Garderobsserver bootar inte - överhettad/kortsluten?

Permalänk

Garderobsserver bootar inte - överhettad/kortsluten?

Tjenare!

Installerade igår en 1TB-hårrdisk i garderobsservern, (WD Caviar Green).
Det funkade finfint alltihopa.
Sen idag när jag ska köra igån fjärrskrivbord och ansluta till servern så går det inte.
Jag kommer åt de delade mapparna, inte via "Nätverk" utan via "Kör-> \\serverip".
Öppnade burken, och nyinstallerade hårddisken var rätt varm, varmare än den andra som satt i.
Antagligen för att jag inte monterat den rätt, utan bara slängt i den i ett hårddiskrack och kopplat in SATA + ström.

Servern POST'ar och beepar två gånger vid uppstart, sen kör den om samma sak igen.
Låter typ: Krr-beep-beep, Krr-beep-beep, Krr-beep-beep, Krr-beep-beep, Krr-beep-beep, Krr-beep-beep.

Vad kan jag göra för att få igång servern igen.

Vet inte om nätverksmapparna kanske var "offlinetillgängliga" så att det var därför de syntes.

Kan jag ha ESD'at nåt i burken när jag mipplade in hårddisken?
Har hårddiskarna laggat ur?
Hur fan gör jag för att få igång allt?

ServerOS: Windows Server 2003
ServerBIOS: (Enligt en googling) Award-Phoenix

DatorOS: Windows 7

//Jocke1100

Edit: Vet att Western Digital Caviar Green suger, (5400-varvare), men, inte behöver det vara den som laggat ur systemet?

Visa signatur

Acer Aspire 7730G ->| Intel Core 2 Duo T5800 2.0 Ghz | nVidia Geforce 9600 GT 512 Mb | 4 Gb DDR 2 RAM | 320 GB SATA 2 HDD |

Permalänk

Lägger till lite systeminformation:
Operativsystem: Microsoft Windows Server 2003 senaste drivrutinerna
Processor: Intel Pentium 4 (3.4Ghz)
Processorkylare: Intels standard :$
Moderkort: Vet ej
Minne: 2x 512MB Samsung
Grafikkort: Vet ej
Hårddisk: Western Digital 250Gb 5400-varvare, + Western Digital Caviar Green 1TB
Nätaggregat: Vet ej
Övrig kylning: Processorkylare går ut på sidan, PSU-fläkt
Övriga komponenter: 2x DVD-läsare, varav en brännare. En 3.2"diskettstation och minneskortsläsare. Ljudkort och modem/LAN
Temperaturer:

Visa signatur

Acer Aspire 7730G ->| Intel Core 2 Duo T5800 2.0 Ghz | nVidia Geforce 9600 GT 512 Mb | 4 Gb DDR 2 RAM | 320 GB SATA 2 HDD |

Permalänk
Skrivet av Jocke1100:

Lägger till lite systeminformation:
Operativsystem: Microsoft Windows Server 2003 senaste drivrutinerna
Processor: Intel Pentium 4 (3.4Ghz)
Processorkylare: Intels standard :$
Moderkort: Vet ej
Minne: 2x 512MB Samsung
Grafikkort: Vet ej
Hårddisk: Western Digital 250Gb 5400-varvare, + Western Digital Caviar Green 1TB
Nätaggregat: Vet ej
Övrig kylning: Processorkylare går ut på sidan, PSU-fläkt
Övriga komponenter: 2x DVD-läsare, varav en brännare. En 3.2"diskettstation och minneskortsläsare. Ljudkort och modem/LAN
Temperaturer:

Fortsättning följer!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Haha... Ja...
Lite svårt att mäta tempen när datorn inte bootar Windows...

Visa signatur

Acer Aspire 7730G ->| Intel Core 2 Duo T5800 2.0 Ghz | nVidia Geforce 9600 GT 512 Mb | 4 Gb DDR 2 RAM | 320 GB SATA 2 HDD |

Permalänk

Har nu fixat allt genom att installera om serveroperativsystemet.
Men en fråga återstår.

Kan det varit fakumet att servern stod på 24/7 som fick den att lagga sönder/kracha...?

Visa signatur

Acer Aspire 7730G ->| Intel Core 2 Duo T5800 2.0 Ghz | nVidia Geforce 9600 GT 512 Mb | 4 Gb DDR 2 RAM | 320 GB SATA 2 HDD |