Permalänk
Medlem

Ah, vafan. Loggade in strax före midnatt och tänkte väl spela "ett tag", men så joinade jag en squad i stället för att köra solo .. = stort misstag!

Sex timmar senare...

Visst, jag spelar med 1280 x 768 (!!!) och fps:en är ändå helt sjukt dålig i baserna när det springer omkring folk, men skitsamma. Det är förjäkla roligt att blåsa runt i grupp och anfalla och försvara baser!

Permalänk
Medlem

Spela som Scatter-Max när man har en engineer med sig ^^, ruskigt trevligt :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Spela som Scatter-Max när man har en engineer med sig ^^, ruskigt trevligt :).

Jag och några till jag hittade i en squad körde 3 max, 5 engineers, 3 medics och en heavy. Plöjde genom allt

Spelar NC på Ceris (heter den så?) alltid kul att vara underdog!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Entusiast

Oj, en hel tråd med buggar. Jag som var lite sugen på att testa men kanske ska vänta tills de patchat upp spelet lite och på att jag får köpt mig en vettig mikrofon. Verkar ju som om man måste vara social och grejer vilket jag aldrig testat förr. Verkar ju vara ett spel där jag inte kan köra solo alls utan att jag måste snacka med folk för att vara till någon nytta.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Woodman laggar något otroligt just nu :S
Någon mer som lirar där och känner samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Oj, en hel tråd med buggar. Jag som var lite sugen på att testa men kanske ska vänta tills de patchat upp spelet lite och på att jag får köpt mig en vettig mikrofon. Verkar ju som om man måste vara social och grejer vilket jag aldrig testat förr. Verkar ju vara ett spel där jag inte kan köra solo alls utan att jag måste snacka med folk för att vara till någon nytta.

Mikrofon vore ju att föredra, men jag spelar utan och det funkar ganska bra. Man hamnar ju automatiskt lite "utanför" spelarna i squaden som använder voice, det finns liksom inte tid att försöka diskutera saker i chatten så ofta så man får mest hänga på deras beslut, men om man inte har problem med det så är det bara att köra.

Permalänk

Fortfarande nån som har samma problem som mig? Att programmet inte svarar när man klickar play och spelet stängs ner?

Eller någon som har en lösning på detta kanske?

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Avstängd

Har du Telia Säkersurf?
Isåfall, plocka bort PS2 från Deep Guard, har hjälpt två av mina polare.

Skrivet av IcarusAronsson:

Fortfarande nån som har samma problem som mig? Att programmet inte svarar när man klickar play och spelet stängs ner?

Eller någon som har en lösning på detta kanske?

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

Lirar som TR på Cobalt om någon spelar där så säg till

Permalänk
Medlem

Miller tycks bugga ut för jämnan, hade rätt stora problem med Amarish och Esamir tidigare idag. Iaf. Att vara Gunner på Liberator är riktigt trevligt om du har en bra pilot :).

Permalänk
Medlem

Besviken. Dålig "oprecis" spelkänsla. Känns som allt man gör liksom släpar efter och sker en halv sekund efter. Ungefär som Guld Wars 2 jämfört med World of Warcraft. GW2 må vara ett mer modernare och "bättre" MMOPRPG än WoW på många sätt, men de responsiva kontrollerna i WoW väger upp mycket av det tycker jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Besviken. Dålig "oprecis" spelkänsla. Känns som allt man gör liksom släpar efter och sker en halv sekund efter. Ungefär som Guld Wars 2 jämfört med World of Warcraft. GW2 må vara ett mer modernare och "bättre" MMOPRPG än WoW på många sätt, men de responsiva kontrollerna i WoW väger upp mycket av det tycker jag.

Använder du Reduce input lag, och den där andra musinställningen (för hardware mouse eller vad det står)..? Jag har inte problemet du beskriver.

Permalänk
Medlem

Ställ ner muskänsligheten i spelet och kör med en hög inställning på din mus, och av med de där inställningarna. Kör själv så och tycker mig inte ha några problem längre.

Permalänk
Skrivet av Wrole:

Woodman laggar något otroligt just nu :S
Någon mer som lirar där och känner samma?

Ja, massiv warping överallt på woodman.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Skrivet av sam_Q:

Har du Telia Säkersurf?
Isåfall, plocka bort PS2 från Deep Guard, har hjälpt två av mina polare.

Jag kör med F-Secure, vette tusan vad som är fel!

Edit: Trött och bakfull, gick in på Deepguard och tagit bort dem, och du blir utnämnd till dagens ängel!

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Hmm, spelet krashar direkt när jag klickar på play så har inte haft någon möjlighet att testa det ännu... :'(

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Helt ospelbart på min rigg, har senaste drivers och bf3 fungerar fint på ultra/high.
Vet inte riktigt vad detta kan bero på!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Helt ospelbart på min rigg, har senaste drivers och bf3 fungerar fint på ultra/high.
Vet inte riktigt vad detta kan bero på!

Det borde fungera utmärkt på din rigg, vad för upplösning kör du med?

Permalänk
Medlem

Trogen NC här. Spelat sedan betan, nog ett av de bästa spelen jag spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Helt ospelbart på min rigg, har senaste drivers och bf3 fungerar fint på ultra/high.
Vet inte riktigt vad detta kan bero på!

Beror helt på vad och hur mycket som händer på skärmen + server lagg. Sen är ju spelet precis släppt och långt från så optimerat det kan vara. Om man ser på prestanda från beta till release har det hänt jättemycket. Jag går från jämna 60 och ner till 30 exempelvis när man kommer in i en större sammandrabbning (kör på medium). Om du har konstant låg fps kan du testa att sänka grafikinställnigarna lite i väntan på patchar och nya drivisar.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lankus:

Helt ospelbart på min rigg, har senaste drivers och bf3 fungerar fint på ultra/high.
Vet inte riktigt vad detta kan bero på!

Samma här, har ju rekommenderad spec men kör allt på low och i stora fighter så droppar fpsen till 25-30.

gött å ha nått att skylla på när statsen suger

Men jobbigaste är ju att dom inte har nått stöd för dom som är färgblinda. Går jag med i en squad så ser dom och fienden likadana ut, tror spelet skulle vara mycket roligare om man kunde spela med andra.

Men det kommer kanske, det här spelet släpptes ju flera månader förtidigt. Money money money.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge svar snabbt på hur man hittar andras profiler?

Permalänk

Någon som har en Squad eller Outfit på Miller som vill lira?

Permalänk
Medlem

Vi (Kompaniet) spelar NC på miller, har skitroligt och är alltid kul och åka runt i "bokbuss" med vanguard support och anfalla utposter. Tycker baser(bio-labs etc) är för stora och drar ofta till sig såpass mycket folk att man inte kan göra så mycket med en liten squad, var roligare i ettan där det fanns fler kontineter och baserna var mindre...

Men kommer ändå spendera mycket tid och en hel del pengar på det här liret, för det är beroendeframkallande

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Samma här, har ju rekommenderad spec men kör allt på low och i stora fighter så droppar fpsen till 25-30.

gött å ha nått att skylla på när statsen suger

Men jobbigaste är ju att dom inte har nått stöd för dom som är färgblinda. Går jag med i en squad så ser dom och fienden likadana ut, tror spelet skulle vara mycket roligare om man kunde spela med andra.

Men det kommer kanske, det här spelet släpptes ju flera månader förtidigt. Money money money.

Jo, inte får de några pengar utav mig förens jag kan spela det

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcarusAronsson:

Fortfarande nån som har samma problem som mig? Att programmet inte svarar när man klickar play och spelet stängs ner?

Eller någon som har en lösning på detta kanske?

Menar du "PlanetSide2.exe har stött på ett problem"? Det fick jag nyss och tänkte FUUUU.........

Men! Sen sökte jag på det stora vilda nätet och fick se en amerikansk PS2 forumtråd, där någon rekommenderade att koppla ur sin USB Game Control device. Så jag stängde ner, kopllade ur min Cyborg 3D Gold joystick, och VOILA! sen gick det fint att starta!

Tips från coachen! ^

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Ställ ner muskänsligheten i spelet och kör med en hög inställning på din mus, och av med de där inställningarna. Kör själv så och tycker mig inte ha några problem längre.

Hög dpi på musen men låg sens ingame du menar ?
Muskännslan är horribel och spelar inte ps2 tack vare det, såg någon annan skrev om reduce input lag får väl kika på det också

Permalänk
Medlem

Rekommenderar er att testa detta om ni har FPS problem trots bra rigg.

http://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/fps-fix-...

Märker en STOR skillnad.

Permalänk
Avstängd

skräpspel.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

skräpspel.

Om du inte har vettigare saker att säga så kan du väl vara tyst nästa gång istället?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver