Följ Black Week på SweClockers

Kodi (XBMC) - Guiden för filmälskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tusen tack för utförligt svar 🙏
Hann sticka iväg på jobb en vecka men ska absolut kika på det till helgen. Vore smidigt att kunna köra allt på TVn och använda en fjärrkontroll.

Hej
Hur gick det, fick du årdning på ljudet?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej
Hur gick det, fick du årdning på ljudet?

Ja, sorry för dålig återkoppling men det funkade fint med dina instruktioner 🙏😃
Tyvärr tror jag inte processorn i TVn är tillräckligt stark för att köra Kodi på ett tillfredsställande sätt. Upplevde det som segt och buggigt, så blev en separat box ändå.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Efter att till och från ha testat XBMC/Kodi har jag nu kört den "skarpt" ett tag, i huvudsak för att se på Blurayfilmer i 24fps på vår HTPC. Riktiga skivor alltså. Har även PowerDVD men den känns ju helt...övergödd.

Kodi klarar ju menyer sisådär, men det som gör mig lite konfunderad, och att jag känner mig som en idiot, är att det är så svårt att styra Kodi med mus eller tangentbord. Ska det verkligen vara så svårt eller måste jag installera något tillägg eller något? Googla? Ja, det har jag gjort lite men blev inte mycket klokare. Går ju varken att pausa eller hoppa i filmerna.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Kodi klarar ju menyer sisådär

Också en av anledningarna till att jag kör med Zidoo. Har rippat samlingen så behöver inte spela skivorna fysiskt men vill ju ändå kunna ha menyerna. Vissa har flera filmer på sig också.
Går säkert med Kodi också kanske om man installerar nån add-on?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5