Permalänk
Medlem

Någon som gammal apk fil till Chrome? Efter senaste uppdateringen går adressfältet bort.

Permalänk
Medlem

Någon mer som fått problemet att nexus 7an blitt tokslö efter ota uppdateringen till 4.3?

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Någon som gammal apk fil till Chrome? Efter senaste uppdateringen går adressfältet bort.

Var lite störigt först men man vande sig ju. Efter det tycker jag faktiskt om det Men de kunde haft en inställning för att låsa det, jag hittar inget sånt iaf.

Skrivet av tranky:

Någon mer som fått problemet att nexus 7an blitt tokslö efter ota uppdateringen till 4.3?

Nope, tycker snarare att min svarar bättre i vissa situationer

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av tranky:

Någon mer som fått problemet att nexus 7an blitt tokslö efter ota uppdateringen till 4.3?

Jag har samma problem. Riktigt slö faktisk. Allt laggar. Både att scrolla mellan hemskärmarna och när man scollar i chrome =(

Permalänk

Ladda ner filer till N7

Hej. Har lite problem med min n7. Kör lite emulatorer och har hittat ett problem. När jag laddat ner ett antal psx Roms har det uppstått två problem. Del är det så att när jag laddad ner en rom och den är klar så försvinner den från listan i android, taskbaren som kommer fram när man drart i vänstra hörnet. Men det kommer aldrig upp "download complete" utan det kan dröja flera timmar så kommer det upp "download complete" och den vill välja vad man ska öppna filen med. Flera timmar efter den har blivit nerladdad. Och under tiden är, säg att det var en zip fil på 500 MB jag ladda ner, ligger den som en tempfil i downloads och kan inte extrahera eller något förräns meddelande om "download complete!" kommer upp.
Problem nr två är att nu har några nerladdningar strulat lagt av att ladda ner, de är borta från min taskbargrej. Denn sidan som jag brukar ladda roms från tillåter max två "concurrent connections‘ och jag kan inte ladda ner för den säger att jag har två mm en jag har ingen aktiv connection (som jag ser).
Det känns lite kopplat till föregående problem, en nerladdning är klar menmändå inte, det är något som ligger kvar ändå.

Någon som känner igen detta och vet vad det beror på och kanske känner till en lösning?

Permalänk
Medlem

Har köpt plattan nu under semestern och använt den ett par dagar. Jag verkar ha gps problemet samt ett problem med mitt gyro, när jag testar en photosphere bild så visar den att jag håller plattan snett fast jag håller den rakt och då vägrar den att starta. Inga andra problem med glaset eller liknande. Ska man lämna byta den eller är det mjukvaru relaterade problem? Åker tillbaka om en vecka och vill helst inte åka hem utan den men vill att den ska fungera..

Permalänk
Medlem

Har ni beställt era nya nexus 7 (2013) utomlands eller vart har ni fått tag i dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredricz:

Har ni beställt era nya nexus 7 (2013) utomlands eller vart har ni fått tag i dom?

http://www.bazula.se/Google/Google-Nexus-7/Google-Nexus-7-16G...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på någon annanstans men har lagt en beställning, inväntar ivrigt!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på Nexus 7:an, är det värt tusenlappen för 10:an?
Kommer använda den mest på resor, typ hotel samt hemma i soffan.

Visa signatur

Asus P5kpl | E8500@3,8 | 4Gb | hd 4850 | P182b | Corsair 520w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crater:

Jag funderar på Nexus 7:an, är det värt tusenlappen för 10:an?
Kommer använda den mest på resor, typ hotel samt hemma i soffan.

Om du tänkte ha den på tåg/buss är nog 7-tums formatet bättre. I soffan passar kanske 10" bättre.
Om du främst ska ha den när du reser skulle jag satsa på 7" men det är helt upp till dig.

Chippet i N7 är lite snabbare än det i N10 och PPIn är ingen större skillnad. Jag har N7 och har testat N10, båda är riktigt najs.

Om du ska ha N10 skulle du kanske kunna vänta 3 månader då det troligtvis kommer en ny snart.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

passar det med en nexus 7 (2nd) till skolan?
vill ha en surfplatta där man kan läsa pdf-filer UTAN att behöva zooma in och ut hela tiden för att se vad det står.
tänker framförallt på att det är så liten skärm, så att man måste kisa med ögonen för att se vad det egentligen står.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Okej, jag kommer mest använda den på flyg och hotel tror jag, kommer nog inte använda den den på bussen.
Jag får fundera lite, kanske värt 10:an iaf då, den kommer mest användas hemma.

Kom på en fråga till: Det är inga problem och surfa och se på film 10:an?

Visa signatur

Asus P5kpl | E8500@3,8 | 4Gb | hd 4850 | P182b | Corsair 520w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredricz:

Hade hoppats på någon annanstans men har lagt en beställning, inväntar ivrigt!

Köpte min på comtech.de precis.

32gb modellen för 2400kr istället för 2795 från bazula.

Dock är sidan på tyska men det fungerade kanon om man kan hantera det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av risv:

Köpte min på comtech.de precis.

32gb modellen för 2400kr istället för 2795 från bazula.

Dock är sidan på tyska men det fungerade kanon om man kan hantera det

Skickades från m.sweclockers.com

Bara låta google translate översätta sidan ju

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Vad blev frakten från comtech.de?

Visa signatur

Like Jesus said, it's a bug.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightm:

Vad blev frakten från comtech.de?

Frakten blev 12 eur om jag minns rätt.
Fick den efter 3 dagar.

Edit: 2480kr inkö. Frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Funderar starkt på att köpa en Nexus 7 (2:gen) då det hade varit väldigt bra med pdf-böcker bland annat (det den kostar tjänar man in på böckerna) och hade gärna vilat skaffa en så snabbt som möjligt. Vad jag ser nu dock så verkar den främst finnas tillgänglig via bazula : http://www.bazula.se/Google/Google-Nexus-7/Google-Nexus-7-32G...

Det är då en importerad nexus, någon som köpt därifrån och vet om det är några stora skillnader mot den som ska komma den 4:e oktober? Tror laddaren är en då den kräver en adapter (som följer med vad jag ser).

Kollade även på ett fodral till den och verkar som om den är den bästa vad jag kan se (iallafall på deras sida): http://www.bazula.se/Google/Tillbehoer-foer-Nexus-7-2nd-gen/4...

Vilket verkar bra men det verkar inte som om plattan sitter fast till stor del i den, dessutom så verkar det vara en första generations nexus 7 på bilden (vad jag ser iallafall), risk att plattan lossnar från fodralet?

Detta blir första surfplattan man köper och undrar om det är något speciellt som man bör tänka på?

TL;DR:
Någon stor skillnad på en importerad platta och den som släpps 10/04?
Är det ett bra fodral och sitter plattan säker i det?
Bör jag vänta till 10/04?

Permalänk
Medlem

Kan man på något vis koppla in extern lagring på en n7, typ usb eller extern hårddisk?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Kan man på något vis koppla in extern lagring på en n7, typ usb eller extern hårddisk?

Skickades från m.sweclockers.com

Det bör fungera med en sådan här kabel http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Som även någon annan undrade så undrar även jag vad som skiljer den tyska LTE-versionen med den kommande svenska. Jag menar, är det inga skillnader så kan man lika gärna beställa från Tyskland direkt och slippa väntan, samtidigt som man kommer undan lite billigare.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Hur beter den nya sig i lägsta ljusläget på skärmen?

Hej,

Stör mig lite på hur 1:a gen beter sig när man har skärmen i lägsta ljusläget. Tycker den flimrar och att det lägsta inte är lågt nog. Hur är Gen2 på denna punkt?

Thanks,
d4M

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa hem en N7 med 4G från USA men jag kan inte hitta några uppgifter om den kommer funka i de svenska näten, någon som vet? Jag antar att det är kört?

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Fick min N7 2nd Gen. 32Gb i förra veckan & är så sjukt nöjd. Efter unlock + root har jag lagt in AOKP ROM MR2 (2013-10-06) från http://aokp.co/devices/flo (4.3) & den är riktigt smooth!!! Kan rekommenderas för alla "crack flashers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mowge:

Funderar på att köpa hem en N7 med 4G från USA men jag kan inte hitta några uppgifter om den kommer funka i de svenska näten, någon som vet? Jag antar att det är kört?

4G fungerar inte alls i sverige om du köper den i USA vad jag vet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Problem med [multi]-touch

Har haft min n7 gen2 i snart en månad och har börja märka av att touchen inte jämt registrear tryck, det märks främst när taben ligger på en plan yta men om jag håller i den handen funkar den fint.

Här är ett likande exempel på problemet, tänkte höra om någon annan har upplevt liknande problem.
https://www.youtube.com/watch?v=jR9SA893We0&feature=youtube_g...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Har haft min n7 gen2 i snart en månad och har börja märka av att touchen inte jämt registrear tryck, det märks främst när taben ligger på en plan yta men om jag håller i den handen funkar den fint.

Här är ett likande exempel på problemet, tänkte höra om någon annan har upplevt liknande problem.
https://www.youtube.com/watch?v=jR9SA893We0&feature=youtube_g...

Tänkte köpt den plattan men efter att ha läst i denna tråden så har jag minst sagt blivit skeptisk.
https://productforums.google.com/forum/#!category-topic/nexus...
Är väldigt intressant att veta om fler här har problem med touchen? Det som beskrivs i tråden där folk reklamerat 3-4 stycken och gett upp låter absolut inte lockande.

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem

Hejsan. Vill börja med att meddela att jag är grymt nöjd med min platta och sonen på fem år har bara lyckats med två jättesmå repor på skärmen. I dag försvann alla bilder tagna med kameran så jag tänkte synka plattan mot servern med DS cloud. Det var inte så bra att synca hela /sdcard0/ så det laddade upp filer konstant. Tänkte i stället bara välja enstaka mappar och vill då har förslag på vilka? /DCIM och /Download är ju jivet men vilka mer?

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Min Nexus 7 har också känslig touch i den mening att den inte registrerar tryckningar i bland som tex när den ligger på en plan yta. Men till försvar i samma veva som jag satt på ett skärmskydd så blev touchen märkbart sämre. Allt kan ha och göra med skärmskyddet vilket jag starkt misstänker.

Däremot har jag märkt att min Nexus 7 wifi 16GB startar om lite titt och som tätt. Dessutom när den startar så får den en förvrängd bild i ca 2-3 sekunder tills det går till sig.

Någon som fått kitkat ännu ?

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Bugg:

Min Nexus 7 har också känslig touch i den mening att den inte registrerar tryckningar i bland som tex när den ligger på en plan yta. Men till försvar i samma veva som jag satt på ett skärmskydd så blev touchen märkbart sämre. Allt kan ha och göra med skärmskyddet vilket jag starkt misstänker.

Däremot har jag märkt att min Nexus 7 wifi 16GB startar om lite titt och som tätt. Dessutom när den startar så får den en förvrängd bild i ca 2-3 sekunder tills det går till sig.

Någon som fått kitkat ännu ?

Jag köpte en 7a ändå. Kunde inte hålla mig. Läst om att touchproblemen för vissa kan ha med jordningsfel att göra.
Frågade hos inet om dom haft några reklammationer gällande detta problem men det hade dom inte än...
Vet själv inte om jag inbillar mig men tycker att den i jämförelse med den gamla inte alltid svarar lika lätt på touchen.

På den gamla behöve jag aldrig trycka om på samma sak men det har hänt på den nya.

Kommer den mer märkbart börja strula som för andra när den ligger på en plan yta så åker den tillbaka direkt.
Köper man en pryl för 2700:- vill man väl att den ska fungera så som det är tänkt

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White