Bad Company 2 sämsta spelet?
Vad fan tänkte dom?
Jag har låst upp alla vapen, 2.46 k/d, 30 timmar med heli, platinum star med GOL
Satt och kollade leaderboards igår, tänkte.. fan kanske man skulle fixa guildstjärnor på alla vapen iaf
-------------------------------------------------------------------------------------
Går in på Battlefield Gotland Rush, börjar med Assault, första vapnet..
Spawnar i basen, börjar "springa" mot skogen.. 2 sekunder senare.. BAM.. headshot av 870 combat shotgun
Respawnar, "springer" samma väg.. BAM.. headshot av GOL sniper
Spawnar på en squadmate utanför ett hus, rör mig mot dörren för att gå in, precis när jag står utanför dörren kommer en granatkastare på andra sidan väggen och dör av AOE skadan. (Spelet består av 90% cod tur nybörjare)
Spawnar i basen, längst bak, börjar röra mig mot ett hus, som jag kan gömma mig bakom.. BAM.. precis innan jag kommer till skyddet mot väggen så blir jag skjuten av 870 combat shotgun..
Vad fan är det här för jävla spel tänker jag, spawnar GOL längst bak i våran spawn.. börjar kolla överallt, rör mig taktiskt från hus till hus tills jag springer över vägen och hoppar gud vet vad "OM" någon skulle skjuta.. BAM.. skjuten av 870 combat shotgun från halva banan.. 4 hus bort när jag sprintar
Spawnar igen, smyger runt ett hus, gömmer mig bakom ett halvt sprängt hus, väggen är sprängd på 2 ställen, jag sitter och kollar igenom ena väggens hål, in till andra väggens hål på andra sidan huset.. det är ett kanske 1m stort hål.. skjuter en snubbe HS 100 meter bort.. BAM.. jag dör av Carl Gustav???????? Det är ett 1m hål, jag ser INGEN, jag har skydd på båda sidorna runt mig, han sitter inte på taket.. okej?
Ja.. varför spelar jag detta spel? Slutade med att jag hade 9/10 när jag "FÖRSÖKTE" köra med något annat än sniper (26-0 som defender samma bana igår med sniper), sedan KRASHAR spelet till desktop.. BRA DICE.. jävla fint jobb ni har gjort på spelet
9/10 med assault.. eller 26-0 med sniper? Vad är roligast? Det säger sig självt, BC2 = BSC2 = Bad Sniper Company 2
Resultat: Jag spelar ALDRIG något annat än SNIPER.. eller Engineer om jag kör tank/heli
Dice har alltså gjort 4 klasser, varav 2 går inte att spela om man inte vill ha 0.30 k/d ratio.
Vad fan tänkte dom när dom slängde in shotguns'en som 1 shottar från andra sidan banan utan att ens behöva sikta? Ja du det är en bra fråga, dom kanske behöver psykisk vård eller något, om BF3 blir minsta likt detta med tex Shotguns, extremt lätt att snipra och crash to desktop kommer jag inte spela det.
Anledningen till att jag gör denna tråd, är för att det finns ingen som inte håller med, detta är sanningen. Säkert någon fjortis som kommer och försöker säga emot, visa din bc2 profil så får vi se din 0.2 k/d och 0.1 w/l ratio
Projektlogg: Vector Qlimax
X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240