[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem

Precis skaffat min första Android i form av SGS3, har ni tips på widgets? Jag använder just nu tv.nu, facebook, spotify, e-post och en arsenalblogg. Har ju även standard-widgetsen med väder och så på framsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Precis skaffat min första Android i form av SGS3, har ni tips på widgets? Jag använder just nu tv.nu, facebook, spotify, e-post och en arsenalblogg. Har ju även standard-widgetsen med väder och så på framsidan.

HD widgets ser bättre ut.
Men widgets i allmänhet är svårt att tipsa om, beror ju på vad du söker för funktioner.
Gillar en annan från HD-widgets som sätter på och stänger av WIFI, mobildata, bluetooth m.m.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

HD widgets ser bättre ut.
Men widgets i allmänhet är svårt att tipsa om, beror ju på vad du söker för funktioner.
Gillar en annan från HD-widgets som sätter på och stänger av WIFI, mobildata, bluetooth m.m.

Hm,

Det är ju redan så smidigt att toggla WiFi och allt annat i SGS3, man drar ju bara uppifrån och ner så kan man toggla allt.
Vad gör HD Widgets?

Och ännu en fråga, vad är apex? Sett att många rekommenderar appen, men inte riktigt förstått vad man kan göra med den.

Permalänk
Avstängd

Apex är en Launcher den byter typ din hemskärms utseende.. sen om den e bättre vet ja inte, själv föredrog jag Nova före apex på min sgs2 men TW på sgs3 är helt ok så jag kör på orginalet

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Hm,

Det är ju redan så smidigt att toggla WiFi och allt annat i SGS3, man drar ju bara uppifrån och ner så kan man toggla allt.
Vad gör HD Widgets?

Och ännu en fråga, vad är apex? Sett att många rekommenderar appen, men inte riktigt förstått vad man kan göra med den.

Jag vet, men använder sällan mnyn du kan dra ner. Föredrar den man kan ha som widget, med de jag använder mest.

HD Widgets är en widget-app som ger dig många olika widgets (främst klockor, väder m.m) men där du kan ändra utseendet. Färger, textstilar, m.m.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad var det för OTA uppdatering som kom antingen igår eller nu idag?
Kan det vara uppdateringen med borttagen Google Sök eller den korrekta då enl. Samsung så var den väl bara till för USA?

Edit: Cirkus 8 MB är den på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

Apex är en Launcher den byter typ din hemskärms utseende.. sen om den e bättre vet ja inte, själv föredrog jag Nova före apex på min sgs2 men TW på sgs3 är helt ok så jag kör på orginalet

Aha, jag ska ta och testa apex, hoppas det är en smidig app!

Skrivet av Andiders:

Jag vet, men använder sällan mnyn du kan dra ner. Föredrar den man kan ha som widget, med de jag använder mest.

HD Widgets är en widget-app som ger dig många olika widgets (främst klockor, väder m.m) men där du kan ändra utseendet. Färger, textstilar, m.m.

tackar för tipset då det låter bra, ska testa den.

En fråga om mjukvaran, upptäckte att mina Bose lurars mikrofon inte fungerar med SGS3, finns det något man kan göra för att lösa det?

Permalänk
Medlem

Låter snarare som hårdvarufel.
Ska inte behövas nån mjukvara för mikrofon. Skulle bara behövas för specialfunktioner specifikt för varan. Men en mikrofon ska vara standard som vilken mikrofon som helst.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Låter snarare som hårdvarufel.
Ska inte behövas nån mjukvara för mikrofon. Skulle bara behövas för specialfunktioner specifikt för varan. Men en mikrofon ska vara standard som vilken mikrofon som helst.

Fast det står "compatible with iPad, iPod and iPhone. Tänkte om det fanns nån speciell app för o lösa det, bör ju vara mjukvaruproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Fast det står "compatible with iPad, iPod and iPhone. Tänkte om det fanns nån speciell app för o lösa det, bör ju vara mjukvaruproblem.

Om det är mjukvara, då tror jag inte de finns att dra hem. Med tanke på hur stämningsglada Apple är så vill nog ingen ge sig in på deras "område".
Googla på hörlursnamnet och microphone android eller nåt sånt.
Jag tror inte du hittar nåt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Fast det står "compatible with iPad, iPod and iPhone. Tänkte om det fanns nån speciell app för o lösa det, bör ju vara mjukvaruproblem.

Iphone har kontaktytorna på "stereopluggen" i annan ordning. Finns adapterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Om det är mjukvara, då tror jag inte de finns att dra hem. Med tanke på hur stämningsglada Apple är så vill nog ingen ge sig in på deras "område".
Googla på hörlursnamnet och microphone android eller nåt sånt.
Jag tror inte du hittar nåt.

Hittade ingenting som hjälpte, bara att andra hade samma problem.

Skrivet av Boss302:

Iphone har kontaktytorna på "stereopluggen" i annan ordning. Finns adapterar.

Vart kan jag få tag på en sån adapter?

Permalänk
Medlem

Snabb googling på "iphone headset adapter" gav detta.
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/hea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Snabb googling på "iphone headset adapter" gav detta.
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/hea...

Snyggt, tack

Permalänk
Medlem

Kan man på något enkelt vis byta låsskärm? Är så vansinnigt trött på att den är så lätt att låsa upp av misstag.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Kan man på något enkelt vis byta låsskärm? Är så vansinnigt trött på att den är så lätt att låsa upp av misstag.

Nu har jag ingen sg3 utan bara en gammal sg2, men finns det inte mönsterlås som standard i sg3? Går ju lika fort som att ha "iphonestyle" fast lite mer säkerhet så inte vem som helst kan låsa upp din telefon. På detta vis låser du inte heller upp den av misstag.

Att ha som de flesta har på sin iphone(där vem som helst kan låsa upp skärmlåset) låter idiotiskt.

Edit: Detta borde du hitta i inställningar-säkerhet-skärmlåsning. (där kan du ju även välja att låsa upp med en eller flera bilder på dig själv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Precis skaffat min första Android i form av SGS3, har ni tips på widgets? Jag använder just nu tv.nu, facebook, spotify, e-post och en arsenalblogg. Har ju även standard-widgetsen med väder och så på framsidan.

själv klarar jag mig inte utan whatsapp, Skype och v-kontakte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med laddning av telefonen? Min har bestämt sig för att ibland inte känna av en laddningssladd som är ansluten till vanligt eluttag. Däremot så fungerar det alltid att ladda med kabel ansluten till USB-uttag på datorn..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Kan man på något enkelt vis byta låsskärm? Är så vansinnigt trött på att den är så lätt att låsa upp av misstag.

Om du vill ha annan låsskärm o inte använda mönster/pin/pass, eller byta till custom rom så finns det lite på google play.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslacoilsw...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jiubang.gos...
etc

Skrivet av teslacoil FAQ:

I'm using a Galaxy S2 and the Home button unlocks WidgetLocker

The Samsung Galaxy S2 behaves different than other devices. I'm looking into a better fix for the Home button on this device, but in the mean time as a work around you can:Enable Settings > Advanced > HomeHelper:HomeHelper ComponentThen check the Default checkbox and select WL HomeHelper as the default

Kan kanske vara samma hemknappsbeteende på s3?

Permalänk
Medlem

Ni som köpt en S3; är ni nöjda med den hittils?
Kanske någon som gått från Iphone till Galaxy S3 och kan berätta om skillnaderna, både positiva och negativa?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Ni som köpt en S3; är ni nöjda med den hittils?
Kanske någon som gått från Iphone till Galaxy S3 och kan berätta om skillnaderna, både positiva och negativa?

Absolut nöjd. Stora skillnaden är storleken och möjligheterna. Det enda iPhone är bättre i, är enkelhet, men med enkelheten kommer bristen på möjligheter som SGS3 har.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Absolut nöjd. Stora skillnaden är storleken och möjligheterna. Det enda iPhone är bättre i, är enkelhet, men med enkelheten kommer bristen på möjligheter som SGS3 har.

Slog till på en S3 nu, det mesta verkar mycket häftigare än på min gamla Iphone.

Det är dock tre saker jag tycker är dåliga, efter att ha lekt i några timmar med den.

1) I bredbandskollen får jag endast 1,4 Mbit mot 16 Mbit som är max i mitt abonnemang.
2) Skärmen trodde jag skulle vara lika högupplöst som i Iphonen, men det blir faktiskt lite pixligt när man försöker läsa text när det är utzoomat.
3) När jag dubbelklickar på ett stycke text i webbläsaren förstorar den inte upp så att texten blir anpassad för skärmens bredd, utan det blir för mycket zoomat så att man måste scrolla eller zooma manuellt för att hamna rätt.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

någon som vet ifall man kan ha sin Pin på lockscreen, lika lätt som på iphone att om man slår in rätt kod så öppnas det direkt istället för att behöva trycka på "OK"?
jag vill inte ha mönster lås men inte vara utan lås heller, Pin är skönast tycker jag men jag orkar inte med att trycka på OK hela tiden... finns de lösning?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nico.v:

någon som vet ifall man kan ha sin Pin på lockscreen, lika lätt som på iphone att om man slår in rätt kod så öppnas det direkt istället för att behöva trycka på "OK"?
jag vill inte ha mönster lås men inte vara utan lås heller, Pin är skönast tycker jag men jag orkar inte med att trycka på OK hela tiden... finns de lösning?

Har för mig att det finns, kolla in säkerhet > Skärmlåsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Slog till på en S3 nu, det mesta verkar mycket häftigare än på min gamla Iphone.

Det är dock tre saker jag tycker är dåliga, efter att ha lekt i några timmar med den.

1) I bredbandskollen får jag endast 1,4 Mbit mot 16 Mbit som är max i mitt abonnemang.
2) Skärmen trodde jag skulle vara lika högupplöst som i Iphonen, men det blir faktiskt lite pixligt när man försöker läsa text när det är utzoomat.
3) När jag dubbelklickar på ett stycke text i webbläsaren förstorar den inte upp så att texten blir anpassad för skärmens bredd, utan det blir för mycket zoomat så att man måste scrolla eller zooma manuellt för att hamna rätt.

1. Det kan bero på din operatör.
2. Det är samma/högre uplösning (minns inte vilken) men skärmen är ju mycket större. Men jag har aldrig upplevt pixlighet.
3. Gå in på inställningar, där kan du ändra det. Så den antingen bokstavligen zoomar, eller ändrar textstycket så du bara behöver scrolla ner och inte scrolla sidleds.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av davyp3:

Slog till på en S3 nu, det mesta verkar mycket häftigare än på min gamla Iphone.

Det är dock tre saker jag tycker är dåliga, efter att ha lekt i några timmar med den.

[...]
2) Skärmen trodde jag skulle vara lika högupplöst som i Iphonen, men det blir faktiskt lite pixligt när man försöker läsa text när det är utzoomat.
[...]

PPI är 321 (iPhone) resp 306 pga Samsungs större skärm, även om den senare har större upplösning. Kantigheten du ser bör inte bero på skillnaden i upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanel:

PPI är 321 (iPhone) resp 306 pga Samsungs större skärm, även om den senare har större upplösning. Kantigheten du ser bör inte bero på skillnaden i upplösning.

Tydligen på grund av att det är en pentile-skärm. Så det var en besvikelse för mig.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Tydligen på grund av att det är en pentile-skärm. Så det var en besvikelse för mig.

Du spar batteri på det iallafall.
Och skillnaden är ju knappt synlig.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har för mig att det finns, kolla in säkerhet > Skärmlåsning

löste det med Go Launcher och Go Locker, fy fan va snygg mobilen blev! och att aktivera pin här så blev det som jag ville

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Du spar batteri på det iallafall.
Och skillnaden är ju knappt synlig.

Knappt synlig för vissa, väldigt tydligt och irriterande för vissa petiga individer som går från en Iphone 4 utan Pentile.
Faktisk upplösning blir ungefär 590×1050 pixlar och på en 4,8 tum stor enhet blir det tyvärr ganska pixligt enligt mig, jämfört med en Iphone 4.
Källa: http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]