Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Stalker: Call of Pripyat |
Utvecklare | GSC Gameworld |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2010-02-05 |
Systemkrav |
|
Call of Pripyat är den tredje delen i GSC Gameworlds postapokalyptiska Stalker-serie. Ännu en gång får man panga sig igenom den radioaktiva zonen i Tjernobyl och denna gång gå på sightseeing i spökstaden Pripyat. I grunden står grafikmotorn X-Ray som i sin senaste version numera har stöd för DirectX 11-finesser som exempelvis tesselering.
Vi använder oss av Call of Pripyat-testsviten från spelutvecklarna själva där resultatet tas från det fjärde deltestet. Vid upplösningen 1920 x 1200 pixlar skruvar vi upp detaljnivån till Ultra samt använder oss av fyra gångers kantutjämning.
Nvidia-korten presterar här generellt sett bättre än AMD:s, men skalar dock sämre när det kommer till flergrafiks-konfigurationer. Stalker: Call of Pripyat kräver mer eller mindre två grafikkort för att hålla sig inom en spelbar bildfrekvens vid de här aggressiva inställningarna.