Force 120GB "fryser" wow & hackar i FO New Vegas.

Permalänk
Medlem

Force 120GB "fryser" wow & hackar i FO New Vegas.

Tjena,

Har sökt runt utan att ha hittat något som går rakt på sak.

Det är såhär att jag har en Force 120GB som OS disk samt att jag har WOW installerat, hade Fallout New Vegas, men var tvungen att flytta det till min gamla mekaniska disk då spelet blev väldigt ryckigt och stannade upp varje sec.

I Wow upplever jag någon gång då och då att bilden låser sig. Drar jag en ALT-TAB och sen tebax in i spelet så är allt ok igen. Detta problemet fanns inte innan jag skaffade SSD.

Ute i Windows 7 (64bit) har jag aldrig märkt några problem, utan det är just i spel.

Någon som vart med om något liknande eller har ett hum om vad det kan vara som strular?

Har följt följande win7 tips/trix från corsairs forum: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=82516

Mobo: Gigabyte GA-P35-DS3
Gfx: 470GTX, (dock så fanns felet redan innan detta kort då jag hade ett 9800gtx)

Tacksam för all hjälp och tips!

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd

Har själv ett liknande problem med min force @g73 laptop, dock är det bara korta frysningar på en halv sekund, inte så farligt men fryser ändå till några gånger i timmen vilket är irriterande.. detta händer enbart när jag kör windowmode(!?)

Förlåt om ja ninjade din tråd lite men har ju ett liknande problem får hoppas det finns någon lösning..

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Har du flashat nyaste beta BIOS på gigabytekortet? har du firmware 2.0 på SSDn? Har du INTE flyttat pagefilen till en gammal disk?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Som mfm skrev så är det ganska "känt" att F120GB har haft problem med låsningar innan v. 2.0 av firmwaret. Här kan du läsa hur du uppgraderar: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=90759

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggish:

Har själv ett liknande problem med min force @g73 laptop, dock är det bara korta frysningar på en halv sekund, inte så farligt men fryser ändå till några gånger i timmen vilket är irriterande.. detta händer enbart när jag kör windowmode(!?)

Förlåt om ja ninjade din tråd lite men har ju ett liknande problem får hoppas det finns någon lösning..

Kör också windowmode, intressant. Lungt, ninja på du

Skrivet av mfm:

Har du flashat nyaste beta BIOS på gigabytekortet? har du firmware 2.0 på SSDn? Har du INTE flyttat pagefilen till en gammal disk?

Skrivet av warhead_se:

Som mfm skrev så är det ganska "känt" att F120GB har haft problem med låsningar innan v. 2.0 av firmwaret. Här kan du läsa hur du uppgraderar: http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=90759

Ah, tackar, ska ge mig på detta direkt när jag kommer hem ikväll. Återkommer med resultat (kan ju dock ta ett litet tag innan det märks).

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fade-swe:

Kör också windowmode, intressant. Lungt, ninja på du

Ah, tackar, ska ge mig på detta direkt när jag kommer hem ikväll. Återkommer med resultat (kan ju dock ta ett litet tag innan det märks).

hehe
Jag försökte flasha min ssd utan lyckas verkar inte som det går och flasha i g73an, får bara downloading failed(när jag försöker flasha) testat båda filerna, achi är på i bios och i datorn :/

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte haft tid att flasha om den än. Dock så såg jag att jag vart klantig, hela tiden trott att jag lagt en liten pagefil på min mekaniska disk, men den låg på ssd'n.. ussja.. Tog bort den och kör utan. Har inte märkt av några problem sedan dess.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....