Behöver hjälp med att överklocka Sapphire 5870

Permalänk

Behöver hjälp med att överklocka Sapphire 5870

Tja

Jag tänkte överklocka mitt 5870 men jag kan inte ändra volten i MSI Afterburner Beta 7 och det går inte i AMD Overdrive heller. Då undrar om någon har samma problem men fixat att låsa upp volten

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk

Gå in på din mapp med MSI Afterburner, sen öppnar du filen "MSIAfterburner.cfg" i Notepad. Där ändrar du UnlockVoltageControl till 1 och EnableUnofficialOverclocking till 1. Sen startar du programmet, trycker settings och kryssar i den lilla rutan med "Unlock Voltage Control".

Hoppas det hjälpte, Mvh Daniel

EDIT: Stavfel.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

Tack för hjälpen men de finns inget med namnet "EnableUnofficialOverclocking" i .cfg filen :S

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |