"Iphone 5 börjar säljas den 21 september"

Permalänk
Medlem

Kör Android nu, men överväger starkt att skaffa en Windows Phone nästa gång. Någon form av Nokia-lur förmodligen.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Ok, 21a september i USA. När kan den då, om detta stämmer, tänkas komma till kalla Sverige?

4S släpptes samma datum här som där, så vad är det som säger att det inte blir så nu med? Problemet kommer att vara tillgången till den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Varför

Apple gör mera estetisk tilltalande produkter som kostar mera. Sedan får man sämre prestandad för det priset. Så varför stödjer man Apple?

Permalänk
Medlem

På tiden att den får större skärm

Lite humor på detta tema https://www.youtube.com/watch?v=uIRBxRlsYR0&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

THE APPLE vs. ALL BRINGS ALL THE TARDS TO THE YARD.

AND THEY'RE LIKE. IT'S NOT BETTER THAN MINE.

--

jag ska ha iphone 5. ja. å nej, jag bryr mig inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Racka:

Håller inte vidare koll på telefoner men är det någon som har "pålitliga" specs till luren?

EDIT* Nvm, hittade vad som såg ut att vara legit i alla fall... http://www.phonearena.com/phones/Apple-iPhone-5_id7378

Det finns inga officiella spec

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Kör Android nu, men överväger starkt att skaffa en Windows Phone nästa gång. Någon form av Nokia-lur förmodligen.

Har själv en Lumia 800 och varit väldigt nöjd med den så här långt, inte ens Norrländsk vinterkyla har den problem med
Blir kanske en uppgradering när nya Dualcore modellerna släpps, men även med bara en kärna så är det imponerande hur bra flyt den har, och vilken grym batteritid jämfört med andra smartphones. Brorsan hade också en Android, men efter att ha testat min Lumia ville han byta direkt ^^

OnT:
Kul att se att utvecklingen går framåt för Apple, tror nog även denna lur slår nya rekord tack vare de trogna fansen/kunderna, hoppas dock att WP8 ger rejäl konkurrens denna gång, det tjänar vi alla på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StabTheDrama:

Jag är inte så van vid dessa lanseringar. Kan någon vänligen förklara för mig:
Kommer jag kunna beställa en vid lansering i Sverige eller dröjer det innan man ens får det alternativet?
Beror det på operatör? (Inte för att Halebop borde uteslutas då dom uppenbarligen satsar på köpsugna, trendiga ungdomar med sina mongoreklamer som ingen förstår)

Jag har väntat länge på denna telefon så jag kan byta glas själv.
4an var man tvungen att plocka isär bakifrån så den blev aldrig intressant. Sitter fortfarande på min 3GS som börjat spöka.

Det krävdes att lossa på 2 små skruvar för att lossa på bakstycket på 4/4S för att byta det som inte påverkade garantin, så jag förstår inte problemet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mibsweden:

Kör Android nu, men överväger starkt att skaffa en Windows Phone nästa gång. Någon form av Nokia-lur förmodligen.

...och det har med lanseringen av iPhone 5 att göra pga att...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Har en 3GS och haft den i snart 3år. Den har blivit duktigt misshandlad under åren. Skalet är sprucket pga att jag tappat den otalet gånger, skärmen har blivit repig, baksidan (den blanka delen) är helt förstörd. Volymknapparna har även lossnat på sidan. Men den är precis lika funktions duglig som dag 1, säga vad man vill om Apple men telefonerna dom gör håller (iallfall min).

Är 5an lika stryktålig så blir det nog en sådan.

Knappast, den kommer nog blir ungefär samma som iPhone 4/4s och dom går sönder lättare än 3GS tyvärr pga glaset...

Skrivet av Flux69:

Ännu en kommentar som inte hade behövts skrivas

Skickades från m.sweclockers.com

Så sant, så varför tog du dig tid att svara?

Permalänk
Medlem

ny jobb tele för många

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Inget ifåne kommer få mig att byta ut min gamla hederliga Sony Ericsson knapptelefon. Pekskärmar och andra nymodigheter klarar jag mig utan ^^

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Manchester City:

Apple gör mera estetisk tilltalande produkter som kostar mera. Sedan får man sämre prestandad för det priset. Så varför stödjer man Apple?

För att den är billigare än när Samsung släpper sina plastbitar och för att det drivs av ett system som inte kräver all den kraft som en Androidlur tycks kräva för att vara snabb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

...och de första bilderna har inte ens visats, bara spekulationer och antaganden av hur den kommer se ut, Apple har inte visat något officiellt, intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Fanboys är fanboys och tar inga risker!

Visa signatur

C>++

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Det krävdes att lossa på 2 små skruvar för att lossa på bakstycket på 4/4S för att byta det som inte påverkade garantin, så jag förstår inte problemet...

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men sen var du tvungen att plocka ut varenda liten komponent för att komma åt rutan på framsidan. På 3GS lyfter man den bara rakt ut eftersom bakstycket är i en del, precis som den nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Inget ifåne kommer få mig att byta ut min gamla hederliga Sony Ericsson knapptelefon. Pekskärmar och andra nymodigheter klarar jag mig utan ^^

Det är du inte ensam om. Sitter också på en trevlig SE telefon med knappar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Kul att sweclockers kommer med denna nyhet innan 99mac.se
Ni e grymma med att hålla oss uppdaterade!

Fast jag håller mig till android, gillar glass och bakelser mer än äpplen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

tråkigt bara om det stämmer med att anslutningen ändras!

Varför då? Nu får du anledning att byta ut annat gammalt skräp också

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Allt beror på hur du tappar den....

Visste inte att man måste tappa telefon på "rätt sätt" för att det ska vara giltligt. låter som den gamla "man måste hålla den rätt" antenna gate bortförklaringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StabTheDrama:

Jo, men sen var du tvungen att plocka ut varenda liten komponent för att komma åt rutan på framsidan. På 3GS lyfter man den bara rakt ut eftersom bakstycket är i en del, precis som den nya.

Ööööh, nej det behövde du inte, lossa 2 skruvar, skjut bakstycket frammåt, lyft av och klart...precis som du tog av batteriluckan/bakstycket på en gammal Nokia 3310 (bortsett från skruvarna)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det blir en intressant kommande höst på mobilmarknaden, då även windows phone 8 släpps.

Men nya Iphone lär nog sätta nytt försäljningsrekord, då den åtminstone utseendemässigt skiljer sig mycket från de gamla Iphonen, hårdvarumässigt så finns det väl inte så mycket att förbättra? Liksom cpu & gpun är väl bland de bättre och kameran likaså, batteritid, ja batteritekniken har inte utvecklas mycket.

Så min gissning är att de som uppgraderar främst gör det för en fräschare och tåligare mobil med lite större skärm, nå det återstår och se om jag har fel.
*edit*
LTE stöd är såklart inte en sekund försent.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Håller inte vidare koll på telefoner men är det någon som har "pålitliga" specs till luren?

EDIT* Nvm, hittade vad som såg ut att vara legit i alla fall... http://www.phonearena.com/phones/Apple-iPhone-5_id7378

Skall bli spännande att se vad de kommer bli för SoC i denna. Mest sannolikt är det väl en krympt och nerklockad version av A5X som sitter i iPad 3 men man kan ju hoppas att det är något mer spännande än så även om det definitivt inte är något fel på A5X:an

De kommande ARM processorerna (Cortex A15) känns för lite väl optimistiskt att tro de kommer använda redan nu och samma sak gäller kommande PowerVR GPU:erna. Känns mycket troligare att dessa dyker upp med iPad(4).

Att de skulle gå över till en quadcore Cortex A9 känns inte heller jättetroligt tycker jag. Ser inte poängen med det, bara onödig fragmentering av hårdvaran i mina ögon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Varför då? Nu får du anledning att byta ut annat gammalt skräp också

De kommer en adapter för att man ska kunna använda befintlig utrustning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vilka far över pölen då?
Kan behöva lite sällskap i kön.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Skall bli spännande att se vad de kommer bli för SoC i denna. Mest sannolikt är det väl en krympt och nerklockad version av A5X som sitter i iPad 3 men man kan ju hoppas att det är något mer spännande än så även om det definitivt inte är något fel på A5X:an

De kommande ARM processorerna (Cortex A15) känns för lite väl optimistiskt att tro de kommer använda redan nu och samma sak gäller kommande PowerVR GPU:erna. Känns mycket troligare att dessa dyker upp med iPad(4).

Att de skulle gå över till en quadcore Cortex A9 känns inte heller jättetroligt tycker jag. Ser inte poängen med det, bara onödig fragmentering av hårdvaran i mina ögon.

Samma A6 som sitter i iPad 3 är vad de testade med i prototypen i våras och den tror jag det blir

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svj0hn:

Ännu en telefon jag inte behöver köpa

Ännu ett ställe du inte behöver kommentera på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lordsqueak:

Visste inte att man måste tappa telefon på "rätt sätt" för att det ska vara giltligt. låter som den gamla "man måste hålla den rätt" antenna gate bortförklaringen.

Du vet att det olika sätt för den att landa på i ett fall hoppas jag, beror på hur den landar ifall det går sönder, det gäller allt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AnnoyingIB:

Fanboys är fanboys och tar inga risker!

Förstår inte riktigt den kommentaren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Säg till när det kommer en lur som bräcker 3310...

Man säljer inte lika många av dem iaf.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_mobile_phon...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

De kommer en adapter för att man ska kunna använda befintlig utrustning

Skickades från m.sweclockers.com

En adapter lär bygga på höjden vilket kan ställa till det på de mediaspelare med Iphone-docka eller valfri bordsställ. Eller har du svar på det också?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net