Permalänk

Hmm kommer inte fram på telefon?
Får bara nå röst som säger att dem har öppet från 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandrag0ran:

Hmm kommer inte fram på telefon?
Får bara nå röst som säger att dem har öppet från 9

Det är röd dag idag, så det lär ju ha stängt

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Det är röd dag idag, så det lär ju ha stängt

:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Fan jag trodde Inet skickade paket mer än 1 gång per dag, men så ser det inte ut.
Den 31/5 beställde jag saker på kvällen. På morgonen efter, den 1/6 kl 09:25 så får jag mail om att paketet är skickat med kollinummer och alllt. Trots detta tog det til kl 16:32 tills paketet hade tagit sig till en godsterminal i Göteborg. Med andra ord skickades inte paketet alls kl 09:25, för då hade det hunnit långt norröver vid det laget, nu ligger det alltså kvar i Göteborg fortfarande och jag kommer inte få mitt paket på fredag. Hade det skickats på morgonen som det först verkade så hade jag troligen haft mitt paket på fredag.

Om posten hämtar 10 gånger per dag så kommer det inte fortare fram för det.
Paketen samlas på terminalen och avgår på kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Om posten hämtar 10 gånger per dag så kommer det inte fortare fram för det.
Paketen samlas på terminalen och avgår på kvällen.

Du kan väl inte mena att en så (troligtvis) stor terminal som i Göteborg bara har avgångar en gång per dag. Nej fan, det lär ju avgå laster där flera gånger per dag.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Du kan väl inte mena att en så (troligtvis) stor terminal som i Göteborg bara har avgångar en gång per dag. Nej fan, det lär ju avgå laster där flera gånger per dag.

Jag skulle tro att de samlar ihop alla dagens paket och skickar dem samtidigt, kanske har fler avgångar för vanlig post.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det är röd dag idag, så det lär ju ha stängt

Seriösa firmor och bolag kör öppet.

Känns ju sådär när man sliter och jobbar själv alla dagar, nyss hemkommen nu från jobbet. Sen sköter sig inte resten av befolkningen :/ Så det blir inget paket innan helgen.

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är rätt ställe kanske men bäst att fråga iaf.

Köpte en Corsair Force 3 120GB ssd för några dagar sedan från er på Inet, som läget är nu så verkar det vara en hel del problem med denna ssd & det talas om att den dras tillbaks från försäljning av Corsair, mycket löst rykte dock utan någon direkt fakta för tillfället.

Om jag nu skulle vilja få den utbytt mot en annan ssd eller liknande lösning skulle det gå att lösa det på något smidigt sätt då?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Min Razer Mamba har lagt av och jag behöver ny mus. Finns det någon chans att butiken i Stockholm har öppet idag även om det är röd dag? Det står inget på deras sida.

*Hoppas*

Jag är tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Hej inet
Finns det nån chans att ni börja ta in Seasonic nätagg ?:P

Det hade vart underbart! Det är nästa på min upgraderings lista, ett seasonic agg.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Du kan väl inte mena att en så (troligtvis) stor terminal som i Göteborg bara har avgångar en gång per dag. Nej fan, det lär ju avgå laster där flera gånger per dag.

Tyvärr Funkar det inte, Stora bilarna som kör Från Göteborg till Stockholm Åker på Kvällen, 1 gång om dagen. Inte ekonomiskt att köra upp varje Paket i enskild bil så fort dom poppar in, Får jag gissa har Inet Fast hämtning av Posten vid UNGEFÄR samma tid varje dag. Posten kör det till Terminalen, Sorteras och körs vidare På kvällen samma dag eller Dagen efter.

MVH,
Danizzh

p.s Jobbar på DHL och så brukar det funka hos oss. d.s

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaniZzH:

Tyvärr Funkar det inte, Stora bilarna som kör Från Göteborg till Stockholm Åker på Kvällen, 1 gång om dagen. Inte ekonomiskt att köra upp varje Paket i enskild bil så fort dom poppar in, Får jag gissa har Inet Fast hämtning av Posten vid UNGEFÄR samma tid varje dag. Posten kör det till Terminalen, Sorteras och körs vidare På kvällen samma dag eller Dagen efter.

MVH,
Danizzh

p.s Jobbar på DHL och så brukar det funka hos oss. d.s

OK, lite fel av inet att meddela att paketet är skickat på morgonen när det egentligen inte blir skickat förrän sen eftermiddag. När posten hämtar upp paket så scannar dom ju kollinumret. Först då, när det görs så borde det går iväg ett mail om att paketet är skickat.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Hej inet
Finns det nån chans att ni börja ta in Seasonic nätagg ?:P

XFXs agg är väll sesonic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

OK, lite fel av inet att meddela att paketet är skickat på morgonen när det egentligen inte blir skickat förrän sen eftermiddag. När posten hämtar upp paket så scannar dom ju kollinumret. Först då, när det görs så borde det går iväg ett mail om att paketet är skickat.

Vad Inet menar med det är att ordern är färdigpackad och levererad till deras "lastbrygga" för avhämtning senare under dagen och därmed inte kan ändras. Posten hämtar senare under em eller kvällen alla dagens paket.

Visa signatur

Mina referenser: http://rec.elmor.se/review.php?user=338
Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD7 v2.0 Intel Core i7 980X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v2.0 Intel Core i7 970X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v1.0 + MSI Big Bang-XPower

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stakz:

XFXs agg är väll sesonic?

Finns mängder av SeaSonic hos Inet genom att de tillverkar åt andra, bl a många Corsair (TX V2, AX650(ny modell)/AX750/AX850), Antec (HCG 400-620, Neo Eco) och som du nämnde XFX.

AX-serien från Corsair motsvarar SeaSonics X-serie som är bland det bästa som finns. Corsair erbjuder dessutom 2 års längre garanti (totalt 7 år). Resterande agg är av SeaSonics äldre konstruktioner, men fortfarande mycket bra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Seasonic är dock tystare än deras Corsair version. Men å andra sidan får du betala flera hundra kronor extra för det.
Corsair AX-850 är nästan samma som Seasonic X-850 . Seasonic har en bättre fläkt som bara går när den behövs. I Corsair går fläkten mycket mer.
Har både ett Corsair AX agg och ett Seasonic X-750 och Seasonic är tystare. Frågan är om du vill betala några hundra extra för det. Jag var det iaf.

Visa signatur

Mina referenser: http://rec.elmor.se/review.php?user=338
Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD7 v2.0 Intel Core i7 980X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v2.0 Intel Core i7 970X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v1.0 + MSI Big Bang-XPower

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobbat! Beställde nyss lite grejor i hopp om att det blir bättre än förra ordern. Inget jätteviktigt men ändå.

Gick till kassan och betalade, länkades till min bank och när man kvitterade med bankdosan och när man sen länkas tillbaka till Inet automatiskt så kom en stor sida upp där man informerades om att Inet numera tar över datorbutiken mm mm. Ingen ny order lagd i orderstatus, ingen e-postverifiering men pengarna är dragna från kontot.

Så måste man ringa till dem imorgon lik förbannat. Blir så less. Har aldrig krånglat med direktbetalningar förr hos någon annan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MT85:

Riktigt snyggt jobbat! Beställde nyss lite grejor i hopp om att det blir bättre än förra ordern. Inget jätteviktigt men ändå.

Gick till kassan och betalade, länkades till min bank och när man kvitterade med bankdosan och när man sen länkas tillbaka till Inet automatiskt så kom en stor sida upp där man informerades om att Inet numera tar över datorbutiken mm mm. Ingen ny order lagd i orderstatus, ingen e-postverifiering men pengarna är dragna från kontot.

Så måste man ringa till dem imorgon lik förbannat. Blir så less. Har aldrig krånglat med direktbetalningar förr hos någon annan...

Det är klart att det ska fungera som tänkt, men än då så förvånar det mig varför folk vill betala på det sättet. Är det inte enklare att bara ta fram sitt VISA eller mastercard och betala med det? Aldrig något strul med kortbetalningar och handlar man dessutom av en butik som man inte till 100% litar av (inte inet alltså) och riskerar att bli blåst så får man pengarna tillbaka av banken om så skulle vara fallet. Betalar man med direkt bankbetalning som du gör så har man tyvärr ingen säkerhet.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

jag la en beställning på lite dator delar igår kväll, och då stod det att ramminnena skulle komma in den 3:e alltså idag men när jag kollar idag så står det att dem är beställningsvara.. så hur lång tid tar det innan jag får dem?
gäller dessa minnen
https://www.inet.se/artikel/5315067/corsair-8gb-2x4096mb-1600...

