Permalänk
Medlem
Skrivet av StorSnur:

jag blir kickad hela tiden står att jag blir kickad av admin... jävla skit va less man blir

Ljungan11 har gjort en utmärkt guide hur man enkelt uppdaterar punkbuster manuellt, går på ett kick och sedan ska det fungera.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053922-om-d...

Permalänk

Problemet för mig har mest varit servrar som har hög ping, sen webhallens blir man konstant kickad på, ska testa battlefield gotland nu och se hur det går

EDIT: funkar skitbra

Permalänk
Medlem

Förbättring!

tycker att det är en klar förbättring sedan betan, när det gäller allt. Gött med nya squadsystemet. När man hade installerat med skiva så kom det en uppdatering på 479 mb. Det är väl ett tecken på att det förbättras oavbrutet. Skriv i deras forum och ge feedback istället för att klaga här

Permalänk

Your connection to the server has timed out. Får det på alla servrar, har lyckats spela max 10 sekunder på samma.

Permalänk

Har lirat 10 timmar utan några större problem, varit väldigt roligt so far. Enda problemet är rubberbanding på Tehran Highway, men de är tydligen något problem för serverar och bandbredd med den banan så. Hur nöjd som helst. Flyter bättre än betan, och en hel del av beta buggarna är borta. De buggar som finns jobbar nog DICE på nu.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig mest på är att spelet fungerar röv i SLI

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Dags för många att göra en ominstallation av Windows märker ja.

Spelat några timmar, inga som helst problem här.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rigge:

Spelar vi fortfarande betan eller ? Kan inte ändra till invert i flyget eller binda knappar till musen, sen att allt annat buggar är ju en annan femma.
Någon mer som tippade på att dice skulle släppa spelet i detta sunkiga skick, Jag menar det är inte första spelet dom gör och ändå faller dom på sådana petitesser som inställningar i spelet.
Nej fyfan blir att vänta tills dom patchar denna "Betan" vi betalat för.

Ta det lugnt. Det är ju en extrem skillnad mot betan och det vet du också. Låt DICE patcha och njut av årets spelsläpp istället för att klaga på petitesser som du själv säger att de är.

Permalänk
Medlem

Fungerar pefekt

Aktiverat med proxy eller ej påverkar inte hur spelet fungerar (duh, läs på lite).

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

bara jag som stör mig på att alla jävlar servrar är fulla sen om du försöker komma in på någon server 3-4 gånger så får du vänta en lång tid innan du kan försöka igen. I betan kunde man iaf spamma enter tills man kom in-.- Nu är det fan helt jävla möjligt.

Permalänk
Medlem

spelet fungerar sjukt dåligt för mig... 10 sec efter att jag har joinat en server så krashar spelet.. och jag får starta om

betan fungerade bättre.

joinar en server. 10 sec senare.. Battlefield 3 har slutat att fungera.

kör med 11.10 preview 3 drivrutinerna.

någon som vet vad felet kan vara?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk

Om alla hade dessa problem så vore det en bugg eller ngt fel men alla har inte detta fel. 99,99% av alla "buggar" som någon eller några upplever beror på era egna inställningar eller datorer där grafikkort, processor, internminne m.m. spelar in. Eller att ni inte installerat punkbuster i datorn. Så klaga inte på BF3 utan rannsaka er själva och er dator först.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk

Har runt 10 timmar played. Funkar prima för mig, kan binda knappar till musen utan problem, har inte provat invert till jets eftersom jag inte använder det. Inga problem med DC till servrar, bra prestanda. Bästa releasen jag har vart med på iaf. Enda buggen jag har stött på och som bara har hänt 1 gång på 1 server var att kameran gick in i spectate mode på någon spelare i andra laget hela tiden. Försvann dock vid nästa map.

Permalänk
Skrivet av Sockervadd:

bara jag som stör mig på att alla jävlar servrar är fulla sen om du försöker komma in på någon server 3-4 gånger så får du vänta en lång tid innan du kan försöka igen. I betan kunde man iaf spamma enter tills man kom in-.- Nu är det fan helt jävla möjligt.

Var har du letat efter för servrar? Alla är ju långt ifrån fulla. Sortera bort fulla servrar genom att markera att du inte vill se dem. Eller sök ex. på Webhallen som har 20 servrar och alla är inte fulla (kollade nu klockan 17:30).

Så det är du som gör lite fel, fråga i stället så nästa gång.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

jag har inte haft några problem alls!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Inga problem med spelet, däremot suger det ju stort. Linjärt, tråkigt och en löjligt icke-interaktiv spelmiljö. Och vad är det för skämt med fienden som hela tiden respawnar? Konsolltrams!
MP-delen är förmodligen del delen där spelet plockar poäng.

Må så vara men 90% typ har väl köpt spelet för att lira MP...? Det är ju där storheten ligger, trodde alla var införstådda med det?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | MSI B450M Mortar | Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB | Corsair Vengeance LPX 16GB - 3200MHz | FD Define C |

Permalänk
Medlem

Får också random krashar lite då och då, riktigt surt :/

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Det jag stör mig mest på är att spelet fungerar röv i SLI

Funkar röv i crossfire också. Alla med singelkort får det att funka bra verkar det som dock ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Det jag stör mig mest på är att spelet fungerar röv i SLI

WoRD

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Funkar röv i crossfire också. Alla med singelkort får det att funka bra verkar det som dock ...

Tycker spelet fungerar mycket bra med 5850 Crossfire. Inga problem alls och bra fps. Spelet i övrigt fungerar bra också.
De som inte hittar invertering, är ni blinda?
Gillar dock inte negativa accelerationen på musen, riktigt idotiskt att inte kunna twitch-skjuta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Inga problem med spelet, däremot suger det ju stort. Linjärt, tråkigt och en löjligt icke-interaktiv spelmiljö. Och vad är det för skämt med fienden som hela tiden respawnar? Konsolltrams!
MP-delen är förmodligen del delen där spelet plockar poäng.

Trodde inte ens någon brydde sig om kampanjen?!? jag startade den... Å stängde ner den för gott. Har spelat alldeles för mycket MP numera så jag fixar verkligen inte scriptade meningslösa kampanjer. För min del tycker jag spelet fungerar förvånansvärt bra.

Hade betydligt mer problem med BF2 när det släpptes. Däremot är det en del smågrejor som jag stört mig på. Commo rose, varför i helvete finns det inte sjävklara saker som ammo å medic där? minikartan ingame??? Helt jävla värdelös. Sjukt svårt att orientera sig efter den. Känslan är en blandning av BF2 och BC2... Knappast en rak uppföljare till BF2 som de påstod skulle komma.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått 3st kraschar på raden nu :@

Sedan sensen med musen har jag stora problem med, när jag drar snabbt åt sidan så blir det automatiskt långsnabbt inne i spelet.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbarris:

Tycker spelet fungerar mycket bra med 5850 Crossfire. Inga problem alls och bra fps. Spelet i övrigt fungerar bra också.
De som inte hittar invertering, är ni blinda?
Gillar dock inte negativa accelerationen på musen, riktigt idotiskt att inte kunna twitch-skjuta.

Håller med om att 5850 crossfire fungerar bra, över förväntan!

Sen till TS så har jag inga av problemen du skriver och det funkar prima att binda till musen. Det enda som jag har problem med är att spelet kraschar när jag tabbar ur. Någon som har en lösning på det?

Permalänk
Medlem

Jag har aktiverat spelet på Origin men när jag startar står det att ja måste ange produktnyckel på någon ruta som bara tuggar... less man blir.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tooth:

Må så vara men 90% typ har väl köpt spelet för att lira MP...? Det är ju där storheten ligger, trodde alla var införstådda med det?

Fair enough
Men jag ser ingen anledning till varför man inte kan skapa en bra single player kampanj för det? Dom har ju många bra element redan. Stora banor, coola vapen och fordon osv.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Är i slutskedet på instalationen och nu ska det göra nån "EA Activatin" Har stått och tuggat så i evigheter,är det nåt fel???
Har betan fortfarande istallerad,spelar det nån roll?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk

50/50 om jag får timeout eller kick. Hade inga problem under betan.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Krasher är ofta pga av Punkbuster.

Kicked by Admin. Är PB på server sidan som är fel på. Det ska släppas update R5 kl 18:00 CET. Som ska fixa PB och vissa krasher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Jag har aktiverat spelet på Origin men när jag startar står det att ja måste ange produktnyckel på någon ruta som bara tuggar... less man blir.

Samma som du... 1min efter ditt inlägg

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Skrivet av pecill:

Jag har aktiverat spelet på Origin men när jag startar står det att ja måste ange produktnyckel på någon ruta som bara tuggar... less man blir.

Skrivet av Ayla666:

Är i slutskedet på instalationen och nu ska det göra nån "EA Activatin" Har stått och tuggat så i evigheter,är det nåt fel???
Har betan fortfarande istallerad,spelar det nån roll?

Samma problem för mig! Blir jäkligt trött, snällt sagt...

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |