Bästa android mobilen för spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Det är ju det som finns, TegraZone exempelvis.. och vad som nämndes tidigare så finns det massvis med emulatorer till android, för playstation 2 spel etc.

Så länge man har en highend-android så fungerar alla spelen jag provat, men en stor nackdel med android är precis som med PC att eftersom hårdvaran varierar så kan inte personerna med budget mobiler ta del utav allt innehåll på Android Market.

Och eftersom Android Market är en "öppen" marknad, så är det större varians i spelens kvalité. Vissa är helt poänglösa, medans vissa är riktigt underhållande. Men då man kan reklamera spelen inom 24 timmar brukar detta inte påverka oss som konsumenter.

Säger inte att det inte finns spel som ser schyssta ut till Android men jag har fortfarande inte sett ett enda Androidspel som kommer i närheten av tex Infinite Blade (som jag bifogade sceenshots till ovan).

Detta spel fungerar, om än med lägre upplösning på texturer utmärkt på en 2 år gammal iPhone 3GS. Rent hårdvarumässigt ligger de senaste androidmobilerna långt före den nu ett år gamla iPhone 4:an. Hur kan du säga att de utnyttjar hårdvaran? Spelen borde vara betydligt snyggare än de vi ser till iPhone men så är inte fallet.

Så länge utvecklarna anser att det är mer lönsamt att utveckla till iOS kommer det vara den ledande plattformen för spel, oavsätt hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Finns ingen telefon som är mer kraftfull när det kommer till spel.

roliga är att Galaxy s2 ÄR Kraftigare än tegra 2 när det gäller spel... DOCK så är det de att Galaxy s2 har en låst FPS samt att dom mer krävande spelen är gjorda för tegra 2 vilket kan göra den bättre i något enstaka spel

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Säger inte att det inte finns spel som ser schyssta ut till Android men jag har fortfarande inte sett ett enda Androidspel som kommer i närheten av tex Infinite Blade (som jag bifogade sceenshots till ovan).

Detta spel fungerar, om än med lägre upplösning på texturer utmärkt på en 2 år gammal iPhone 3GS. Rent hårdvarumässigt ligger de senaste androidmobilerna långt före den nu ett år gamla iPhone 4:an. Hur kan du säga att de utnyttjar hårdvaran? Spelen borde vara betydligt snyggare än de vi ser till iPhone men så är inte fallet.

Så länge utvecklarna anser att det är mer lönsamt att utveckla till iOS kommer det vara den ledande plattformen för spel, oavsätt hårdvara.

Absolut infitine blade är snyggt, men är du säker på att du har sett tegrazone spelen?

Här ser du dem i 1080p, grabben lirar via HDMI på sin tv. Kolla vid 1.30 och vid 3min exempelvis för lite indiktation.. kom i håg att han lirar dem i 1080p.. det ger en aning av hur pass mycket starkare grafikprocessorn är.

http://www.youtube.com/watch?v=FM5k7H8TA1Q

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Absolut infitine blade är snyggt, men är du säker på att du har sett tegrazone spelen?

Här ser du dem i 1080p, grabben lirar via HDMI på sin tv. Kolla vid 1.30 och vid 3min exempelvis för lite indiktation.. kom i håg att han lirar dem i 1080p.. det ger en aning av hur pass mycket starkare grafikprocessorn är.

http://www.youtube.com/watch?v=FM5k7H8TA1Q

Och sen när exakt började TS bry sig om hur kraftig hårdvaran är? För övrigt så är det bäst att du börjar hosta upp lite käller på att det rendereras i 1080p med tanke på den okunskap du har visat tidigare i tråden..

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Och sen när exakt började TS bry sig om hur kraftig hårdvaran är? För övrigt så är det bäst att du börjar hosta upp lite käller på att det rendereras i 1080p med tanke på den okunskap du har visat tidigare i tråden..

.. Om du orkade läsa mer än 1 inlägg så ser du att killen ovanför undrade/ifrågasatte.

Hittills har jag haft källor/länkar som bekräftat allt jag sagt, till skillnad ifrån majoriteten i den här tråden.

:
http://www.digitaltrends.com/mobile/console-in-your-pocket-10...

Edit: typo -.-

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Vart påstår jag att du är en fanboy? Jag skrev att diskussionen handlar för mycket om vilka spel som de olika enheterna har och för lite om själva enheten.

Xperia play är mycket riktigt väldig svag prestandamässigt, det är väll just därför den floppar lite. Dess gpu skall dock vara bättre än Iphone 4, men svagare än 3DS och andra mobila spelenheter. Känns lite som en halvkass blandning mellan dessa två genre.

Personligen hade jag nog hellre i så fall haft en inkopplad kontrollenhet, och kört på 3D optimus.

"TS frågade efter bästa Android luren, och fanboys länkar till en uråldrig Iphone 4 av okänd anledning."

Du tycker det är vettigt att rekommendera Optimus 3D trots alla problem som LG verkar ha just nu med sina topplurar? Min optimus 2X är inne på reklamation för tredje gången (denna gång för att häva köpet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Där ser man, hur är priserna? Är det ändå inte lite märkligt att Apple brukar vara känt för allt annat än som spelplattform men när det kommer till iOS så är det alltså något helt annat?

Ja, deras gamla persondatorer och smartphone-marknaden är rätt olika grejer, iPhone 3g/3gs (och 4g som är kompatibel med dom) är en "stabil" plattform som sålt bra (=stor potentiell marknad) så spelutvecklarna kan som någon nämnde satsa på en enhetlig hårdvara och det lockar alltid (utveckling och testning blir märkbart billigare, lättare att få till en viss kvalitet). Apples mjukvarumarknadstjänst gick hand i hand med iPhonen så de sas. hjälpte varandra att få upp sålda enheter också.

Tänk spelkonsoll, när den väl släpps är den hårdvaran i princip fixt och låst i 5-6 år plus, det är liknande scenario här.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

roliga är att Galaxy s2 ÄR Kraftigare än tegra 2 när det gäller spel... DOCK så är det de att Galaxy s2 har en låst FPS samt att dom mer krävande spelen är gjorda för tegra 2 vilket kan göra den bättre i något enstaka spel

Menar såklart Tegra2 spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

.. Om du orkade läsa mer än 1 inlägg så ser du att killen ovanför undrade/ifrågasatte.

Hittills har jag haft källor/länkar som bekräftat allt jag sagt, till skillnad ifrån majoriteten i den här tråden.

:http://www.digitaltrends.com/mobile/console-in-your-pocket-10...-

Citat:

Android isn’t suddenly rendered at higher resolution, it’s just scaled up to whatever resolution of HDMI device you connect to, but that looks surprisingly good.

http://www.anandtech.com/show/4144/lg-optimus-2x-nvidia-tegra...

Sen så ville ju TS fortfarande inte ha en spelkonsol med, utan en mobil spelplattform, och där ligger iPhone, och även Windows Phone, långt före Android.

Permalänk
Skrivet av HMB:

"TS frågade efter bästa Android luren, och fanboys länkar till en uråldrig Iphone 4 av okänd anledning."

Du tycker det är vettigt att rekommendera Optimus 3D trots alla problem som LG verkar ha just nu med sina topplurar? Min optimus 2X är inne på reklamation för tredje gången (denna gång för att häva köpet).

Vart köpte du den? låter helt sjukt. Har du uppdaterat mjukvaran innan du lämnat in den? fanns en tidig batch av O2x som led av omstartsproblem men det handlade bara om mjukvara.

Lg rent generellt är ganska värdelösa med allt rörande deras mobiltelefoner, det enda de gör riktigt bra är skärm och design. Resten av mobilen gör Tredjeparts företag.

lg's egna mjukvara brukar vara dålig men det är bara o roota och lägga in en custom ROM

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Vart köpte du den? låter helt sjukt. Har du uppdaterat mjukvaran innan du lämnat in den? fanns en tidig batch av O2x som led av omstartsproblem men det handlade bara om mjukvara.

Lg rent generellt är ganska värdelösa med allt rörande deras mobiltelefoner, det enda de gör riktigt bra är skärm och design. Resten av mobilen gör Tredjeparts företag.

lg's egna mjukvara brukar vara dålig men det är bara o roota och lägga in en custom ROM

Spelar ingen roll vart jag har köpt den, enligt konsumentköpslagen ska den skickas in på reparation två ggr, har verkstaden inte lyckats reparera den så gör man en reklamation tredje gången för att häva köpet (förutsatt att det varit samma fel alla gånger). Ja jag har uppdaterat mjukvaran, dessvärre så verkar de flesta av mobilerna lida av omstartsproblemet. Jag har fått hela telefonen utbytt men lik förbannat så var det fortfarande samma fel på den.

Man ska inte behöva roota samt lägga in en custom rom på en mobil för att lösa eventuella mjukvaruproblem.

Permalänk
Skrivet av HMB:

Spelar ingen roll vart jag har köpt den, enligt konsumentköpslagen ska den skickas in på reparation två ggr, har verkstaden inte lyckats reparera den så gör man en reklamation tredje gången för att häva köpet (förutsatt att det varit samma fel alla gånger). Ja jag har uppdaterat mjukvaran, dessvärre så verkar de flesta av mobilerna lida av omstartsproblemet. Jag har fått hela telefonen utbytt men lik förbannat så var det fortfarande samma fel på den.

Man ska inte behöva roota samt lägga in en custom rom på en mobil för att lösa eventuella mjukvaruproblem.

Näe, alltså själva omstarterna verkar enligt andra lösas när de uppdaterar till v10b och framåt, samt avinstallerar car home och f-security.

Personligen avskyr jag allt onödigt skräp man får med alla mobiler oavsett märke/os, root+cr är därför ett måste. LG har dessutom låg kvalité på deras mjukvaru-lösningar jämfört med vad som finns på market.. men men.. de är jävligt prisvärda. Och mjukvaru-problem går alltid att lösa på egen hand, hellre kass mjukvara och bra hårdvara än tvärtom imo.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Näe, alltså själva omstarterna verkar enligt andra lösas när de uppdaterar till v10b och framåt, samt avinstallerar car home och f-security.

Personligen avskyr jag allt onödigt skräp man får med alla mobiler oavsett märke/os, root+cr är därför ett måste. LG har dessutom låg kvalité på deras mjukvaru-lösningar jämfört med vad som finns på market.. men men.. de är jävligt prisvärda. Och mjukvaru-problem går alltid att lösa på egen hand, hellre kass mjukvara och bra hårdvara än tvärtom imo.

Problemet löses ej av någon ännu släppt mjukvaruuppdatering, det spelar ingen roll om du avinstallerar car home samt f-security. Jag har testat säkert 20 olika romar via olika kitchens samt alla officiella uppdateringar men inget har hjälpt. Mobilen är inte färdig för 5 öre och borde aldrig ha fått släppts på marknaden med tanke på hur många som har problem med den (bara att kika i swedroid).

Vill bara poängtera, NEJ, det går inte alltid att lösa mjukvaruproblem på egen hand.

Permalänk
Skrivet av HMB:

Problemet löses ej av någon ännu släppt mjukvaruuppdatering, det spelar ingen roll om du avinstallerar car home samt f-security. Jag har testat säkert 20 olika romar via olika kitchens samt alla officiella uppdateringar men inget har hjälpt. Mobilen är inte färdig för 5 öre och borde aldrig ha fått släppts på marknaden med tanke på hur många som har problem med den (bara att kika i swedroid).

Vill bara poängtera, NEJ, det går inte alltid att lösa mjukvaruproblem på egen hand.

Näe, just i ditt tillfälle gick det ju uppenbarligen inte.. o när du har provat 2 mobiler i rad med samma fel så verkar det antingen som du har enorm otur, eller att din återförsäljare bara har inne av en väldigt tidig och dålig batch.

Klart att man känner ett agg emot företaget om något sådant har hänt.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt att se hur man ska kunna prioritera lite bättre grafik och några fler spel högre än en riktig spelkontroll.

Det beror visserligen lite på viken typ av spel man är ute efter. Vissa spel fungerar alldeles utmärkt med bara touchscreen som inmatning, men i de allra flesta spel går det inte ens att jämföra spelupplevelsen med den man får av riktiga fysiska knappar. Det finns hur många fördelar som helst med fysiska knappar. För att bara nämna några enorma fördelar:
Man känner precis vart knapparna sitter så att man slipper kolla vart man trycker
Det finns ingen risk att man missar knapparna eftersom man känner när de trycks in.
Man slipper ha fingrarna i vägen för skärmen.
Man behöver inte ha virtuella knappar på skärmen vilket gör att det blir mer plats på skärmen för själva spelet.
Man skulle kunna sammanfatta Xperia Play vs. iPhone när det gäller gaming såhär: http://www.youtube.com/watch?v=qKnr8gdoxI8

Sedan har man tillgång till alla emulatorer i Android vilket gör att man har tillgång till mycket fler spel på den plattformen jämfört med iOS. Det kanske inte finns lika många spel med toppgrafik på Android, men igen, är det verkligen det allra viktigaste för att det ska vara ett bra spel och ge en bra spelupplevelse?

Så om spel är det viktigaste för dig så är nog Xperia Play rätt för dig, speciellt eftersom du gillar PSP.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med föregående talare, spelkontrollen är guld värd. Om jag verkligen ville spela på mobilen så skulle jag köpt en Xperia Play.

Bar emulatorer i sig är bra nog anledning. "Riktiga" spel till gamla plattformar är nästan alltid så mycket bättre än små billiga skitspel som säljs på marknadsplatserna för mobiler.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Att spela på en touchscreen tror jag till stor del handlar om vana. Visst fysiska knappar kommer alltid vara det bättre alternativet men själv har jag inte några problem alls med touchscreenspel längre och kört igenom ett gäng fps spel som förmodligen anses vara de jobbigaste på touchscreen.

För mig är inte skillnaden så stor att den väger tyngre än spelutbudet gör.

Och vad gäller spelutbud så finns ju massor av gamla klassiker även för iOS men själv föredrar jag utan tvekan nyutvecklade spel som är optimerade för just mobilplattformen. Och det handlar ju inte om några "små billiga skitspel".

Framtiden för mobilspelmarknaden oavsätt OS tycker jag förövrigt är extremt intressant. Att spela sina mobilspel på TV och ha mobilen/surfplattan som sin kontroll lär bli mer och mer vanligt.

Apple jobbar på att möjliggöra så man kan streama material via "airplay" till en AppleTV i iOS5. Fungerar rätt ok för att vara i beta stadiet även om det laggar lite. Real Racing 2 (riktig) 1080P trådlöst: http://www.youtube.com/watch?v=6GaT9EGsLrk

I och med att iPhone 5 (4s) sannolikt får samma kraftfulla GPU som iPad 2 har så kan man förhoppningsvis även kunna använd sin iPhone för detta.

Snart behöver man varken en PC eller Konsol för att spela. Räcker gott och väl med en smartphone om man inte är en hardcore spelare förstås

Min iPhone/iPad har redan blivit min spelplattform nummer ett framför både PCn och PS3:an vad gäller speltid just för att det är så lättillgängligt när man har någon minut över till spel.

Permalänk
Medlem

S_Z: Ja, du har väl rätt i det mesta du säger. Men det lyser ju igenom att du är väldigt "casual gamer". Att telefonen skulle kunna ersätta alla andra spelplattformar inom de närmaste åren när man ska sätta sig ner och spela har jag väldigt svårt att se. Det spelar ingen roll om man kan få upp en 1080p-bild med perfekt kvalitet om man bara har en liten touchskärm att syra med. Det funkar säkert jättebra med väldigt enkla spel som bara behöver ett par olika knappar, men för "riktiga" spel känna det inte som en ersättare på långa vägar, åtminstone inte för min del. Problemet blir nästan ännu värre med ett skräm som är bredvid telefonen eftersom man då måste titta ned på telefonen ibland för att hitta knapparna.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Hehe, jag är ett fan av både simulatorer och RPGs men visst, på senare år har jag nog blivit mer av en casual gamer kan jag väl erkänna.

Självfallet så kommer inte mobilspelen kunna mäta sig fullständigt med konsol, precis som många anser att en konsol inte kan mäta sig med en bra PC. Så kommer det ju alltid vara eftersom allt ständigt utvecklas.

Men det jag menar är att nu är mobilerna tillräckligt kraftfulla för att köra mer än bara spel av typen Angy Birds. Sport spel som Fifa 11, Bilspel som Real Racing 2 och även mindre avancerade FPS:er som inte kräver en väldig massa knappar fungerar utmärkt. För många (kanske mig) räcker det.

Många av de nya spelen använder ju även dynamiska kontroller, det vill säga där du sätter ner din tumme utgår den virituella styrspaken på vilket gör att du inte behöver titta ner för att se var spaken finns.

Sorry för att spårat ut från ämnet...men det handlar ju allafall om spel på mobilen

Permalänk
Medlem

Ja när jag skrev "små billiga skitspel" så syftade jag på Angry Birds och liknande. Spel som i princip har en enda sak att göra, med väldigt lite grafik och i princip ingen story att tala om.

Spel som gjorts av en handfull eller ofta en enda person under 1-2 månader kan aldrig mäta sig med spel som gjorts av 20+ välbetalda utvecklare över ett år eller mer och med en riktig budget.

Det är därför jag tycker att emulatorer är guld värda om man vill spela på sin mobil. 20 år gamla SNES-spel är långt bättre än de flesta mobilspel idag och PS1-spel som går att spela på Xperia Play via deras shop eller på i princip alla nyare mobiler med en emulator och en iso är oftast helt enormt mycket bättre, trots lite suddig 3D-grafik.

Till dessa behöver man en fysisk kontroll.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lösbonde:

Hur är det en bättre spelform? Så som du resonerar så är en playstation 2 en bättre spelform än PC.
Det finns spel med betydligt bättre grafik på Android, det finns spel som lirar 3d på android.

Är det ett specifikt spel du anser gör Iphone 4 bättre?

Här har du a la Iphone 4: http://www.148apps.com/app/365967582

Och här har du Optimus 3d: http://www.gameloft.com/smartphone-games/nova/ Notera att det är i 3D.

Fortfarande inte övertygad? Okej, vad kan du hävda är bättre då.. Få se.. du kanske anser att det finns fler "bättre" spel till Iphone 4?

Tanka ner androids playstation 2 emulator gratis, - Flera/Bättre spel.
Eller om du är inne på värdelös grafik, tanka ner playstation 1 emulatorn gratis?
Eller när vi ändå är igång, gameboy advance emulatorn? Gameboy color emulatorn? Givetvis gratis.

Okej så, vi förstår att Androids tegra telefoner utklassar Iphone 4.. men Iphone 4 är ju ändå mer prisvärd.. Eller?

Prisjakt:
Iphone 4 32gb: 6.3k (billigast)
Optimus 3d 40gb: 4.9k (billigast)

Men okej, jag håller med ditt citat : "Iphone är en BETYDLIGT bättre spelplattform än android"
...
..
.. NOOT.

Du jämför det sämsta med det bästa. Tänker du ens på det? Du kan inte jämföra ett glas vatten med vin, för det är för stor skillnad, N.O.V.A. finns till iPhone, och om det kommer säkert komma ett "hack" till iPhone 5 som visar allting i 3D. De finns redan 3D illusioner till springboard som man kan ladda ner via cydia. Det fungerar och är väldigt snyggt gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon165699:

Du jämför det sämsta med det bästa. Tänker du ens på det? Du kan inte jämföra ett glas vatten med vin, för det är för stor skillnad, N.O.V.A. finns till iPhone, och om det kommer säkert komma ett "hack" till iPhone 5 som visar allting i 3D. De finns redan 3D illusioner till springboard som man kan ladda ner via cydia. Det fungerar och är väldigt snyggt gjort.

Jo, men det är väl ingen som utvecklar ett 3d-spel till en plattform som inte har officiellt 3d-stöd? Krävs väl en speciell sorts skärm för att få stereoskopisk 3d att fungera bra, dessutom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Jo, men det är väl ingen som utvecklar ett 3d-spel till en plattform som inte har officiellt 3d-stöd? Krävs väl en speciell sorts skärm för att få stereoskopisk 3d att fungera bra, dessutom?

Ja, och de glasögonlösa 3D skärmarna som finns i handhållna enheter idag fungerar bra? Nej, precis.. 3D stöd är ett värdelöst argument.