Lite fakta fel skulle jag säga. t.ex. skriver ni detta om Steam
"Ja, krav på spelklient. Ytterligare kopieringsskydd tillkommer för enskilda spel."
Varför exklusivt för steam varför listar ni inte andra platformar? för detta gäller alla andra klienter med, t.ex. så har du spel som har fler kopierings skydd än bara klienten på både epic, ubisoft, ea o.s.v. Del flesta ea/usbisoft samt en hel del storspel på epics launcher har bland annat Denuvo.
Sedan är det värt att nämna att en stor del av spelen på steam, skulle säga över 20% inte har någon kopierings skydd alls, inte ens steams inbyggda, vist krävs klienten fortfarande att ladda ner spelet, men går att kopiera friskt efteråt.
Sedan kan det vara bra att nämna mer saker om t.e.x humblebundle, t.ex. humblebundle egna spel som du laddar ner från dom är alla drm fria, nycklar som du köper till andra klienter beror på klient.
Sedan kan det vara bra att nämna OS support, vissa butiker säljer spel till andra plattformar än bara Windows t.e.x Gog/Steam/Humblebundle/gamersgate finns säkert fler där.
Finns många fler saker som kan vara bra att ta upp men då vinklas nog artikeln allt för mycket åt steams håll då den är den enda som har de funktionerna som t.ex. Family Share/Barn lås (Microsoft med förvisso ) men det jag tog upp ovan gäller fler klienter och ändå saker ni tog upp.