defekt hårddisk till CDON den 14/3 och har fortfarande inte fått nån ny.. dåligt tycker jag.. en sprillans ny hårddisk som blev läsfel på och tappade kontakten med datorn lite då och då.. jaja.. får nog överväga om man ska beställa från CDON igen.. hade de varit DustinHome så hade man snabbt fått utbytt..

problemet nog med hårddiskarna är att de är svåra att få tag på.. Kanske de har slut och väntar in några nya? :/
Du kan alltid maila Edin här på sweclockers och ge honom ditt ärende så kanske han kan sätta fart på servicen? :/

Allra första gången jag beställde tog det lite tid.. dock så var det pga jag handlade för 9k ungefär (klarna 0% ränta såklart) Så då var de tvugna att gå igenom någon säkrehets grej :S.. Men men, annars tycker jag om CDON med tanke på deras enorma sortiment och deras grymma priser+reor

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt hylla CDON då det förbättrat sin orderhantering samt support.
Nu mera får man snabba svar från kundtjänst och prylarna packas snabbare. Tack så mycket.

När får vi se 15% rabatt för Sweclockers-medlemmar igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Måste faktiskt hylla CDON då det förbättrat sin orderhantering samt support.
Nu mera får man snabba svar från kundtjänst och prylarna packas snabbare. Tack så mycket.

När får vi se 15% rabatt för Sweclockers-medlemmar igen?

Uppenbarligen när du köpt brillor. Kampanjen pågår atm=)

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker fortfarande CDON är riktigt sega med att uppdatera kunden när dom skickat varorna!
Även om dom skickar paketet kl 2, så får man inte veta det förrens ca kl 22.00 över mail osv

Dom har dock blivit myycket snabbare med leveranserna, vilket är en otroligt viktig detalj för mig och många andra.

Permalänk
Medlem

Hej! När kommer ni få in z77 korten?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem

Fan vilken snabb leverans! Grymt nöjd och bra pris!

TACK!

Permalänk

Vill bara tacka CDON för väldigt bra leverans! Har handlat lite olika saker från CDON de senaste månaderna och allt har kommit inom 2 dygn från beställning. Ett stort plus för leverans direkt till dörren/brevlådan! Endast fått sån leverans av CDON

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Skrivet av Kalajfa:

Uppenbarligen när du köpt brillor. Kampanjen pågår atm=)

Brillorna är på men jag hittar ej heller listningen

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMikaelEricsson:

Brillorna är på men jag hittar ej heller listningen

CDON Sweclockers

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Tack!

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk

5% rabatten fungerar inte alls!

Varken SWEC1203 eller SWEC1204. Tänkte köpa en hårdisk men chilllar med de när de inte funkar plus gratis frakt över 600 kr är borta eller??

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

5% rabatten fungerar inte alls!

Varken SWEC1203 eller SWEC1204. Tänkte köpa en hårdisk men chilllar med de när de inte funkar plus gratis frakt över 600 kr är borta eller??

tror nog SWEC1204 funkar på måndag

Permalänk
Entusiast

Tjenare CDON...

Pratade nyss med Micke på er support. Han var snabb att avsluta vår konversation trots att jag hade frågor kvar, lite småtråkigt. Sen tycker jag det är lite lustigt... bad om kompensation för strulet ni orsakade senast. Jag beställde 2 grafikkort men fick ett grafikkort och faktura för två, fick visserligen det andra också... men nån dag senare. Jag "krävde" en hdmi-kabel till en kostnad av 49:- (inköpspris för er 15:-?) men det var stört omöjligt då strulet oss emellan var mer än 6 månader sen. Att sakerna levereras idag är väl bra, men det är väl inget plus utan snarare nåt man förväntar sig...

Hoppas nu bara att sakerna trillar ner imorgon då man trots en ålder av 30+ blir som en 10-åring på julaftonsmorgonen när man beställt datorprylar

EDIT: När brukar man få kolli-id på ett ungefär (klockslag)?

// Roger

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever CDONs sida som väldigt segt?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nemran:

Bara jag som upplever CDONs sida som väldigt segt?

Upplever snarare att det tar lång tid att packa sakerna... från två andra siter fick man kolli-id kl 10

Permalänk
Medlem

Hej, om man beställt HTC One X vit men sen vill ha den i svart innan den har skickats, kan man lösa det med kundsupporten eller måste man avboka o sen boka ny?

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

EDIT: När brukar man få kolli-id på ett ungefär (klockslag)?

Allt från minuter efter dom skickar till veckor efter du har hämtat ut det.
Det beror helt och hållet på om springpojken som kutar fram och tillbaks mellan lagret och datahallen har tappat några hålkort på vägen heller inte.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Entusiast

Ser dock bra ut nu då det sorterats i Malmö... bör alltså vara här imorgon om det inte skiljer ett dygn för posten att levera det hit. Från Gbg är det framme dagen efter. Tack för att ni fick iväg det idag CDON... men det vore bra om man kunde få veta om paketet gått iväg eller inte. Jag fick kontakta er serviceavdelning för att få reda på kolli-id och det faktum att paketet ens skickats. Inget mail eller sms på det hittills...

Permalänk
Medlem

Jag köpte http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_27%27%27_sl27t-1led_wide... och jag har ett problem med den... Jag undrar ifall det är så för alla skärmar men jag tycker att det är SJUKT irriterande och det hände inte på min förra skärm. Varje gång jag startar en fullscreen applikation så stängs skärmen av i typ 2 sekunder, och sedan startar den igen. Det händer med vilken videospelare som helst (händer även när jag trycker på speed-up knappen på Media Player Classic - Home Cinema och det är det mest irriterande någonsin), det inkluderar även webbspelare så som youtube. Händer även när jag startar windows, när jag startar ett spel osv. Har provat att stänga av och sätta på alla funktioner i skärmen men det här uppsetår fortfarande för mig. Såg att Lena på cdons recension av skärmen har samma problem, men ingen annan har nämnt om det. Är det någon som har denna skärm där detta upstår och är det någon som har en lösning till det eller går detta på garantin då?

Händer även ibland när jag kollar på film, att skärmen fadar mörkare och sedan fadar den tillbaka till så ljust den ska vara. Tror att det är någon sorts funtion i skärmen men jag har inte kunnat stänga av det.

Ifall detta inte skulle hända så skulle jag vara sjukt nöjd med skärmen, men så som det är nu har jag ångest att jag köpte den.

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Hade för mig att jag såg en kampanjkod häromkring där man fick 500:- rabatt på HD hero 2.
Har jag sett i syne eller finns det en sådan att få tag på?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Blir det nån 15% rabatt i april eller, ska ju beställa ny burk:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hong:

Jag köpte http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_27%27%27_sl27t-1led_wide... och jag har ett problem med den... Jag undrar ifall det är så för alla skärmar men jag tycker att det är SJUKT irriterande och det hände inte på min förra skärm. Varje gång jag startar en fullscreen applikation så stängs skärmen av i typ 2 sekunder, och sedan startar den igen. Det händer med vilken videospelare som helst (händer även när jag trycker på speed-up knappen på Media Player Classic - Home Cinema och det är det mest irriterande någonsin), det inkluderar även webbspelare så som youtube. Händer även när jag startar windows, när jag startar ett spel osv. Har provat att stänga av och sätta på alla funktioner i skärmen men det här uppsetår fortfarande för mig. Såg att Lena på cdons recension av skärmen har samma problem, men ingen annan har nämnt om det. Är det någon som har denna skärm där detta upstår och är det någon som har en lösning till det eller går detta på garantin då?

Händer även ibland när jag kollar på film, att skärmen fadar mörkare och sedan fadar den tillbaka till så ljust den ska vara. Tror att det är någon sorts funtion i skärmen men jag har inte kunnat stänga av det.

Ifall detta inte skulle hända så skulle jag vara sjukt nöjd med skärmen, men så som det är nu har jag ångest att jag köpte den.

Köpte samma skärm. Mitt exemplat är väldigt ljust och byter lite hips som happs sina inställningar från office till gamer etc. Men den har inget problem med att den går svart vad jag märkt. Det verkade som min slutade att göra det efter jag ställde in den på någon inställning (Office tror jag det var) och stängde av ECO mode. Testa att byta omkring på dina inställningar, för ärligt talat vet jag inte hur jag lyckades men den stoppade iaf med den skiten för mig.

Min tanke är att skärmen försöker vara "smart" då det bara händer när jag spelar Mass Effect 3.

Skrivet av BEViking:

Hade för mig att jag såg en kampanjkod häromkring där man fick 500:- rabatt på HD hero 2.
Har jag sett i syne eller finns det en sådan att få tag på?

Inget jag sett i alla fall...

Skrivet av acceMOJS:

Blir det nån 15% rabatt i april eller, ska ju beställa ny burk:D

Troligtvis, är ju lite tradition nu

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Ja, jag väntar tappert, 4de april redan ju, lite taggad på ny burk nu hehe=p

Permalänk
Medlem
Skrivet av acceMOJS:

Ja, jag väntar tappert, 4de april redan ju, lite taggad på ny burk nu hehe=p

Fast, det är vid slutet av månaden som det brukar dyka upp 15%. x)

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Fast, det är vid slutet av månaden som det brukar dyka upp 15%. x)

Typ 27:e... Åt andra sidan så kanske han får tag på ett 680GTX med bra eftermarknadskylare då... Man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

hmm, finns den som kom i mars kvar? och vad är det för kod isf

Permalänk
Medlem

Meh, har posten problem?..
Mitt paket har nu sorterats i Stockholm för tredje gången : /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Köpte samma skärm. Mitt exemplat är väldigt ljust och byter lite hips som happs sina inställningar från office till gamer etc. Men den har inget problem med att den går svart vad jag märkt. Det verkade som min slutade att göra det efter jag ställde in den på någon inställning (Office tror jag det var) och stängde av ECO mode. Testa att byta omkring på dina inställningar, för ärligt talat vet jag inte hur jag lyckades men den stoppade iaf med den skiten för mig.

Min tanke är att skärmen försöker vara "smart" då det bara händer när jag spelar Mass Effect 3.

Haha, jadu. Jag fick gå in i windows update och installera drivrutinen till den. Hade för mig att den gjorde det automatiskt när jag kopplade in den, men nepp. Den fungerar hur bra som helst nu, jag har stäng av ECO mode och lagt den på game mode, tycker att det ser bäst ut så. Stängde även av DDC/CL vilket jag tror var dedär fade in och out grejen.

EDIT: För i helvete, trodde att den fixade sig för att det inte hände med youtubes HTML5 player. Det är inte alls fixat

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB