Natural Selection släpps idag!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband

Aliens har "bile bomb" (tror det heter så). Det får Fade när man har 3 hives.
Men visst, jag kan hålla med om att granaterna är lite väl kraftfulla, annars tycker jag att det är väldigt bra balanserat.

edit: Jag spelar alltid som alien

Jag tror jag har spelat med dig en gång...kommer du ihåg det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoboDuCk

Kör du med fristående HLserver eller kör du med den HLDS som finns i HL-katalogen? Vad kör du servern på för dator?

Den som följer med Half-Life...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Micronesia:
Du glömmer en sak: Det faktum att marines får en aaaning mer rp än aliens...
När patchen är ute, så ska du se att det blir annorlunda. Det lär bli ganska "dyrt" att bygga sentrys, armor, GL etc. etc. iom att man inte har lika svinigt mycket att röra sig med...

Vi får se hur det blir efter patchen.

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk

Micronesia, dig har jag också spelat med

Vi borde fixa en Server som alla swec:are kan spela på. Om vi vill joina så kickar den någon som inte tillhör swec

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Jag tror jag har spelat med dig en gång...kommer du ihåg det?

Klart jag kommer ihåg det
Jag hänger ju på #leveldesign också

Permalänk
Medlem

vilka servrar kör ni på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
vilka servrar kör ni på?

blir olika varje gång nästan bara för att det är fullt eller att servern har dålig ping...

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet var fränt och kändes nytt.... Men ack vilken dålig ping man har.... ska vänta tills dom fixar det innan jag lirar det igen tror jag

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Medlem

Jäkla skitspel... Tycker det var uselt....
Och inte nog med det! När man skulle ta bort det så ska det jävlas och vara kvar i uninstall menyn samt windows mappen fast man tagit bort det..
Va tvungen och "h4x4" registeret för och få bort det helt.......

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-oNe
Jäkla skitspel... Tycker det var uselt....
Och inte nog med det! När man skulle ta bort det så ska det jävlas och vara kvar i uninstall menyn samt windows mappen fast man tagit bort det..
Va tvungen och "h4x4" registeret för och få bort det helt.......

Vad är det som är så dåligt med det då?

Permalänk
Medlem

Ingen swecare med BBB och dubbla Xenon som vill lägga ut server?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-oNe
Jäkla skitspel... Tycker det var uselt....
Och inte nog med det! När man skulle ta bort det så ska det jävlas och vara kvar i uninstall menyn samt windows mappen fast man tagit bort det..
Va tvungen och "h4x4" registeret för och få bort det helt.......

Du verkar lite konstig =/

Visa signatur

---The Rat Has Spoken---

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelet är riktigt bra. Det enda som är dåligt är att marine turrets kostar för lite eller att marines har för mycket resources. Men om detta fixas i patchen som kommer så är spelet balaserat och riktigt kul om man spelar i ett lag som vet vad dem gör.

Visa signatur

"The wolf attacked Little Red hood, not knowing that Little Red Hood had laser eye beams, great combat skills and a powerful uppercut!"

Permalänk
Medlem

Någon som är lite haj på att confa kan kontakta mig på 25472186 så kan jag sätta upp en server för ett litet tag iallafall.

Går det att stänga av så att den inte kolla mot WON?

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjoppen
Micronesia:
Du glömmer en sak: Det faktum att marines får en aaaning mer rp än aliens...
När patchen är ute, så ska du se att det blir annorlunda. Det lär bli ganska "dyrt" att bygga sentrys, armor, GL etc. etc. iom att man inte har lika svinigt mycket att röra sig med...

Vi får se hur det blir efter patchen.

Jag hoppas verkligen på denna patchen!
Jag har lyckats lite bättre med Alien en sist, och tillochmed vunnit nåra 3-4 rundor som Alien, men då med ett lag som visste vad dom höll på med.
Men jag tycker fortfarande att det känns obalanserat, det känns som Alien laget måste försöka så himla mycket mer om dom ska lyckas.
Och även om det visserligen går att lyckas om man anstränger sig så anser jag att Grenades å Sentrys är ren galenskap. Ett torn som skjuter sönder byggnader genom väggar?... nej tack.
En semiautomatisk atombombs skjutare?? Nej tack..
Issåfal ska alien oxå ha något så kraftfullt.

Majestic, vad kör du med för nickname då?

Permalänk
Medlem

NS Sever Patch Released

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband

Vad är det som är så dåligt med det då?

Kändes som en dålig kopia av AvP, det var segt och fult (Att ens folk gör modar till HL längre!)
Samt så måste ping problemet fixas, 500 ping är inte kul.......
Tycker också spelet var obalanserat...
Visst Visst, det är bara försa versionen.....
Men jag har större hopp för Majestics Sector7..

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
NS Sever Patch Released

Äääääg

Dom har fixat en hel del bra grejor till fördel till Aliens. Att dom måste ha igång en byggnad för att turrets å sentrys ska funka är skitbra gort. Sen har dom höjt priset på en hel del marine grejor oxå. Samt gort Fades lite farligare vilket oxå var jävligt bra.
Granaterna ser ut att fortfarande kunna bli enormt farliga men överlag har så mycket förbättrats så jag tror det kan gå endå.

D-oNe det finns servrar som jag får 50-70 i ping. Och med den nya patchen ska det bli ännu bättre.

Jag tyckte oxå att det var unket i början men jag har fortsatt spela det och börjat gilla det mer och mer. Kom ihåg att det är en mod och inget komersiellt spel som utvecklats med en massa inpumpade miljoner utan bara ett intresse. Och grafiken, well.. det är ju halflife? Klart att det ser lite gammalt ut..
Men, känner du till ordet spelglädje?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia

Äääääg

Dom har fixat en hel del bra grejor till fördel till Aliens. Att dom måste ha igång en byggnad för att turrets å sentrys ska funka är skitbra gort. Sen har dom höjt priset på en hel del marine grejor oxå. Samt gort Fades lite farligare vilket oxå var jävligt bra.
Granaterna ser ut att fortfarande kunna bli enormt farliga men överlag har så mycket förbättrats så jag tror det kan gå endå.

D-oNe det finns servrar som jag får 50-70 i ping. Och med den nya patchen ska det bli ännu bättre.

Jag tyckte oxå att det var unket i början men jag har fortsatt spela det och börjat gilla det mer och mer. Kom ihåg att det är en mod och inget komersiellt spel som utvecklats med en massa inpumpade miljoner utan bara ett intresse. Och grafiken, well.. det är ju halflife? Klart att det ser lite gammalt ut..
Men, känner du till ordet spelglädje?

Problemet är väl att det inte finns någon spelglädje

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-oNe

Problemet är väl att det inte finns någon spelglädje

Då är det dig det är fel på för spelet fungerar utmärkt i nio av tio svenska hem!

Edit: Och eftersom du ägnat nån timme åt spelet och enligt dig själv spelade på servrar med skyhög ping så misstänker jag att du inte fattade ett skvatt av vad som hände eller vad du höll på med. Issåfal kan jag förstå dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia

Då är det dig det är fel på för spelet fungerar utmärkt i nio av tio svenska hem!

Edit: Och eftersom du ägnat nån timme åt spelet och enligt dig själv spelade på servrar med skyhög ping så misstänker jag att du inte fattade ett skvatt av vad som hände eller vad du höll på med. Issåfal kan jag förstå dig

Du verkar ju ha svårt att förstå att folk har olika smak....
Bara för att du tycker goatsex är upphetsande betyder ju inte att jag gör det....
Och jag fatta väl mkt väl hur allt funka, till skillnad mot andra så kan jag engelska och på så viss förstå vad varje kontroll gör och läsa readme's etc...

Bara för att 9 tycker det är kul, betyder ju som sagt inte att den 10e tycker det....
Så istället för att hoppa på mig så kan du väl bara acceptera att jag inte tycker det är kul?

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-oNe

Du verkar ju ha svårt att förstå att folk har olika smak....
Bara för att du tycker goatsex är upphetsande betyder ju inte att jag gör det....
Och jag fatta väl mkt väl hur allt funka, till skillnad mot andra så kan jag engelska och på så viss förstå vad varje kontroll gör och läsa readme's etc...

Bara för att 9 tycker det är kul, betyder ju som sagt inte att den 10e tycker det....
Så istället för att hoppa på mig så kan du väl bara acceptera att jag inte tycker det är kul?

Mycket moget måste jag säga

Är du ledsen för att NS kommer att ta över CS eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Personangrepp? nix, Ser det mer som ett generellt (och ganska osmakligt) sätt att illustrera att folk tycker olika

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband

Mycket moget måste jag säga

Är du ledsen för att NS kommer att ta över CS eller?

Faktiskt inte, CS är minst lika tråkigt som NS...
Själv spelar jag bara Q3 (Rocket Arena) och BF 1942.... samt UT2k3 ibland.....

EDIT: En grej..

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk

Det var inte menat som ett påhopp, men jag misstänker att du inte gett spelet en ärlig chans heller. Det låter som du avinstallerade modden en halvtimme efter du installerat den. Visst har alla olika smak men jag tycker inte du har rätt att komma med ett bedömmande efter en sån kort tids test.

Att du accepterar min sexuella läggning tycker jag är mycket fint av dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia
Det var inte menat som ett påhopp, men jag misstänker att du inte gett spelet en ärlig chans heller. Det låter som du avinstallerade modden en halvtimme efter du installerat den. Visst har alla olika smak men jag tycker inte du har rätt att komma med ett bedömmande efter en sån kort tids test.

Att du accepterar min sexuella läggning tycker jag är mycket fint av dig.
GOAT

Har jag suttit och kört ett spel i en tid och inte funnit nåt roligt med spelet på 3 olika banor, varför då fortsätta?
Hittar man inget som drar en i början kommer man nog inte hittat nåt senare......

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk

Jaja ok... Cheer up mate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia
Jaja ok... Cheer up mate

Sen ta inte GoatSex skiten allvarligt..... Bar ett exempel

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk

Ingen fara. Skönt med humor
Nu får nog tråden återgå till topic annars blir Mental & C:o sura.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se.. Med denna patch så borde jag utan smärre problem kunna köra minst 10 spelare.
Adressen är, som sagt:
tjoppen.mine.nu:27017

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]