Permalänk
Medlem
Skrivet av SkAliz:

Någon som har 700Z3A-S03 och kan ta en bild på tangentbordet? Flera sider säljer ju den men ingen har bild på den svenska tangentuppsättningen..

Här kommer den. Ursäkta oskarp kvalité sitter på ett tåg

Permalänk
Medlem

Tack för otroligt snabbt svar!

Som jag misstänkte har den ingen numpad.. hur kommer det sig att väldigt många sidor visar upp en bild med numpad, inkl prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1068562

Nu ser jag inte hela datorn där men visst är touchpaden centrerad på datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkAliz:

Tack för otroligt snabbt svar!

Som jag misstänkte har den ingen numpad.. hur kommer det sig att väldigt många sidor visar upp en bild med numpad, inkl prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1068562

Nu ser jag inte hela datorn där men visst är touchpaden centrerad på datorn?

Nej, mig veterligen finns inte det till datorer med chassi med 13" storlek, är nog teoretiskt omöjligt om du vill ha 100% storlek.

Ingen aning varför de gör det, blev lite lurad själv först, det är 15" versionen de visar upp.

Touchpaden är inte centrerad. är kanske 1-3cm mer till vänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstorm:

Nej, mig veterligen finns inte det till datorer med chassi med 13" storlek, är nog teoretiskt omöjligt om du vill ha 100% storlek.

Ingen aning varför de gör det, blev lite lurad själv först, det är 15" versionen de visar upp.

Touchpaden är inte centrerad. är kanske 1-3cm mer till vänster.

Det var precis det jag tänkte, funderade på om det var ett idiotkomprimerat tangentbord för att få plats med en numpad. Men så var det ju inte och det är jag glad för

Kan väl fortsätta fråga lite.. Har läst en del om att folk tycker att skärmen har lite dassiga färger, något som man upplever som ett problem eller vad tycker du?

Permalänk

Tackar Redstorm

Men jag fick svar från Samsungs support, enligt dom har den INTE belyst tangentbord?

Fulla modellbeteckningen hos Webhallen är 700Z3A-S03SE, är det den du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkAliz:

Det var precis det jag tänkte, funderade på om det var ett idiotkomprimerat tangentbord för att få plats med en numpad. Men så var det ju inte och det är jag glad för

Kan väl fortsätta fråga lite.. Har läst en del om att folk tycker att skärmen har lite dassiga färger, något som man upplever som ett problem eller vad tycker du?

Inga problem alls. Har haft både asus och HP 13" innan och inte märkt någon skillnad i färgåtergivning. Enda som kan nämnas är att skärmen är matt och därför inte har perfekt kontrast. Jag föredrar matt iaf.

Skrivet av PCKonsult:

Tackar Redstorm

Men jag fick svar från Samsungs support, enligt dom har den INTE belyst tangentbord?

Fulla modellbeteckningen hos Webhallen är 700Z3A-S03SE, är det den du har?

Om de säger så, då kan det vara så. Min modell är enligt undersidanNP700z3a-S03SE. Köptes på netonnet precis vid lansering i Sverige.

Permalänk

Låter ju bra, samma modellnummer som hos Webhallen. Får beställa, man kan ju alltid returnera om det skulle ha ändrats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCKonsult:

Låter ju bra, samma modellnummer som hos Webhallen. Får beställa, man kan ju alltid returnera om det skulle ha ändrats.

Vore ju riktigt, riktigt märkligt om det inte var bakbelyst i och med att det är exakt samma modellnummer...

Permalänk
Medlem

Kan ju slänga iväg en liten varning om i7 modellen av denna (15") där samsung klantat sig rejält. Äger den och har jätte problem med att OpenGL inte går att köra på något annat än det integrerade grafikkortet läst runnt lite på forum och det verkar vara på alla modeller. Så program som photoshop kör på intel hd graphics på gpu stödet och det går inte att ändra. Även spel som kör OpenGL funkar bara på den inbyggda gpun.

Permalänk
Medlem

Det är inte ett problem med i5 modellen? tänker på 14tum.

Permalänk
Skrivet av visnus:

Kan ju slänga iväg en liten varning om i7 modellen av denna (15") där samsung klantat sig rejält. Äger den och har jätte problem med att OpenGL inte går att köra på något annat än det integrerade grafikkortet läst runnt lite på forum och det verkar vara på alla modeller. Så program som photoshop kör på intel hd graphics på gpu stödet och det går inte att ändra. Även spel som kör OpenGL funkar bara på den inbyggda gpun.

Detta är inte ett problem längre, kolla några sidor tillbaka i tråden här.

Permalänk

Det har dykt upp en ny modell på Prisjakt, 700z5c-s02, med vad det verkar bland annat nya Ivy bridge Core i7 3615QM, samt NVIDIA GeForce GT 640M
Har något hittat någon mer information om denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippiwhey:

Det har dykt upp en ny modell på Prisjakt, 700z5c-s02, med vad det verkar bland annat nya Ivy bridge Core i7 3615QM, samt NVIDIA GeForce GT 640M
Har något hittat någon mer information om denna?

Nice!

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippiwhey:

Det har dykt upp en ny modell på Prisjakt, 700z5c-s02, med vad det verkar bland annat nya Ivy bridge Core i7 3615QM, samt NVIDIA GeForce GT 640M
Har något hittat någon mer information om denna?

Även 14-tumsmodellen 700Z3C-S01 tillskrivs Ivy Bridge på Prisjakt, men med okänt/inget grafikkort. Enligt Prisjakt har denna modell även ExpressCache (vilket flera av de tidigare modellerna saknat, så vitt jag har förstått). Blir kanske en sådan trots allt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johandea:

Även 14-tumsmodellen 700Z3C-S01 tillskrivs Ivy Bridge på Prisjakt, men med okänt/inget grafikkort. Enligt Prisjakt har denna modell även ExpressCache (vilket flera av de tidigare modellerna saknat, så vitt jag har förstått). Blir kanske en sådan trots allt...

Min Samsung 700Z3A-S03 har expresscache.

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på denna dator, är ganska kräsen när det gäller byggkvalite och känslan på tangentbord och trackpad. Hur upplever ni som har datorn tangentbordet och trackpaden? Kommer känslan i närheten av ex macbook pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurgl:

Grymt sugen på denna dator, är ganska kräsen när det gäller byggkvalite och känslan på tangentbord och trackpad. Hur upplever ni som har datorn tangentbordet och trackpaden? Kommer känslan i närheten av ex macbook pro?

Trackpaden är identisk med macbooks. Tangentbordet är av mycket hög kvalité, kan inte garantera samma höga känsla som macbook men jag är mycket nöjd det är jämnt och fint motstånd. Rekommenderar att testa det före i butik om du är orolig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippiwhey:

Det har dykt upp en ny modell på Prisjakt, 700z5c-s02, med vad det verkar bland annat nya Ivy bridge Core i7 3615QM, samt NVIDIA GeForce GT 640M
Har något hittat någon mer information om denna?

Verkar ju otroligt bra efter uppgraderingen! Någon som vågar sig på en gissning när den kan tänkas finnas i lager? Maj?

Permalänk
Skrivet av Truxx:

Verkar ju otroligt bra efter uppgraderingen! Någon som vågar sig på en gissning när den kan tänkas finnas i lager? Maj?

Ja den verkar bli kanon, och ett monster till maskin! Början av Maj tror jag, några webshoppar på prisjakt har 8e maj just nu som ETA.
Modellen finns med under support och nedladdningar på samsung.se, samt manualen är uppdaterad under produktspecifikationer med ivy bridge core i7, samt 640M. Men den finns ej under produkter på samsung.se ännu, så de håller nog på och uppdatera sidan.

Permalänk
Medlem

http://www.digitimes.com/news/a20120411PD216.html

Ivy bridge släpps redan 23:e. Detta borde ju iaf inte vara negativt!

Permalänk
Medlem

Ser ut som chronos 7 även kommer släppas i 17" variant i och med ivy bridge. 1080p display och hdd + ssd, hoppas den är lika tunn bara

http://www.youtube.com/watch?v=_m9vb1HBb04

Permalänk
Medlem

700Z3C lär bli min nästa dator. Z3A hade blivit det, om det inte vore för de dassiga färgerna på displayen. Hoppas den nya skärmen kommer närmare min Dell Ultrasharp Truelife-display.

Permalänk

Min beställda Samsung 700Z5C-S02 har skickats från dustinhome, beräknas anlända på Måndag eller Tisdag. Så om ni undrar något eller så så fråga på

Permalänk

Är det möjligt att ha två hdd, antagligen inte men måste fråga? Använder en SSD i min stationära idag och vill därför inte gå tillbaks, även om det är hybrid så misstänker jag att prestandan sjunker.

Permalänk
Medlem

Har 14", inte vad jag vet. Om jag förstått det rätt är den inbyggda "SSD:n" bara en krets som är lödd på moderkortet. Det finns i vart fall ingen lucka eller instruktion som antyder att det skulle gå att byta - det vet jag iaf. Tänk också på att datorn är extremt kompakt vilket gör det egentligen teoretiskt omöjligt att få in 2st 2,5" i den.

Permalänk

Jag är ingen expert på området, men är det tekniskt möjligt att byta ut den medföljande hårdisken och sätta i en SSD disk istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIELBASA85:

Jag är ingen expert på området, men är det tekniskt möjligt att byta ut den medföljande hårdisken och sätta i en SSD disk istället?

Det går att göra, inga konstigheter.

Permalänk

Blir nog att trycka in en 128 GB SSD och tanka över filmer på NAS:en. Har du någon uppfattning hur lång batteritid du får med den och hur du använder den då? Kommer antagligen köpa ändå men är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av awesomehump:

Blir nog att trycka in en 128 GB SSD och tanka över filmer på NAS:en. Har du någon uppfattning hur lång batteritid du får med den och hur du använder den då? Kommer antagligen köpa ändå men är intressant.

Inte gjort något skarpt test faktiskt. Uppskattar den till 5-7 timmar vid normalt användande. Har upplevt det mycket viktigt att ställa den på energisparläge om man vill hamna i övre spannet.

Permalänk
Medlem

Till er som fått den, hur är displayen? Z3A och Z5A fick mycket kritik för dassiga färger, trots hög ljusstyrka. Hur uppfattar ni den nya varianten?