Permalänk
Medlem

Kort-läsare USB - varför alla enheter???

Varför ska det dyka upp så många enheter när jag pluggar i min kort-läsare, tror den läser 5 olika kort eller nått, var mest ute efter CF, iaf... varför?
Min laptop läser också kort och där är inga enheter - Detta gäller såklart när inget minneskort används. Störigt

Edit: Quick n' dirty solution - dra ut usb-kabeln när inte kortläsaren används... men det svarar inte på varför laptoppen inte visar minneskort-enheter som inte används.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Det beror nog på kontrollern i usb läsaren vissa har begränsningen att endast kunna läsa ett minne åt gången, med samma enhetsbokstav.

Var stolt att du kan läsa alla, gå in i datorhantering och ta bort de enheter du stör dig på istället under diskhantering finner du det välj ändra
enhetsbeteckning och ta bort, oroa dig inte sen du kan lägga till en igen utan problem då slipper du se dem i windows explorer.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Schysst svar! Tack.

Visa signatur

Baaahh