Permalänk
Medlem

kolla ens nyckel på windows 7 ??

Okej har ett litet problem... kommer inte ihåg vad min produkt nyckel till mitt windows 7 är (fick den via msdnaa som jag inte har kvar) så undrar då om det finns något program eller sätt där man kan kolla upp sin nyckel?

typ som rockxp till xp eller om det går att kolla utan något program??

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Menar du din produkt id?
Kolla i kontrollpanelen-->system och säkerhet-->system (tredje uppifrån)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Menar du din produkt id?
Kolla i kontrollpanelen-->system och säkerhet-->system (tredje uppifrån)

menar produkt nyckeln som man måste ha för installera windows

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

vad är msdnaa?? kolla i orginalkartongen, fast det har du säkert redan gjort men endå

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaazZz:

vad är msdnaa?? kolla i orginalkartongen, fast det har du säkert redan gjort men endå

har ingen.. msdnaa är ett sätt för studenter att få gratis windows 7 licenser.. fick det via skolan men nu när jag inte går där så har jag inte kvar mitt konto och glömde skriva ner nyckeln

MSDNAA - Wikipedia

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Licens via MSDNAA fungerar väl bara en gång, därefter får en ansöka om ny licensnyckel. Rätta mig om jag har fel?

Permalänk
Medlem

nope har installerat flera gånger med samma nyckel (på samma dator så klart).. funkat skit bra för mig...

vet bara om att man får ladda ner klienten 3 gånger.. sen måste man be om att få fler downloads "upplåsta" lr vad man ska kalla det

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Produkt id är nog nyckeln va:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

nyckeln står på msdnaa hemsidan under producten du kan även ladda ner den där igen oxå

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

nyckeln står på msdnaa hemsidan under producten du kan även ladda ner den där igen oxå

är fullt medveten om det.. dock blir det svårt när jag inte är student längre och inte har det msdnaa kontot kvar längre...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

har provat står bara en massa B'n på nyckeln.. typ BBBBB-BBBBB-BBBBB-BBBB-BBBB

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av norrby89:

har provat står bara en massa B'n på nyckeln.. typ BBBBB-BBBBB-BBBBB-BBBB-BBBB

Har du köpt programmet då? Det står ju uttryckligen på sidan att du måste ha den köpta versionen om den ska kunna ge dig Win7-nycklar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Högerklicka när du är inne i "Den här datorn" > Egenskaper > Skrolla längst ner. Där står den.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kurdpopcorn:

Högerklicka när du är inne i "Den här datorn" > Egenskaper > Skrolla längst ner. Där står den.

Det är fortfarande inte produktnyckeln utan produktID:et.

Produktnyckeln består av 25 siffror enbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

är fullt medveten om det.. dock blir det svårt när jag inte är student längre och inte har det msdnaa kontot kvar längre...

jag sluta pluggar för typ 2år sen och har kvar min :<

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

jag sluta pluggar för typ 2år sen och har kvar min :<

tur för dig då... tyvärr så tog min skola bort kontot ca 1 månad efter studenten... =/

Visa signatur

here we go!