Presterar det verkligen som det ska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Projekt 6041 (Run 0, clone 259 Gen 47) Sleep=10000 (250 000 steps)
CoreStatus = 64 <100>

Den gav mig ca 5500poäng om jag inte såg fel.

Vad de där efter projekt 6041 betyder vet de tusan
Jag bara bara kommit och stört med lite små surf dag tid några timmar då och då så kan inte ha ökat tiden mer än någon timme på sin höjd.

Ojdå!
Jag har haft någon som gett strax över 5000p jag också med 200 000 steps och det är dom som har tagit sådan tid. För det mesta får jag såna här 4-6 timmars 500 000 steps som ger kanske 2000-3000 poäng eller så.
Förresten, får man mindre poäng om det tar lång tid att göra WU'n?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Ju längre tid det tar att göra en Wu = mindre poäng. Tiden/poängen beräknas på när man hämtar och skickar in Wu'n.

Antalet Steps har nog inte så mycket betydelse. men stora tunga Wu ger mer poäng om man klarar de snabbt än ett par små Wu's.

Sen så har du givetvis lite bättre propp än mig så tror du skulle kunna ha fått lite högre poäng på den. gäller att ha igång datorn så långa stunder de bara går utan att störa de för mycket.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ju längre tid det tar att göra en Wu = mindre poäng. Tiden/poängen beräknas på när man hämtar och skickar in Wu'n.

Antalet Steps har nog inte så mycket betydelse. men stora tunga Wu ger mer poäng om man klarar de snabbt än ett par små Wu's.

Sen så har du givetvis lite bättre propp än mig så tror du skulle kunna ha fått lite högre poäng på den. gäller att ha igång datorn så långa stunder de bara går utan att störa de för mycket.

Jo. Hade en som tog 2-3 dagar att göra klart för att jag var borta över helgen och den fick jag runt 1000p för istället för 2500-3000 som är normalt. Men har gjort klart en hel idag under tiden jag var på skolan. Den måste jag ha fått en del för.
Synd bara att det uppdateras så sällan i profilen här på swec. Finns det någon annan stans man kan se?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Rullknufs - User Summary - EXTREME Overclocking Folding @ Home Stats

Mjo men får du förstora som du inte hinner med så får du mindre poäng. det finns vissa tidgränsen på bigadv folding så missar man tidsinlämningen så får man inte så höga poäng. får man ofta såna så bör man ändra sin config då man satt förhöga krav på ett system som inte hinner med.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tack för länken, Fullmoon
Jo, men var i fjälls över helgen och det var osäkert väder så jag drog ur hela skiten ifall åskgudarna vill vara elaka med mig

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

i7 920
ger mellan 10-13k / 24h

väntar på den bra bonusen.

Precis börjat folda på mitt 5870, enligt fahmon ger det 3,8k /24h

Riktigt nice att bränna förbi folk på listan, är på 424platts för tillfället. (outcast).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

i7 920
ger mellan 10-13k / 24h

väntar på den bra bonusen.

Precis börjat folda på mitt 5870, enligt fahmon ger det 3,8k /24h

Riktigt nice att bränna förbi folk på listan, är på 424platts för tillfället. (outcast).

Gött!

Ett tips, om du har en 920 och ett ATI-kort så får du lägre PPD om du använder båda än om du använder enbart 920. GPU-klienten stjäl mer processorkraft än den klarar av att kompensera för poängmässigt. Med nvidia tjänar man på att använda båda, men inte med ATI (eller AMD Radeon som det heter nuförti'n).

Och 10-13k PPD är inklusive bonus skulle jag tro, utan att veta vilken klock du kör med. Motsvarar ungefär 3,4 ghz med HT på i ett helt dedikerat ch ostört system 24/7 (med SMP-klienten då alltså och lite beroende på vilka wu's man får eftersom det skiljer sig mycket i hur effektivt prollen kan bearbeta dom).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag trycker som sagt runt 16-17k ppd med min på 3.6ghz när jag kör den en lång stund. Annars med -smp6 och normal användning av datorn så kanske 12k ppd.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Farenheit:

i7 920
ger mellan 10-13k / 24h

väntar på den bra bonusen.

Precis börjat folda på mitt 5870, enligt fahmon ger det 3,8k /24h

Riktigt nice att bränna förbi folk på listan, är på 424platts för tillfället. (outcast).

Men... putta inte ner mina placeringar
Förresten bli 'medlem i folding laget'

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag trycker som sagt runt 16-17k ppd med min på 3.6ghz när jag kör den en lång stund. Annars med -smp6 och normal användning av datorn så kanske 12k ppd.

Du klättrar på bra i rankingen! Känner att jag måste skaffa en ny stationär ASAP, min stackars laptop ger typ 200ppd med cpu klient och typ 1200 med cpu+gpu men då blir den så satans varm

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du klättrar på bra i rankingen! Känner att jag måste skaffa en ny stationär ASAP, min stackars laptop ger typ 200ppd med cpu klient och typ 1200 med cpu+gpu men då blir den så satans varm

Haha. Nä, det är nästan inte någon mening alls att folda då

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Haha. Nä, det är nästan inte någon mening alls att folda då

Typ, men många bäckar små!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Typ, men många bäckar små!

Haha precis
Gjorde klart en 67xx (tror det var 6701) WU idag. Stor och tar lång lång tid, förhoppningsvis så får jag en bit över 5k för den
Men nu sitter man på en 6050....

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Gött!

Ett tips, om du har en 920 och ett ATI-kort så får du lägre PPD om du använder båda än om du använder enbart 920. GPU-klienten stjäl mer processorkraft än den klarar av att kompensera för poängmässigt. Med nvidia tjänar man på att använda båda, men inte med ATI (eller AMD Radeon som det heter nuförti'n).

Och 10-13k PPD är inklusive bonus skulle jag tro, utan att veta vilken klock du kör med. Motsvarar ungefär 3,4 ghz med HT på i ett helt dedikerat ch ostört system 24/7 (med SMP-klienten då alltså och lite beroende på vilka wu's man får eftersom det skiljer sig mycket i hur effektivt prollen kan bearbeta dom).

Ser där du... fasiken. =/

Min i7 e lätt clockad till 3,35ghz för de som är intresserade. Tänkte clocka mycket mer i helgen om jag får tid över, se hur högt jag kommer.

Ska för övrigt sätta igång filservern att folda också när jag bygg ut några diskar.

Tror ni 5x120 rad räcker för 4ghz?
Ska sätta dig graffe blocket så fort jag får tid, och byta ut alla slangarna.

Permalänk
Medlem

Gissar att du är ironisk men jag kör 4 ghz med HT på med en 2x120. Så ja, skulle tro att 5x120 räcker. Attans att jag prickade din klock fel med 0,05 ghz.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Vad har du för system i filserven då?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Min 67xx WU verkar inte har registrerats
Är nere på 2600/24h nu bara därför...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Lugn...Det kan ta en stund att de ska ploppa in... börjar du få många missar så kan det vara att de inte godkänner dina WU kanske för ostadig klock eller strul med inlämmningen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Lugn...Det kan ta en stund att de ska ploppa in... börjar du få många missar så kan det vara att de inte godkänner dina WU kanske för ostadig klock eller strul med inlämmningen.

Okej :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Vad har du för system i filserven då?

AMD64 3200+
Ubuntu.

Vad skulle ni säga är korrekt inställning för den egentligen, körde med origami förut men hade ingen koll, så nu kör jag på Linux (x86) and BSD *combined uniprocessor (CPU) and SMP client* (32-bit build; 64-bit OS required for SMP) samt: -big -advmethods

Permalänk
Medlem

SMP kan du väl inte köra på enkärning? Testade förut på en AMD64 3500+ men klienten vägrade starta, körde sedan vanlig uniprocessor-klient.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Kör inte smp. Men verkar ingå i paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Ser där du... fasiken. =/

Min i7 e lätt clockad till 3,35ghz för de som är intresserade. Tänkte clocka mycket mer i helgen om jag får tid över, se hur högt jag kommer.

Ska för övrigt sätta igång filservern att folda också när jag bygg ut några diskar.

[IMG]http://img844.imageshack.us/img844/7235/burk.jpg[/IM]

Tror ni 5x120 rad räcker för 4ghz?
Ska sätta dig graffe blocket så fort jag får tid, och byta ut alla slangarna.

Vad har du för temperaturer med den där?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Känns dumt att starta en ny tråd. Tror ni att det är värt att börja folda på mitt 5770 också?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte? Någonting är bättre än inget.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Varför inte? Någonting är bättre än inget.

Har hört att det ska sänka PPD på smp-klienten.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Har hört att det ska sänka PPD på smp-klienten.

Jo just det, var lite trött igår
5770 tar mer kraft av processorn än vad den klarar av att ge. Så nej jag har ändrat mig, du bör inte folda på ditt 5770.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jo just det, var lite trött igår
5770 tar mer kraft av processorn än vad den klarar av att ge. Så nej jag har ändrat mig, du bör inte folda på ditt 5770.

Helt ärlig? Man vet ju aldrig med dig, du är ju en motståndare

Nä, hoppas på att dra in lite poäng idag också. Borde hinna med iaf en WU under tiden jag är på skolan och kanske en till på kvällen om jag har tur.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Helt ärlig? Man vet ju aldrig med dig, du är ju en motståndare

Nä, hoppas på att dra in lite poäng idag också. Borde hinna med iaf en WU under tiden jag är på skolan och kanske en till på kvällen om jag har tur.

Hehe tävling är ju trevligt men jag tävlar för SweC

"
I've actually given up folding on my two ATI cards. I found that after OC'ing my CPU (Q6600) that A3 SMP folding was just more efficient PPD wise. Because the cards used so much CPU, I gained more PPD from the SMP client than I lost from not GPU folding. Unfortunately, with your Athlon X2's I'm not sure that that would be the case because they are less productive than my Q6600. "

Folding Forum • View topic - HD 5770 - high CPU - low PPD

Till och med på en Q6600.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.