Visa signatur

Intel Core i7 2600K | Asus P8P67 PRO REV B3 | 4 x Corsair 4GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB |Fractal Design Define R3, Titanium | Corsair AX 850W 80+ GOLD | OCZ SSD Vertex 2 120GB

Permalänk
Medlem

Då kommer de nog in idag om det stog så i beställningsordern. de var nog redan beställda.
Vill du ha ett snabbt svar varför mailar du då inte Inet direkt?
order@inet.se

Visa signatur

Mina referenser: http://rec.elmor.se/review.php?user=338
Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD7 v2.0 Intel Core i7 980X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v2.0 Intel Core i7 970X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v1.0 + MSI Big Bang-XPower

Permalänk
Medlem

Bara för att vara lite petig, ni har lagt till lite nya AM3+ moderkort i den redan existerande AM3 kategorin.. kanske dags att göra en AM3+ kategori? går man in i AMD sockel menyn så ser det ju ut som att ni inte har AM3+ på ingång än eftersom kategorin inte finns... kanske blir enklare för folk som ögnar att hitta dit då! i know.. jag är en viktigpetter. Trevlig helg!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Skulle vara trevligt om det kom upp några andra USB3 3.5" hårddiskkabinetter, nått som ni kan ta en titt på?

Tack för mint-pingvinstången jag fick senast förresten <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det är klart att det ska fungera som tänkt, men än då så förvånar det mig varför folk vill betala på det sättet. Är det inte enklare att bara ta fram sitt VISA eller mastercard och betala med det? Aldrig något strul med kortbetalningar och handlar man dessutom av en butik som man inte till 100% litar av (inte inet alltså) och riskerar att bli blåst så får man pengarna tillbaka av banken om så skulle vara fallet. Betalar man med direkt bankbetalning som du gör så har man tyvärr ingen säkerhet.

Det löste sig bra. Självklart handlar man bara förskott och direktbetalning till AAA-bolag och inte till någon hemmafixare precis.

Jag har inget visa eller mastercard. Klippte sönder det banken skickade förr.
Tar ut pengar någon gång per år och handlar med i butik.
Hanterar själv hundratals kortköp och transaktioner i veckan genom jobbet så jag vet att kort är bra men cash is king

Permalänk
Medlem

VARFAN hittar ni pingvin stänges för 3kr? Här kostar dom 5-6kr. Blir ju avundsjuk.

inet 4 ever

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSgamer:

VARFAN hittar ni pingvin stänges för 3kr? Här kostar dom 5-6kr. Blir ju avundsjuk.

inet 4 ever

haha...låga priser handlar oftast om större volymer. Vill du av din godishandlare köpa 1000 st är jag säker på att även de ger mängdrabatt (och att de ändå tjänar nån krona på varje).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSgamer:

VARFAN hittar ni pingvin stänges för 3kr? Här kostar dom 5-6kr. Blir ju avundsjuk.

inet 4 ever

Willys, City Gross, ICA Kvantum/Maxi har 3st för 10kr.

Permalänk

Någon som vet varför W2363D har utgått från Inets sortiment?

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

//...ICA Kvantum/Maxi har 3st för 10kr.

Fortfarande inte 3kr/pingvinstång som vissa säger att dom kostar. Så dom är faktiskt rätt "Dyra". Tom med rabbat (3st för 10) så kostar dom minst 3.3kr/pingvinstång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Fortfarande inte 3kr/pingvinstång som vissa säger att dom kostar. Så dom är faktiskt rätt "Dyra". Tom med rabbat (3st för 10) så kostar dom minst 3.3kr/pingvinstång.

På Ö&B där jag bor är det 5 för 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Fortfarande inte 3kr/pingvinstång som vissa säger att dom kostar. Så dom är faktiskt rätt "Dyra". Tom med rabbat (3st för 10) så kostar dom minst 3.3kr/pingvinstång.

Är det du Ove Sundberg?