Kan inte sätta det jag vill till Standard Enhet (ljud)?

Permalänk
Medlem

Kan inte sätta det jag vill till Standard Enhet (ljud)?

Hej nu jävlar är jag förvånad, tjejen ringde med skype igår för första gången när ja va där och den använde laptopens egna inbyggda högtalare, fine jag böt till "headset" (högtalarna) och okej det fungera sen skulle vi lyssna musik, men fan ljudet kom via laptopen och när jag går in i ljudhanteraren så kan ajg inte välja högtalare som standard :S bara endast för kommunikation?

och det låter.... mycket dumt att det int skulle fungera? går det tvinga den till de andra på något sätt?
jag kan högerklicka och välja det som standard men den ändrar inte? :S

Vette fan vad detta är :S kan välja översta som standard och jag har startat om ja och kopplat in och ur :S
detta hände efter ett samtal i skype O.o

ska bara gå att klicka att sätt som standard men inte nu :S

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

I min erfarenhet är det bäst att lämna "IDT Headphones" i fred. Drivrutinen är extremt opålitlig och tenderar att göra riktigt märkliga saker om man försöker sätta de till en aktiv enhet.

Sätt kommunikations standard till laptopens högtalare, och så bör de automatiskt byta fullt ut till dina hörlurar när dessa kopplas in.

För övrigt, när du tar bilder - trimma ner kanterna så att bilden blir så liten så möjligt. Din bild är många gånger större än den behöver vara eftersom bara en liten hörna innehåller sjävla fönstret vi är intereserade i.

Permalänk
Medlem

ja förlåt, jag tänkt inte på att ja va i paint, PS tar ju bort kanterna själv, och ja såg inte de vita pga bakgrunden i Chrome är vit så täntke: aja paint skalade väl bort de vita...
men Exale; det fungerade ju tidigare?! de ja stör mig på, direkt efter skype då jeflar

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Tråd kan låsas, gick in i enhetshanteraren avinstallerade IDT saken sen högerklicka igen och tog sök maskinvaruändring den hitta IDT saken igen och installerade automatiskt, nu fungerar de som de ska igen

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7