Phoenix är rätt najs imho

Permalänk
Medlem

Phoenix är rätt najs imho

Nu börjar det likna nått. Liten, snabb och smidig. Testa gärna en build ett tag.

http://komodo.mozilla.org/pub/phoenix/nightly/latest-trunk/

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar rätt fin ja. Som sagt liten, snabb och smidig. Dock så funkar det inte att hålla in scrollen och dra nedåt för att scrolla i andra browsers än IE, för mig iaf. Kan inte heller använda sidoknapparna till back/forward, därför står jag inte ut med andra...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, *bump*
Flera som vill testa kanske?

"Nu har jag provat Phoenix ett tag, och tycker nog att det är dags att sprida den lite. En del saker är småstöriga, men en del är också SÅ sköna.
1) "Tabbed browsing". Man kan alltså ha ett fönster med 40 sidor i, om man så vill. Man kan dra bookmarks/favoriter till en tab för att den ska gå till den sidan. Man kan "mittenklicka" (om man har mittenknapp) på en bookmark för att öppna en ny tab och gå till den.
2) Alt+d går till adressfältet, väldigt skönt.
3) Inget bloat, minimalt som det ska vara...
4) Inbyggd popup-blocker
5) Inställningsmöjligheter för vad javascript får göra (öppna fönster, ändra storlek, ändra statusbar-text osv)
6) Skins, plugins osv fungerar
7) Bygger på gecko-motorn, dvs samma som Mozilla. Klarar mozilla/NS7-skins perfekt, verkar det som. "
Kopierade lite vad jag skrev på ett annat forum

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Hedersmedlem

det SKA gå att mappa knappar till höger och vänster med nån configfil, men det är inget jag har i huvudet.. du kan kolla lite här kanske.
http://www.geocities.com/pratiksolanki/

Apråpå ingenting så har K-meleon kommit i ny version:

v0.7 (10/31/02):
Loads of new features and improvements. Built on the Mozilla 1.2b milestone.
- Bookmarks plugin rewritten
- Macros plugin considerably enhanced
- New Opera Bookmarks plugin
- New Layers plugin for "tabbed" browsing

http://kmeleon.sourceforge.net/download.php

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Håller med om att phoenix är underbart. Särskilt nu när den nått 0.4. Det är som mozilla utan den lite irriterande slöheten.

Explorer killer

Visa signatur

Anytime is Coffeetime !

Permalänk
Hedersmedlem

Har kört uteslutande Phoenix sen 0.1, underbar.

Visa signatur

42

Permalänk
Medlem

Utmärkt browser.

Visa signatur

[size="1"]"Tomma ciderburkar står på bordet, det fnissas och pratas analsex, de är alla eniga om att det är något de vill prova på innan sommaren är slut."
(Ur boken Statarliv av Herr Mossa)[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har provat en del nu och måste hålla med om att den fungerar jävligt bra. Jag har dock svårt att se hur den är bättre än IE? Visst, tabs är trevligt när man vant sig vid det och möjligheten att i viss del styra vad som skall tillåtas i JavaScript borde IE också ha, men i övrigt ser jag inga direkta fördelar. Det faktum att IE alltid ligger i minnet i Windows kan man ju ha åsikter om, men det gör i gengäld att skiten "startar" på en nanosekund. Det känns som om Phoenix tar en evighet att starta jämfört med detta. Cookiehanteringen i IE känns dessutom något kraftfullare. En annan sak jag saknar är möjligheten att scrolla genom att klicka på scrollhjulet och röra på den där pilen.

Permalänk
Medlem

Känns lite dumt att ha två browsers i minnet? Det är väl microsofts fel i och för sig.

Visa signatur

flaah!

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Program

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonl
Känns lite dumt att ha två browsers i minnet? Det är väl microsofts fel i och för sig.

Det har man inte direkt.. Internet explorer har redan sitt GUI laddat eftersom det använder samma som windows explorer, och browser-motorn laddas vid behov.
Andra browsers skulle kunna göra likadant, (K-meleon tex) men då har de inte lika stor frihet att forma utseende och funktion.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Helt underbar webbläsare. Har kört den nu ett tag, och den enda nackdelen jag kan komma på är att jag inte får flash att fungera. Någon som har något tips på hur jag ska göra? Har provat ladda ner pluginen men problemet återstår.

Permalänk
Medlem

Kör oxå Phoenix.

När du installerar flash så hänvisar du helt enkelt till "plugins"- katalogen i din Phoenix-katalog.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, tyckte jag gjorde det. Men jag provar väl igen.

Permalänk
Medlem

en riktigt bra läsare, bästa på länge. way to go mozilla

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

Har stött på ett nytt problem nu

Varje fil jag försöker ladda ner vill Phoenix öppna med Winamp. Hur löser jag det problemet?

Permalänk
Medlem

Teman

Phoenix verkar inte alls dumt, har testat det i ca 5 minuter nu.
Skulle dock vilja lattja in nåt annat Theme, nån som vet vart man kan tanka?

peace

Visa signatur

| XP1600+ | 256 DDR | GF 440 MX | Nytt är på gång.

Permalänk
Medlem

Kolla bookmarks:en

Permalänk
Medlem

armis: jo, jag såg det sen! tack ändå!

Visa signatur

| XP1600+ | 256 DDR | GF 440 MX | Nytt är på gång.

Permalänk
Medlem

Nytt problem

Vissa sidor visas lite udde. Har märkt att bokstäverna åäö blir frågeteckan ?. Väldigt irreterande. Ett exempel på sidor som blir så: www.64bits.se

Moderator: Banna mig inte

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Nytt problem

Vissa sidor visas lite udde. Har märkt att bokstäverna åäö blir frågeteckan ?. Väldigt irreterande. Ett exempel på sidor som blir så: www.64bits.se

Moderator: Banna mig inte

meny -> view -> character coding -> Western (ISO-8859-1)

..eller auto-detect -> universal, fast det vet jag inte själv vad det gör, men det låter ju bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också kört phoenix ett tag (sedan 0.3), jag testade även 0.1 men det fattades då rätt mycket som redan fanns i mozilla. Mozilla har jag inte kvar nu givetvis då jag enbart kör phoenix. (enstaka websidor med iexplorer) oftast besöker jag inte websidor som inte fungerar för om dom inte kan följa någon vettig html standard så vill jag inte se dem.

Nyttiga snabbtangenter:
ctrl + t (skapa ny tab)
ctrl + tab (hoppa till nästa tab)
ctrl + shift + tab (hoppa till föregående tab)
ctrl + n (nytt fönster)
ctrl + l (L alltså) (eller alt + d), markera/gå till addressrad.

Permalänk
Medlem

nya themes hittar ni här

http://themes.mozdev.org/phoenix/

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lento
Nyttiga snabbtangenter:

ctrl-w = stäng tab
ctrl-q = stäng fönster

jag letade själv efter det tidigare.
Kör mozilla 1.2b

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

asså går det att få den att öppna nya fönster automatiskt i en tab?
för när ja klickar på en länk som öppnar ett nytt fönster så startas ett nytt phoenix.

Visa signatur

God made grass, man made booze. Who do you trust?
[size="1"]Athlon XP 1900+ | 512DDR333 | Asus A7V333 | Leadtek ti4400[/size]

Permalänk

.shtml filer fungerar inte för mig, den visar den bara html koden. Nån som har samma problem? Som vanligt så fungerar bara IE perfekt

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-PS-]
asså går det att få den att öppna nya fönster automatiskt i en tab?
för när ja klickar på en länk som öppnar ett nytt fönster så startas ett nytt phoenix.

Jadå, om du har en tredje/mitten-knapp så ska det funka, iaf för mig. Bara o klicka med mitten-knappen på länken dvs.

Phoenix är underbart, kör det även i WinXP och Mozilla till mailen t.o.m. Och Nordeas solo-konto funkar kanon i både Phoenix och Mozilla.

Permalänk
Hedersmedlem

Mozilla 1.3a & Phoenix 0.5 har nyss kommit, och båda har fått "Intellimouse 5-button support"
Låter intressant?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den verkar bra (dock bara kört 5 minuter). Jag använder annars Crazy Browser som är både snabb och kan ta bort alla popups, men också rensa i alla cacher m.m. vid avslutning.

Permalänk
Medlem

Då mitt Opera drar 8mb minne just nu och phoniex drog 16-32mb från start fattar jag inte varför det ska va bra för.
Segta en del med att starta också.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|