Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Var säljer du det oidentifierat någonstans? Säljer du allt eller är det bara level 61-63 items som är intressant?

Battle.net trade, diablofans, d2jsp.org ex säljer alla unidentified items.
61 items köper typ ingen, inte värt besväret, mest 63 som säljer. Vissa 62.

Jag skulle dock aldrig göra det, tar bort hela meningen med diablo, det diablo handlar om, identifiera itemdrops.
Kanske ska börja köpa istället ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

DPS barbs bryr sig inte heller om life on hit direkt, sen är det svårt att säga ett fast APS då man spammar WW ex på en hel grupp med mobs etc.

Men loh, life steal är inte direkt en stat dps barbs betalar för utan kommer som rätt låg prio.

Där har du ju fel, LoH för bland annat double tornado är extremt viktigt att ha så DPS barbs använder sig av LoH, bland annat jag som både tank och dps barb.

EDIT: Blev lite off-topic tyvärr :/

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Där har du ju fel, LoH för bland annat double tornado är extremt viktigt att ha så DPS barbs använder sig av LoH, bland annat jag som både tank och dps barb.

EDIT: Blev lite off-topic tyvärr :/

Sett flera barbs som inte bryr sig det minsta om LOH.
Kong ex skiter fullständigt i det.
En annan hade också nära 0

Permalänk
Medlem

det är totalt 188 dex

hittade den och socade den för att använda själv, men tror att den är värd så mycket att jag kan sälja den och känna mer på att köpa andra saker
BTW
jag gillar ditt namn Nivity

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sett flera barbs som inte bryr sig det minsta om LOH.
Kong ex skiter fullständigt i det.
En annan hade också nära 0

Fast Kongor dör ju stup i kvarten också

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Fast Kongor dör ju stup i kvarten också

Det som är fördelen med sc han dör faktiskt inte så mycket nu om han inte kör glasscanon spec (720k dps med alla cds dragna)

Hans dmg tar över loh med stor marginal, det som skulle behövas är mer hp isåfall på han, inte loh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

http://i.imgur.com/LeM0o.png

det är totalt 188 dex

hittade den och socade den för att använda själv, men tror att den är värd så mycket att jag kan sälja den och känna mer på att köpa andra saker
BTW
jag gillar ditt namn Nivity

300-400k som absolut max om det inte är någon som värderar +7 discipline väldigt högt.
Kan köpa en vanlig chest med högre vita och dex för runt 500k.

Skrivet av Nivity:

Det som är fördelen med sc han dör faktiskt inte så mycket nu om han inte kör glasscanon spec (720k dps med alla cds dragna)

Hans dmg tar över loh med stor marginal, det som skulle behövas är mer hp isåfall på han, inte loh

Kanske har blivit bättre men gick in på hans stream när jag skrev posten och inom 2 minuter så dog han

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

300-400k som absolut max om det inte är någon som värderar +7 discipline väldigt högt.
Kan köpa en vanlig chest med högre vita och dex för runt 500k.

kay, det här var ett test. jag litar inte på dig

den chesten sålde jag igår för 8mille.

jag tror du köper upp det folk sätter ut och säljer dyrare...
eller...
så kan du inte din värdering.

det finns just nu 1! item på ah som har bättre stats än den chesten. den går för 12m

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Är dom här värda nå alls?

Vore schysst att veta.

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

kay, det här var ett test. jag litar inte på dig

den chesten sålde jag igår för 8mille.

jag tror du köper upp det folk sätter ut och säljer dyrare...
eller...
så kan du inte din värdering.

det finns just nu 1! item på ah som har bättre stats än den chesten. den går för 12m

Personligen värderar jag inte max discipline alls på min DH och känner ingen som gör det heller och därför anser jag den staten inte vara av värde.
Och då kan man genast hitta hur många som helst för det värdet jag angav, nu har dock den billigaste som jag skrev om innan blivit såld men det finns t.ex en med 206 vit och 81 dex plus 3 sockets för 600k med extra mods.
Det finns en med 209 vit 111 dex plus 3 sockets för 3.5 miljoner och den är i mina ögon väldigt många gånger bättre än den du visade upp.
Så grattis till att du hittade en dum köpare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av evil1:

Är dom här värda nå alls?

Vore schysst att veta.

Den första är värd 664 guld, de andra 556 guld. Den tekniska termen är "vendor trash".

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Den första är värd 664 guld, de andra 556 guld. Den tekniska termen är "vendor trash".

Tack, var det jag ville veta.
Tänkte bara då det var lvl reduce på iaf staven ifall den var värd nå, men antar inte då, alltså vendor trash?

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av evil1:

Tänkte bara då det var lvl reduce på iaf staven ifall den var värd nå

Ett vapen med lvl63 kan ha -18 lvl req och alltså vara användbart när man når lvl42. Ett sådant vapen med någorlunda bra dps är väldigt säljbart på AH. Har det bra dps halkar priset direkt över miljonen. Staven du har kräver lvl47 och har kass dps, jämförelsevis

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Personligen värderar jag inte max discipline alls på min DH och känner ingen som gör det heller och därför anser jag den staten inte vara av värde.
Och då kan man genast hitta hur många som helst för det värdet jag angav, nu har dock den billigaste som jag skrev om innan blivit såld men det finns t.ex en med 206 vit och 81 dex plus 3 sockets för 600k med extra mods.
Det finns en med 209 vit 111 dex plus 3 sockets för 3.5 miljoner och den är i mina ögon väldigt många gånger bättre än den du visade upp.
Så grattis till att du hittade en dum köpare.

då är vi helt klart inte på samma nivå.
att ha max discipline är något som värderar högt bland dem flesta. har man det på båda quiver+armor så kan man få den mängd som krävs för att t.ex. kunna göra smoke screen 3 gånger i rad utan att använda preparation

det är något som är fruktansvärt bra för senare delar av spelet, you can't dissagree whit that!

du borde veta sånt här för att effektivt kunna värdera items. det finns dem som totalt skiter i +discipline (t.ex. du) men det betyder inte att staten är värdelös. utan den är det... för DIG

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

då är vi helt klart inte på samma nivå.
att ha max discipline är något som värderar högt bland dem flesta. har man det på båda quiver+armor så kan man få den mänd som krävs för att t.ex. kunna göra smoke screen 3 gånger i rad utan att använda preperation

det är något som är fruktansvärt bra för senare delar av spelet, you can't dissagree whit that!

De e möjligt, slutade i princip spela min DH efter att jag döda Inferno Diablo och jag kände då aldrig något behov av extra discipline så därför lägger jag inget värde till det, men alla känner ju olika

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Shot at 2012-07-05

Tänkte försöka en gång till. Hittar knappt några jämförbara byxor på ah. Max Sll resist och hög viality verkar ovanligt. kan tänka mig att dom hadde varit riktigt bra för en mage eller witchdoctor. vet inte hur man skall värdera små förändringar i AR när man jämför priser. vet inte om jag ska ta 1, 5 eller 20 M. Nån somhar någon ide.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Culpa:

Tänkte försöka en gång till. Hittar knappt några jämförbara byxor på ah. Max Sll resist och hög viality verkar ovanligt. kan tänka mig att dom hadde varit riktigt bra för en mage eller witchdoctor. vet inte hur man skall värdera små förändringar i AR när man jämför priser. vet inte om jag ska ta 1, 5 eller 20 M. Nån somhar någon ide.

Det finns ett par med mer vit, mer int, två sockets och 79 ar på AH så håll koll på vad de landar på. Rimligtvis kan du förvänta dig lägre pris för dina eftersom de har en socket mindre och såpass lite int att det bara marginellt ökar värdet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Någon som har ett bra tips på utgångspris för denna?

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk

http://desmond.imageshack.us/Himg228/scaled.php?server=228&fi...

Den här droppade för mig och jag verkar ha fått i princip max rolls på den (crit chance/damage), åtminstone om man kollar ah. Crit dmg kunde vara 4.5 så nästan. Men asså den är inte så bra väl egentligen jag menar för mig gav den 2k dps (inte ökning) men jag la ut den för 7 mille (och ja ni får skratta om jag är helt ute och cyklar )

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Var säljer du det oidentifierat någonstans? Säljer du allt eller är det bara level 61-63 items som är intressant?

Det är bara Gear med iLvL 62-63 som folk köper oidentifierat. Och T.ex en Hellion Bow säljer du oidentifierat för ca 750-800k.
Monk fist för ca 350-450k styck. Armor brukar ligga mellan 200-250k.

Dock vapen lvl 62 är ointressant, utan vapnena måste vara lvl 63.

Jag är medlem på D2jsp.org. Där kan du köpa forum guld som folk sedan byter mot D3 guld om man så vill. Du kan också byta items med andra och sälja saker. Då kan du välja mellan att ta emot In game gold (igg på d2jsp) eller fg som står för forum gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Battle.net trade, diablofans, d2jsp.org ex säljer alla unidentified items.
61 items köper typ ingen, inte värt besväret, mest 63 som säljer. Vissa 62.

Jag skulle dock aldrig göra det, tar bort hela meningen med diablo, det diablo handlar om, identifiera itemdrops.
Kanske ska börja köpa istället ;>

Skrivet av Dassh:

Det är bara Gear med iLvL 62-63 som folk köper oidentifierat. Och T.ex en Hellion Bow säljer du oidentifierat för ca 750-800k.
Monk fist för ca 350-450k styck. Armor brukar ligga mellan 200-250k.

Dock vapen lvl 62 är ointressant, utan vapnena måste vara lvl 63.

Jag är medlem på D2jsp.org. Där kan du köpa forum guld som folk sedan byter mot D3 guld om man så vill. Du kan också byta items med andra och sälja saker. Då kan du välja mellan att ta emot In game gold (igg på d2jsp) eller fg som står för forum gold.

Ok - tackar för info. Hittade en hellion bow lvl 63 idag men identifierade den ändå själv

Vart ok men inte super - tror kanske 200-500.000 på AH. Antar att jag tycker det är roligare att gambla än att sälja

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det finns ett par med mer vit, mer int, två sockets och 79 ar på AH så håll koll på vad de landar på. Rimligtvis kan du förvänta dig lägre pris för dina eftersom de har en socket mindre och såpass lite int att det bara marginellt ökar värdet.

Tack för tippset tycker inte min borde gå för mycket mindre om folk inte är väldigt upptagna av att ha två sockets. Men det verkar finnas visst intresse buden är uppe i över 11 mil nu på den du hittade på AH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenonargon:

Sålde något liknande häromdan, fast med 730 DPS, 1000LOH(med socketad amethyst) lite mer vit samt lifesteal. Sålde ganska kvickt för 14M. Din skulle jag värdera en bit lägre, ca 7-11M kanske?

Den gick för 6mille bara Dock så köpte jag den för 700k så var en helt ok deal iaf

Permalänk

Undrar om någon vet vad detta bälte skulle kunna vara värt?

http://tinypic.com/r/noc0v8/6

Har sökt på AH men får bara upp ett bälte med 173 dex, 195 vitality och 79 all res för 90 mille... Hur mycket kan mitt bälte vara värt om det har 165 dex, 75 vitality och 65 all res? Pristiips på GAH uppskattas mest men kul med pristips på RMAH uppskattas också!

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabianoFerrari:

Undrar om någon vet vad detta bälte skulle kunna vara värt?

http://tinypic.com/r/noc0v8/6

Har sökt på AH men får bara upp ett bälte med 173 dex, 195 vitality och 79 all res för 90 mille... Hur mycket kan mitt bälte vara värt om det har 165 dex, 75 vitality och 65 all res? Pristiips på GAH uppskattas mest men kul med pristips på RMAH uppskattas också!

Finns ett bälte med 163/71/67 uppe nu (har varit uppe i ca 12h) som har bid på 5.250.000 så håll koll på det så borde du få en hyffsad prisbild då det är i princip samma stats som ditt bälte.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Brodern min ville jag skulle lägga upp denna, bra lr Anus?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

många miljoner.. Sålde ett par byxor igår med 3 sox med massa int och int gems fick ut ca 5 mille för den..Din är bättre än det jag sålde så du borde få en del mer

Permalänk

Skulle vara tacksam för hjälp har nämligen ingen aning om vad barb grejer är värda. En kille erbjuder 800k för den men det verkar lite lite. Har kollat på ah men där ligger priser mellan 3 och 65 miljoner

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Någon som har en idé om vad denna chest kan vara värd? Hittar ingen liknande på AH.