Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Starcraft II |
Utvecklare | Blizzard |
Genre | Realtidsstrategi |
DirectX-version | 9.0 |
Lanseringsdatum | 2010-07-27 |
Systemkrav |
|
Efter många års väntan var det nu i sommar äntligen dags för Blizzard att släppa första delen av den efterlängtade uppföljaren till Starcraft. I Starcraft II: Wings of Liberty får vi följa Jim Raynor och den jordiska Terran-arméns fortsatta kamp mot den spridande Zerg-rasen.
För att testa prestanda i Starcraft II använde vi oss av en förinspelad repris och mätte sedan av bildfrekvensen med programvaran Fraps. Upplösningen ligger ännu en gång på 1920 x 1200 pixlar samtidigt som detaljnivån är uppskruvad till Ultra.
En sak är säker, Blizzard utvecklade inte Starcraft II med SLI och Crossfire i åtanke. Istället för prestandavinster är det snarare förluster som ses när flera grafikkort används samtidigt, vilket gör att det blir vettigare att avaktivera det andra grafikkortet. I övrigt klarar samtliga kort i testet att hålla en spelbar bildfrekvens vid dessa inställningar.