Bluescreen när jag installerar Bootcamp!!

Permalänk
Medlem

Bluescreen när jag installerar Bootcamp!!

Hallå!

Jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig, för jag håller på och blir knäpp...

Jag har en IMAC 27* i5 och varje gång jag ska prova att installera bootcamp 4.0 för att köra windows xp, xp 64 bit eller vista så får jag bluescreen.
Jag har även provat windows 7 men jag kommer inte långt där heller, inte pgrav bluescreen dock, utan för att jag behöver installera drivrutiner till windows 7 för att kunna installera det, och det är inga drivrutiner jag har.

Jag vill hellst köra windows XP, men hur i f** kommer jag förbi denna oerhört störande bluescreen som dyker upp.

Jag har exakt samma problem som den här killen http://www.youtube.com/watch?v=iwHCqXdw6zQ .

Hjälp mig gott folk!
Tack på förhand.

/Mvh Andreas

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Medlem

Varför inte Windows XP osv. fungerar, förklaras på Apples support sida.
Drivrutinerna för Windows 7 kan laddas ner genom Boot Camp verktyget vad jag vet, de kallas för "Windows Support Software".

http://support.apple.com/kb/HT4818?viewlocale=sv_SE

Citat:

3. Vilka versioner av Windows fungerar med Boot Camp 4.0?

Du kan använda Microsoft Windows 7 Home Premium, Microsoft Windows 7 Professional eller Microsoft Windows 7 Ultimate med Boot Camp 4.0. Windows XP och Windows Vista stöds inte av Boot Camp 4.0.

Info
Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tack!

Då förstår jag varför det inte går att installera några andra OS än windows 7 iaf hehe.

Får tacka så hemskt mycket för hjälpen.
Du som verkar rätt haj på detta, vet du om man kan installera en äldre version av bootcamp när man har 4.0?
Dvs som är kompatibel med windows XP. Vad jag har förstått så funkar bootcamp 2.0 att köra XP i.

Som sagt, tack så mycket!

/Mvh Andreas

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Medlem

Vilken Mac har du samt vilken OSX version? Om det är en levererad med Snow Leopard och du har det installerat, kan jag tänka mig att det skall fungera med äldre versioner då de hade stöd för Windows XP. OSX Lion kör däremot med Bootcamp 4.0 standard vad jag vet och då fungerar heller inte äldre versioner.

Det du kan göra är att kolla runt lite på macrumors.com forumet, kan vara någon som lyckats köra in Windows XP.

Är inte mer insatt en det att jag kom ihåg att Windows XP inte stöds då jag skulle köra in Windows på min Air med Lion förinstallerat.

Tar och kollar upp vedrörande Windows XP möjlighet ikväll efter jobbet.

Info
Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum