Permalänk
Medlem

Söker 27"+ monitor med Högtalare

tjenare gänget och gott nytt år

Jag är på jakt efter en Display som är 27" och som har inbyggda högtalare - gärna med bra ljud
Någon som kan tipsa om en passande Display?

plus är ifall den är 120hz + men inget måste, och inte allt för dyr

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Bra ljud kan du drömma om, tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Bra ljud kan du drömma om, tyvärr :/

Men ok ljud i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Men ok ljud i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Jag råder dig verkligen att kolla på ett par ''riktiga'' högtalare istället, behöver inte vara dyrt, 500:- på nåt billigt 2.1 system och du har slått en TV-högtalare flera gånger om. Ljudet från en TV/skärm är som två mobiltelefonhögtalare på baksidan av en skärm, speciellt på en 27'' då finns det inte mycket space för bra högtalare.

Datorskärmar har jag ingen koll på överlag tyvärr så där kan jag inte hjälpa dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Jag råder dig verkligen att kolla på ett par ''riktiga'' högtalare istället, behöver inte vara dyrt, 500:- på nåt billigt 2.1 system och du har slått en TV-högtalare flera gånger om. Ljudet från en TV/skärm är som två mobiltelefonhögtalare på baksidan av en skärm, speciellt på en 27'' då finns det inte mycket space för bra högtalare.

Datorskärmar har jag ingen koll på överlag tyvärr så där kan jag inte hjälpa dig

Har redan studio högtalare, men vill bli av med bulk ifrån skrivbordet, därmed letar jag efter integrerade högtalare

Det behöver inte alltid vara skit för att de är inbyggda, har du hört en iMac? Fantastiskt ljud

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Har redan studio högtalare, men vill bli av med bulk ifrån skrivbordet, därmed letar jag efter integrerade högtalare

Det behöver inte alltid vara skit för att de är inbyggda, har du hört en iMac? Fantastiskt ljud

Skickades från m.sweclockers.com

Det är skillnad på en iMac för hur många tusen? Mot en monitor för en bråkdel. Jag säger bara att du kommer få ganska risigt ljud

Permalänk
Medlem

Jag var på exakt samma uppdrag för några år sedan. 1440 och gärna mer än 60Hz. Kom från en iMac och tänkte att det måste ju finnas andra tillverkare som också bygger in åtminstone okej högtalare i sina skärmar, om nu Apple kan göra det i iMacs.

Efter många om och men har jag dock, extremt tråkigt nog, fått inse att så inte är fallet. Apple är galet bra på ljud i små enheter. Dock verkar det, i skrämväg, inte vara någon annan som hakat på över huvud taget.

Efter att ha testat Asus ROG Swift PG279Q, Acer H277HK samt en Dell UltraSharp U2715H + deras minisoundbar gav jag i princip upp. Högtalarna i samtliga av dessa skärmar (inkl. soundbaren) är skräp.

Vad det slutade med var att jag fick sänka mina krav på vad jag faktiskt behövde i ljudväg. Nu sitter jag med en Dell UltraSharp U3415W vilken jag är mycket nöjd med rent bildmässigt. Högtalarna är dock verkligen inte bra. Däremot fungerar de för Spotify på låg volym och för att slötitta YouTube här och där. Som komplement till detta har jag ett par Bluetooth-hörlurar när jag behöver bättre ljud.

Det var åtminstone min historia Kanske har något nytt släppts nu, men ja, det verkar vara svårt. Tyvärr :-/

Permalänk
Medlem

Apple Thunderbolt Display har ju högtalare, det borde ju finnas en Thunderbolt - hdmi alt displayport adapter
skulle inte det kunna fungera?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Bildexpert 📺

@Rolle90: Tror du letar efter en lösning där ingen lösning finns. Skärmarnas inbyggda högtalare är notoriskt usla. Tänk dig en klockradio för 49 kronor där du förstärker ljudet med en toapappersrulle, så har du de bästa modellernas ljud.

Vi testar en hel del skärmar med inbyggda högtalare och det brukar en hel del skratt och händer för pannan när jag kör igång ljudet på en skärm. Oftast är det på från början så det kommer oavsiktligt. Till och med Windows-ljuden skorrar och rasslar.