Permalänk
Skrivet av CloX:

Hej Dustin!

Beställde ett par AUDIO TECHNICA ATH-M50S (5010655432) på weekend rush (i söndags), dock så hade dom status beställningsvara.
Så, hur lång tid tar det innan de skickas till mig? Kommer de öht?

Tack

Detta undrar jag också.

Mvh

Permalänk
Medlem

Skicka ordrar eller svara på mail är för jobbigt eller?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattec75:

Läste den här tråden av en slump och registrerade precis ett konto enbart pga detta. Jobbar som IT Manager på ett medelstort företag.

Citatet ovan stämmer nog inte helt med verkligheten. Kanske brister rutinerna ibland?

Vi handlar ofta av er som företagskund. Jag beställde två artiklar till ett nytt lokalkontor i Stockholm så sent som förra veckan. Det skedde ingen motringning i det fallet (har inte skett ännu åtminstone), även om jag angav en helt ny leveransadress (med ordinarie fakturaadress). Jag vet i ärlighetens namn inte om varorna levererats ännu, men vi har i vilket fall som helst fått fakturan. Skall kolla upp om varorna anlänt imorgon.

Hur hade du tänkt få reda på om Dustin ringt till telefonnumret som står registrerat hos bolagsverket, blir du personligen uppmärksammad på om folk ringer till växeln och frågar om ditt företag har lokaler på en viss adress? >.<

Skrivet av Laurell:

Hej Per!

Följer några frågor, är tacksam för svar.

...
Sparar ni namn, telefonnummer, leveransadresser och e-mailadresser i klarttext också?
...

Hur tänkte du nu? Att de skulle hasha namn, tfn, (mail)adress?

Permalänk
Inaktiv

Synd man inte kan dra tillbaka sin röst för bästa butik som Sweclockers håller i, för då hade min röst sett helt annorlunda ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Synd man inte kan dra tillbaka sin röst för bästa butik som Sweclockers håller i, för då hade min röst sett helt annorlunda ut...

Fast det var väl andra frågor, såsom leveranstider, priser, bemötande etc? Jag la min röst på Dustin iaf, eftersom de blivit den butiken jag handlar mest ifrån, vilken har sin anledning: Bäst priser, korta leveranstider, inget strul med dem.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tozzi:

Fast det var väl andra frågor, såsom leveranstider, priser, bemötande etc? Jag la min röst på Dustin iaf, eftersom de blivit den butiken jag handlar mest ifrån, vilken har sin anledning: Bäst priser, korta leveranstider, inget strul med dem.

Absolut, men man borde inte kunna få titeln "bästa butik" om man sköter sig som Dustin gjort kring ämnet.

Permalänk

Dustin har nu infört en ny säkerhetslösning vid inloggning till vår webb. Den innebär att samtliga kunders lösenord kommer vara krypterade*. Vi har valt att påskynda övergången till den nya säkerhetslösningen då man på olika webforum har uttryckt oro kring lagringen av lösenord i vårt gamla system. Omläggningen görs en kund i taget och beräknas vara klar inom några dagar. Du kan själv kontrollera om ditt lösenord har blivit krypterat redan nu. Logga in på vår webb och gå till ”Mitt konto”. Ett låst hänglås innebär att lösenordet är krypterat. Om lösenordet inte redan är krypterat behöver du bara logga ut och därefter logga in igen. Då kommer lösenordet direkt att bli krypterat.

*Teknisk fotnot: Lösenord kommer att hashas med algoritmen bcrypt med salt per kund. Det tidigare klartextlösenordet raderas.

Har ni några frågor är ni välkomna att kontakta mig direkt på passwordquestions-to-per@dustin.se

Med vänliga hälsningar,
Per Lengquist
IT Director, Dustin

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

Hur hade du tänkt få reda på om Dustin ringt till telefonnumret som står registrerat hos bolagsverket, blir du personligen uppmärksammad på om folk ringer till växeln och frågar om ditt företag har lokaler på en viss adress? >.<

Ja, jag hade vetat om det hade skett. Av flera skäl, men om du är nyfiken kan vi ta det i ett PM så slipper jag hänga ut våra rutiner här.

Jag riktar ingen allvarlig kritik mot Dustin för att de inte motringer innan varje företagsleverans. Det är möjligen en målsättning de har men som ibland behöver frångås, exempelvis om en uppringd part inte kan nås eller om man helt enkelt anser det överflödigt. Leveranserna måste gå ändå och jag gissar att man helt enkelt "tar risken" och om något levereras fel så krediterar man fakturan för den kund som drabbats utan större frågor. Det kostar sannolikt mindre än att avvakta och fördröja leveranserna. Så skulle vi göra och det är inget konstigt. Jag tror inte att det är ett problem som någon kund riskerar att bli lidande av men jag tycker inte att man skall gå ut och säga att det alltid förhåller sig så om det inte stämmer helt, vilket jag ser att det inte gör i det här fallet.

Det, tillsammans med det faktum att de omgående bör göra vad de kan för att minska säkerhetsbristerna är skälet till att jag postade här. Mitt inlägg var riktat till Dustin och innehöll ett förslag på hur de kan åtgärda det som jag anser vara det mest påtagliga hotet - inte illasinnade "hackers" (notera de ironiserande citationstecknen) utan det faktum att Dustins personal fritt kan utläsa kundernas lösenord i klartext.

Jag har för övrigt under dagen fått bekräftat att våra varor levererades till kontoret ifråga. Fortfarande utan motringning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Dustin har nu infört en ny säkerhetslösning vid inloggning till vår webb. Den innebär att samtliga kunders lösenord kommer vara krypterade*. Vi har valt att påskynda övergången till den nya säkerhetslösningen då man på olika webforum har uttryckt oro kring lagringen av lösenord i vårt gamla system. Omläggningen görs en kund i taget och beräknas vara klar inom några dagar. Du kan själv kontrollera om ditt lösenord har blivit krypterat redan nu. Logga in på vår webb och gå till ”Mitt konto”. Ett låst hänglås innebär att lösenordet är krypterat. Om lösenordet inte redan är krypterat behöver du bara logga ut och därefter logga in igen. Då kommer lösenordet direkt att bli krypterat.

*Teknisk fotnot: Lösenord kommer att hashas med algoritmen bcrypt med salt per kund. Det tidigare klartextlösenordet raderas.

Har ni några frågor är ni välkomna att kontakta mig direkt på passwordquestions-to-per@dustin.se

Med vänliga hälsningar,
Per Lengquist
IT Director, Dustin

Hoppsan! Då förtjänar ni all heder och beröm, det var imponerande snabbt! Tycka vad man vill om den tidigare lösningen (vilken jag själv var mycket kritisk till), men så här snabba åtgärder av en påtalad säkerhetsbrist är definitivt betryggande. Jag får be om ursäkt och skämmas för att jag trodde att ni skulle sticka huvudet i sanden och avvakta med åtgärder till implementeringen av det nya systemet nästa år. Snyggt jobbat!

Permalänk
Skrivet av mattec75:

Hoppsan! Då förtjänar ni all heder och beröm, det var imponerande snabbt! Tycka vad man vill om den tidigare lösningen (vilken jag själv var mycket kritisk till), men så här snabba åtgärder av en påtalad säkerhetsbrist är definitivt betryggande. Jag får be om ursäkt och skämmas för att jag trodde att ni skulle sticka huvudet i sanden och avvakta med åtgärder till implementeringen av det nya systemet nästa år. Snyggt jobbat!

5 år är inte speciellt snabbt med tanke på att det uppmärksammades i flera inlägg i den här tråden då. Men visst verkade det gå snabbt när det den här gången uppmärksammades i nyheter och media.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Om ett företag vill skicka till en adress vi inte har registrerad så kontrollringer vi alltid det telefonnummer som är registrerat hos bolagsverket. Det gör vi för att få en bekräftelse att adressen i fråga är okej.

Det där har jag ju väldigt svårt att tro på med tanke på att ni inte ens verifierar kontoägaren om ber om att få sitt konto raderat.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Dustin har nu infört en ny säkerhetslösning vid inloggning till vår webb. Den innebär att samtliga kunders lösenord kommer vara krypterade*. Vi har valt att påskynda övergången till den nya säkerhetslösningen då man på olika webforum har uttryckt oro kring lagringen av lösenord i vårt gamla system. Omläggningen görs en kund i taget och beräknas vara klar inom några dagar. Du kan själv kontrollera om ditt lösenord har blivit krypterat redan nu. Logga in på vår webb och gå till ”Mitt konto”. Ett låst hänglås innebär att lösenordet är krypterat. Om lösenordet inte redan är krypterat behöver du bara logga ut och därefter logga in igen. Då kommer lösenordet direkt att bli krypterat.

*Teknisk fotnot: Lösenord kommer att hashas med algoritmen bcrypt med salt per kund. Det tidigare klartextlösenordet raderas.

Har ni några frågor är ni välkomna att kontakta mig direkt på passwordquestions-to-per@dustin.se

Med vänliga hälsningar,
Per Lengquist
IT Director, Dustin

Det här snabba agerandet räddar er väl lite, men man kan ju inte undgå att undra varför ni inte gjort den här ändringen långt tidigare om det nu har varit något ni känt till och som flera kunder har påpekat under flera år tid. Er tidigare ursäkt om kvalitetssäkring verkar ju bara varit just det, en ursäkt.
Det finns inga ursäkter för att lagra lösenord i klartext och speciellt inte om det inte var svårare att ändra än att det bara skulle ta några timmar att ändra.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

5 år är inte speciellt snabbt med tanke på att det uppmärksammades i flera inlägg i den här tråden då. Men visst verkade det gå snabbt när det den här gången uppmärksammades i nyheter och media.

Det är definitivt snabbt från fattat beslut till genomförd förändring. Att beslutet borde fattats tidigare är en annan sak. Att man är kritisk till den tidigare lösningen och att det inte ändrats förr förändrar inte det faktum att förändringen nu genomfördes oerhört snabbt. Så sent som igår(?) nämndes ju att de avvaktade implementeringen av ett system som skulle lanseras nästa år. Den här förändringen genomfördes imponerande snabbt när det väl beslutades.

Det är lätt att sitta hemma på sin kammare och raljera över sådana här saker när man slipper ta i alla de följdproblem som kan orsakas av en sådan förändring. Att ett gammalt system som borde bytts ut för länge sedan lever kvar är inget ovanligt, det förekommer på de flesta företag. Det är ofta stora arbetsinsatser, potentiella driftstopp på affärskritiska funktioner och möjligen nödvändig vidareutbildning av personal som skall till för att byta system, helt bortsett från att man måste säkerställa att det nya systemet faktiskt fungerar som avsett (även under belastning) och att det uppfyller alla krav som ställs på det. Det mesta av det har också en prislapp med skrämmande många nollor, även för ett större företag. Jag har varit där och det är ingen semesterresa.

Alltså, även om det borde åtgärdats för länge sedan är det faktiskt så att de åtgärder som nu vidtogs gjordes imponerande snabbt. Sen kan man förstås i all evighet hålla på och älta att "men ni skall veta att i april 1976, då gjorde de minsann ett misstag, oy vey".

Jag tror dessutom att det här för Dustin kan ha kommit att bli en liten väckarklocka och skulle våga sätta en slant på att de kommer att vara mer uppmärksamma på potentiella säkerhetsbrister än de flesta andra framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZerxXxes:

Det är ta mig tusan katastrofdåligt! Jag trodde verkligen att Dustin som en av sverige största nätbutiker tog säkerhet betydligt seriösare än så här...
Mycket besviken!

Oj! Är det år 1995 igen??

Permalänk
Skrivet av mattec75:

Det är definitivt snabbt från fattat beslut till genomförd förändring. Att beslutet borde fattats tidigare är en annan sak. Att man är kritisk till den tidigare lösningen och att det inte ändrats förr förändrar inte det faktum att förändringen nu genomfördes oerhört snabbt. Så sent som igår(?) nämndes ju att de avvaktade implementeringen av ett system som skulle lanseras nästa år. Den här förändringen genomfördes imponerande snabbt när det väl beslutades.

Det är lätt att sitta hemma på sin kammare och raljera över sådana här saker när man slipper ta i alla de följdproblem som kan orsakas av en sådan förändring. Att ett gammalt system som borde bytts ut för länge sedan lever kvar är inget ovanligt, det förekommer på de flesta företag. Det är ofta stora arbetsinsatser, potentiella driftstopp på affärskritiska funktioner och möjligen nödvändig vidareutbildning av personal som skall till för att byta system, helt bortsett från att man måste säkerställa att det nya systemet faktiskt fungerar som avsett (även under belastning) och att det uppfyller alla krav som ställs på det. Det mesta av det har också en prislapp med skrämmande många nollor, även för ett större företag. Jag har varit där och det är ingen semesterresa.

Alltså, även om det borde åtgärdats för länge sedan är det faktiskt så att de åtgärder som nu vidtogs gjordes imponerande snabbt. Sen kan man förstås i all evighet hålla på och älta att "men ni skall veta att i april 1976, då gjorde de minsann ett misstag, oy vey".

Jag tror dessutom att det här för Dustin kan ha kommit att bli en liten väckarklocka och skulle våga sätta en slant på att de kommer att vara mer uppmärksamma på potentiella säkerhetsbrister än de flesta andra framöver.

Det har du rätt i, men det gör det både till en både väldigt bra sak Dustin gjort nu och en väldigt dålig sak, på en och samma gång. Bra eftersom det gick fort från fattat beslut till genomförande, oerhört dåligt eftersom det uppenbarligen inte var speciellt svårt eller åtminstone tidskrävande att genomföra det, vilket gör att det absolut borde genomförts 2009 när det påpekades.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattec75:

Det är ofta stora arbetsinsatser, potentiella driftstopp på affärskritiska funktioner och möjligen nödvändig vidareutbildning av personal som skall till för att byta system, helt bortsett från att man måste säkerställa att det nya systemet faktiskt fungerar som avsett (även under belastning) och att det uppfyller alla krav som ställs på det. Det mesta av det har också en prislapp med skrämmande många nollor, även för ett större företag. Jag har varit där och det är ingen semesterresa.

Fast uppenbarligen var det ju inte så svårt att byta. De genomförde hela förändringen väldigt snabbt utan några som helst driftsstörningar. Hade det legat mer sanning bakom ursäkten om det var svårt att ändra så hade jag absolut haft mer förståelse.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Ni har inga planer på ett bra pris på http://www.dustinhome.se/product/5010649527/msi-z77-mpower-z7... igen?
Ni har haft det för 999:- förr vet jag, och nu när Z77 korten börjar fasas ut kanske en fin rea på återstående kan passa?

/Mvh en som letar efter ett Z77 kort desperat

Permalänk
Medlem

Hej, gäller microsoft-cashbacken även på deras xbox-controllers? Mer specifikt, den här

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Hej,

Nu har mitt lösenord som jag använde på Dustin som inloggning tagit sig ut på webben!!! Någon lyckades logga in på mitt facebook konto inatt i Stockholm. Jag bor i Jönköping.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Ni har inga planer på ett bra pris på http://www.dustinhome.se/product/5010649527/msi-z77-mpower-z7... igen?
Ni har haft det för 999:- förr vet jag, och nu när Z77 korten börjar fasas ut kanske en fin rea på återstående kan passa?

/Mvh en som letar efter ett Z77 kort desperat

Hej!
Vi försöker alltid hitta bra priser. Jag har vidarebefordrat ert önskemål till vår produktavdelning. Nu får vi hålla tummarna att de lyckas hitta något

Skrivet av ChipZ:

Hej, gäller microsoft-cashbacken även på deras xbox-controllers? Mer specifikt, den här

Hej.
Nej tyvärr. Hos oss är det enbart cashback på deras licenser (office)

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Skulle ni inte kunna köra en liten räd på N54L igen, http://www.dustinhome.se/product/5010665124/hp-proliant-n54l-....

Ni hade ju en smaskig kampanj på den för 990kr, och den missade jag

//Toppe

Visa signatur

SB 2500k 3.3ghz @ 4.3ghz med stockkylare | ASRock P67 PRO3 | A-Data 1600mhz | Gigabyte Geforce GTX 460 @ stock | R3 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Hej,

Nu har mitt lösenord som jag använde på Dustin som inloggning tagit sig ut på webben!!! Någon lyckades logga in på mitt facebook konto inatt i Stockholm. Jag bor i Jönköping.

http://forumbilder.se/CG5F8/capture.JPG

Om du använt samma lösenord på massa andra sidor, så ropa inte hej förens du är på andra sidan. Hur vet du att det är Dusitin som läckt och inte någon annan?

Det finns en lag som tvingar företag att gå ut med nyheter om de blivit hackade och konton blivit kopierade/kapade.

Kanske dags och byta lösenord, kanske använda olika lösenord på olika platser. Kanske någon du känner vet om ditt lösenord? Hur som haver skulle jag byta lösenord på de platser där du använder samma lösenord.

Facebook gav dig ingen IP-adress på vem det var?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Hej,

Nu har mitt lösenord som jag använde på Dustin som inloggning tagit sig ut på webben!!! Någon lyckades logga in på mitt facebook konto inatt i Stockholm. Jag bor i Jönköping.

http://forumbilder.se/CG5F8/capture.JPG

Chansen att dom fatt det fran Dustin ar valdigt liten.

Permalänk
Skrivet av ToPPe:

Skulle ni inte kunna köra en liten räd på N54L igen, http://www.dustinhome.se/product/5010665124/hp-proliant-n54l-....

Ni hade ju en smaskig kampanj på den för 990kr, och den missade jag

//Toppe

Ja den var väldigt populär! Jag vet att de försöker få till ett sådant pris igen. Vet dock inte hur det går. Vi får helt enkelt hålla tummarna.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

... Därför vill jag passa på att påpeka att samtliga anställda på Dustin, inklusive vår kundtjänst, har som en del av sin anställning skrivit på ett sekretessavtal avseende bolagets kunder och samarbetspartners.

Jag vill gärna veta om detta sekretessavtal var aktivt under Dustin Expo 2012, där en anställd öppnade upp mitt konto på en av mässdatorerna. Alla mina uppgifter, inklusive lösenordet, kunde ses för alla som gick förbi. Det enda jag hade uppgett för personen i fråga var mitt namn samt var jag bodde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Jag vill gärna veta om detta sekretessavtal var aktivt under Dustin Expo 2012, där en anställd öppnade upp mitt konto på en av mässdatorerna. Alla mina uppgifter, inklusive lösenordet, kunde ses för alla som gick förbi. Det enda jag hade uppgett för personen i fråga var mitt namn samt var jag bodde.

Vad var anledningen, hade du bett om något där han behövde gå in och kolla?

Om han gjort det för din skull, känns de inte vidare schysst och ställa honom i blåsväder för att han försökte hjälpa dig som kund.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Vad var anledningen, hade du bett om något där han behövde gå in och kolla?

Om han gjort det för din skull, känns de inte vidare schysst och ställa honom i blåsväder för att han försökte hjälpa dig som kund.

Jag hade flyttat och ville få min hemadress ändrad. Ställa honom i blåsväder eller Dustin i ännu mer blåsväder spelar inte så stor roll. Jag undrade om han kunde ändra min hemadress, inte att han skulle visa mina inloggningsuppgifter publikt. Att kundtjänst får se inloggningsuppgifter är dåligt, att de visas upp för random personer... det är extremt dåligt.

edit: För att förtydliga: Jag skulle kunna uppgett någon annans namn och bostadsadress, och därmed se denne persons uppgifter (inkl lösenord). Detta var dock ingenting jag vågade göra då det troligtvis skulle vara olagligt (datorintrång?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Jag hade flyttat och ville få min hemadress ändrad. Ställa honom i blåsväder eller Dustin i ännu mer blåsväder spelar inte så stor roll. Jag undrade om han kunde ändra min hemadress, inte att han skulle visa mina inloggningsuppgifter publikt. Att kundtjänst får se inloggningsuppgifter är dåligt, att de visas upp för random personer... det är extremt dåligt.

edit: För att förtydliga: Jag skulle kunna uppgett någon annans namn och bostadsadress, och därmed se denne persons uppgifter (inkl lösenord). Detta var dock ingenting jag vågade göra då det troligtvis skulle vara olagligt (datorintrång?).

Alright, kan upplysa om att det går och ändra själv enkelt om man skulle vilja. Jag personligen skulle väl inte vilja att alla random folk runt mig visste om min hemadress. Trolgitvis är/var deras system så tokigt att när dem själva loggade in v ar det nog allt eller inget.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Alright, kan upplysa om att det går och ändra själv enkelt om man skulle vilja. Jag personligen skulle väl inte vilja att alla random folk runt mig visste om min hemadress. Trolgitvis är/var deras system så tokigt att när dem själva loggade in v ar det nog allt eller inget.

Antagligen var det så, jag såg bara att allt fanns där på skärmen.

Anledningen till att jag inte hade ändrat det själv var att jag inte hade några tankar på att köpa något egentligen. Och de uppgifter jag har gett Dustin var inte några jag egentligen håller hemliga (förutom lösenord då dvs), då de ändå går att få tag på via telefonkatalogen. Men det är en annan diskussion.

Permalänk
Medlem

Jag fick också ett inloggningsförsök från hägersten.

Tyvärr kan man inte se vilket lösenord som användes.

Förvisso så är det nog många som försökt hacka Dustin vid det här laget men det betyder inte att det är därifrån som informationen kommer.

Edit. Det är ju inte vansinnigt smart att berätta vilken hashmetod som använts...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant