Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem

Kan folk ingenting längre ? detta händer SAMTLIGA SPEL med några få undantag .. och oftast före release ..... det har funkat så sen typ amiga och Pirat bbs eran i piratsammanhang ..... dvs över 20 år .... bli ni förbannade om ni vill men det lär inte hjälpa ... alla är inte intereserade av å föda EA.

Sen har vi nästa företelse occh det är att de flesta pirater är ungt folk utan stålar som bor hos mamma å pappa .. å gör man då slut på typ ett spel i veckan så går det inte köpa allt å då laddas det hem istället.

Sen tror jag inte en sekund på allt folk som yrar om att de är arga över detta ...som om ni aldrig tankat hem ett spel ni inte betalt för ...sluta hyckla...

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Hade någon medlem startat en tråd om detta i forumet hade han blivit bannad för § 7 på direkten!

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Om DICE hade haft självförtroende och lite stake så hade de gett fan i att göra ett singelplayerläge och då hade de inte ens haft detta problem. Är ändå bara MP som kommer att spelas här, är den dessutom lika lökig som SP i BFBC2 så kan det kvitta... Men just det, de skulle ju krossa COD å då måste man ju ha SP?!?! Suck...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Men vafan!! nu kommer finniga småpojkar som köper lördagsgodis sitta och spela BF3 före alla oss hederliga människor.

FÖRBANNAD!

Tror inte du är "hederlig" rakt igenom;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Jag kommer ändå köpa spelet. Nuff' said.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

du har redan nämnt för mycket
tackar för infon!

muhhuhhaaaa

haha

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andre_H:

Hade någon medlem startat en tråd om detta i forumet hade han blivit bannad för § 7 på direkten!

Nej. Om någon däremot hade skapat en tråd där de säger att de själva har laddat ner spelet, diskuterat hur de ska få igång piratkopian, eller spridit länkar till materialet hade denne blivit avstängd för brott mot §7.

Permalänk

När spelet inte fungerar så spelar det ingen roll att det redan finns ute. Dessutom så lär de "aldrig" ej få igång riktiga multiplayer, varvid detta kan ses som ett demo där folk kan testa sin hårdvara innan.

Jag blev dock förvånad att så många blev upprörda, då Dice inte tar så stor skada av detta. Värre är det för filmer som släpps innan de går på bio, då en stor del av meningen att se om filmen ett halvår efter för många inte är så stor.

Sist så tänker jag inte sponsra Dice eller rättare sagt EA, de har bättre ekonomi än mig. Och nej jag tänker inte pirata spelet, men jag är intresserad av singelplayer om "Skirmish mode" finns som i första battlefield, annars kan det kvitta. (blir väl att köpa spelet senare, beg eller något)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag tror dock inte att någon avbeställer sin förhandsbeställning pga detta :]

Dock är det surt att spelen kommer ut såpass tidigt som det här ändå gör. Det handlar inte om, utan när, och när i det här fallet var nog lite för tidigt.

Permalänk
Medlem

Tydligen har ju redan de fysiska kopiorna gått ut till en del försäljningsställen. Hur kan annars cjd keys har dessa bilder på sin hemsida:

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Battlefield-3-LIMITED-EDIT...

Så det är väl inte så konstigt ifall nån inte kunde hålla tassarna borta?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Tråkigt men tror inte direkt att de som bara vill spela SP skulle köpt spelet om det nu inte gick att cracka så pengaförlust blir det nog inte direkt. Inte tänkt att köpa det men skulle jag gjort så skulle det endast varit för MP delen

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Jaaa, att andra siter har slängt upp nyheter om detta har väl lite med det att göra? och att det kom ut som hela 10 dagar innan releasen är riktigt tidigt för pc världen just nu.

Att det inte finns varken PS3 eller X360 förbryllar mig, antagligen många andra också.

Det lustiga med Portal 2 var att det läckte ut en vecka innan release till PS3 och 360.

Permalänk

En tanke. det kostar många tusenlappar för att kunna spela spelet med hygglig kvalitet, men att betala 500 spänn för ett spel som man kommer spela 100-tals timmar går tydligen inte för sig.
Nä, är man så förbannat snål/fattig så att man inte kan köpa skiten så finns det massa annat man kan pyssla med i stället.

Permalänk
Medlem

Även om det hade funnits en crack och fungerande multiplayer så hade jag ändå inte varit frestad. Det släpps ändå snart

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Nej. Om någon däremot hade skapat en tråd där de säger att de själva har laddat ner spelet, diskuterat hur de ska få igång piratkopian, eller spridit länkar till materialet hade denne blivit avstängd för brott mot §7.

Nästa gång det här händer kanske SweClockers moderatorer kan undvika att halvhjärtat försöka ta bort inlägg som nämner att spelet har läckt ut. Det här hände igår kväll, och idag hoppade det upp en nyhetsartikel.

Permalänk
Avstängd

Det är första gången för er att det har släppt en pirat kopia på ett nytt spel?

Permalänk
Medlem

Jag tycker helt okej att nämna Piratebay och att det finns ute men bara man inte länkar URL:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

När spelet inte fungerar så spelar det ingen roll att det redan finns ute. Dessutom så lär de "aldrig" ej få igång riktiga multiplayer, varvid detta kan ses som ett demo där folk kan testa sin hårdvara innan.

Nja, om man ser tillbaka på hur det såg ut med servrar i betan så är det ganska troligt att BF3 får crackade servrar. Om jag minns rätt så har någon grupp gått ut med att att dom har fått multiplayern att fungera..

Men men, en annan hoppas att DICE ger oss något roligare att leka med :3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av .maker:

Nästa gång det här händer kanske SweClockers moderatorer kan undvika att halvhjärtat försöka ta bort inlägg som nämner att spelet har läckt ut. Det här hände igår kväll, och idag hoppade det upp en nyhetsartikel.

Vilken dubbelmoral. Tvi tvi på den moderatorn.

Permalänk
Skrivet av Leandr:

Köper folk fortfarande spel på skiva? Minns inte när jag använde en CD-ROM sist.

Senast var det Dead Island )) Jag gillar att ha fysiska kopior på de spelen jag gillar.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att 99.9% av folket på ett forum som Sweclockers inte fildelar, jag skrattar ihjäl mig. Jag ska själv betala för BF3 och MWF3 men seriöst lägg ner vissa inlägg här, de är fan pinsamma.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

Tachiibou is not amused.

Permalänk

Bra för såna som mig som ej har något intresse av att spela MP utan bara tänkt köra igenom SP campaign en gång. Att betala 400-500 kr för kanske 10-15 timmar spel SP campaign känns inte vettigt.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dirtywilly:

En tanke. det kostar många tusenlappar för att kunna spela spelet med hygglig kvalitet, men att betala 500 spänn för ett spel som man kommer spela 100-tals timmar går tydligen inte för sig.
Nä, är man så förbannat snål/fattig så att man inte kan köpa skiten så finns det massa annat man kan pyssla med i stället.

Finns visserligen piratkopior av grafikkort men de har sämre kvalité än orginalen och är inte gratis. Hade det gått att "ladda ner" ett nytt grafikkort gratis hade folk såklart gjort det också. Är man så snål eller fattig så man inte hade köpt spelet kan man ju lika gärna ladda ner det säger jag!

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Jag tror dock inte att någon avbeställer sin förhandsbeställning pga detta :]

Ne, då är man ju hyffsat dryg, man köper ju inte bf3 för singleplayer direkt!;)

Permalänk

hmm..

Förvånad att inte apple råkar ut för något liknande.. Jag menar, dom lyckas tillverka 4 miljoner telefoner och inte någon i kedjan läcker?

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Avstängd

Måste vara svårt att stänga av dom som spelar innan spelet är släppt? Sen är ju en annan femma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Skrivet av dirtywilly:

En tanke. det kostar många tusenlappar för att kunna spela spelet med hygglig kvalitet, men att betala 500 spänn för ett spel som man kommer spela 100-tals timmar går tydligen inte för sig.
Nä, är man så förbannat snål/fattig så att man inte kan köpa skiten så finns det massa annat man kan pyssla med i stället.

Kan man vara något annat än snål när man är fattig?

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Operation Metro. Jag behöver inte säga mer.

Så för att man lyssnar på sin publik och varvar infanteri banor med tunga fordonsbanor kopierar man CoD...bra där.

Permalänk
Medlem

Vist kan man hitta spelet lätt
Men eftersom dom haft en öppenbeta så har väl folk kunna testa och se om det är något dom vill ha eller ej?
Jag bokade det redan på dreamhack i sommras och ångrar det inte bara 10dagar kvar

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro