USB-tangentbord x2 fungerar ej?? Mus fungerar.

Permalänk
Medlem

USB-tangentbord x2 fungerar ej?? Mus fungerar.

Köpt en Inet Taurus-dator. Hämtade idag. Startade och installerade Win 7, men tangentbordet (nytt det också) fungerade inte.. Bytt portar et. c et. c. Samma fel kvarstår. Försökt installera om drivrutiner i enhetshanteraren et. c. Windows säger att det ska fungera kanon. Provade därefter mitt gamla USB tangentbord (som absolut fungerar till den äldre datorn) men gick bet där med. Musen fungerar klockrent.

Har nu hämtat ett PS2-tangentbord och nu fungerar det. Kan tillägga att USB-tangentborden varken fungerar i BIOS eller Windows -- what up??? Segt när nya saker man förväntar sig fungera klanderfritt strular.. Tack på förhand! /Mikael

Permalänk
Medlem

Du har 2 problem.

Avancerat skit funkar inte i bios så länge du inte satt på USB stödet för dom i bios. Du kan väl engelska.

I Windows ska dom funka ändå så ta bort drivrutinerna INNAN du sätter in dom igen. Starta om emellan om du vill vara extra säker.

Permalänk
Medlem

När jag kopplade in mitt PS2-tangentbord kunde jag äntligen komma åt bios. Allt som anbelangar USB står som Enabled där.

Nu är jag inte riktigt med? Jag tar bort drivrutinerna innan USB-tangentbordet är inkopplat.. ??

Permalänk
Medlem

Jag menade att ta bort drivrutinerna innan du lägger in drivrutinerna igen.
Men Vist, Om det går att göra som du skrev är det bättre.

Målet är att ta bort de gamla drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Då är jag med. Rent praktiskt när du säger ta bort, innefattar det något mer steg utöver att trycka på Avinstallera eller dylikt?

Permalänk
Medlem

Vet inte. Brukar vara rätt svårt annars. Om de syns i enhetshanteraren kan man höger klicka på dom och välja att avinstallera (ta bort). Finns program som "Driver Cleaner" eller "Driver Sweeper" men jag har aldrig behövt testat dom så jag vet inte vad de klarar av.