Permalänk
Medlem

Så N91 och N80 Är samma telefon förutom

N80 - Större Skärm eller lika stor skärm med bättre upplösning?
N91 Mindre Skärm/Upplösning?, 4Gb Disk och 3.5mm hörlursplugg

Eller har jag missat något annat vitalt?

Vetefaan vad vilken man köper. 3.5mm Pluggen är viktig. Dock är skärm också viktigt. :/

Permalänk
Medlem

N91 har 2Mp kamera mot N80 på 3.2. Det är inte samma telefon mer än på operativsystemet..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Mailade 3 om N80 och fick svar att dom inte visste om dom skulle ta in den men att den var under test.

Permalänk
Medlem

Som vanligt kass kamera från Nokia

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Som vanligt kass kamera från Nokia

verkligen...

Permalänk
Medlem

Kan man få lite mer info om det påståendet K-D][Aramis???

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

För att vara så många megapixel är bilderna jävligt gryniga och allmänt kassa. Optiken suger verkligen. Och det finns inte autofokus. Fortfarande tycker jag att SE's W800i tar bäst bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
För att vara så många megapixel är bilderna jävligt gryniga och allmänt kassa. Optiken suger verkligen. Och det finns inte autofokus. Fortfarande tycker jag att SE's W800i tar bäst bilder.

Vart har du sett de bilderna? Är bilderna tagna med den färdig utvecklade mjukvaran?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Hedersmedlem

nokias mjukvaror blir aldrig färdiga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Vart har du sett de bilderna? Är bilderna tagna med den färdig utvecklade mjukvaran?

Det finns inga bilder med release firmware. Du skulle sett bilderna på N70 och N90 på prototyperna. Folk hånade dom. Men idag tar enligt mig N70 mer korrekta bilder än någon SE som finns på marknaden!

Dessa är tagna med en N70.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

i den upplösning är det lätt o få till bra bilder
w800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
i den upplösning är det lätt o få till bra bilder
w800

http://img140.imageshack.us/img140/3950/dsc025483hu.th.jpg

http://img140.imageshack.us/img140/6139/dsc020601pl.th.jpg

Bilderna ser lika bra ut i orginal.

Enda W800 vinner på är autofocus. Men eftersom W800 enbart är kamera och inte telefon så vinner N70 över den utan konkurrens

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Okej, som jag trodde då. Då kan man ju inte säga så mycket om kameran än ju. Bättre och vänta och se hur bilderna är med den färdiga mjukvaran.
Fina bilder, btw!

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Okej, som jag trodde då. Då kan man ju inte säga så mycket om kameran än ju. Bättre och vänta och se hur bilderna är med den färdiga mjukvaran.
Fina bilder, btw!

Exakt. Och det är inte kört med första mjukvaran heller då de släpper ny ungefär varannan månad i snitt
Min N70 har med senaste V5.xxx blivit som ny! Bra programmerare hos Nokia tillskillnad mot SE som lanserad halvfärdigt smäck hela tiden
Kanske därför SE skickat sin programmeringspersonal på kurs som jag läste med

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Exakt. Och det är inte kört med första mjukvaran heller då de släpper ny ungefär varannan månad i snitt

Som jag trodde då.
Bra att dom släpper mjukvara så ofta.

Inget nytt om N80 då förutom det som står i tråden?
Jag sökte på bästa pris på pricerunner notera prisintervallen. 5609 kr - 13646 kr rätt stor skillnad.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Som jag trodde då.
Bra att dom släpper mjukvara så ofta.

Inget nytt om N80 då förutom det som står i tråden?
Jag sökte på bästa pris på pricerunner notera prisintervallen. 5609 kr - 13646 kr rätt stor skillnad.

5600 gäller.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

HAHAHAH 13000kr!! den va bra

Permalänk
Medlem

Verkar komma lite preliminära datum nu iallafall:)

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319587

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chichin
Verkar komma lite preliminära datum nu iallafall:)

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319587

Åhh, den kommer in preliminärt på min födelsedag ju!:D

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Den som skapade tråden undrade om tre tar in den. svar ja enligt intern källa på tre. Min farbror programmerar webläsaren och sidorna till tre och dess java stöd så jag antar att han har koll på kommande telefoner inom tre

Permalänk
Medlem

hur står N80 mot SE p990i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
hur står N80 mot SE p990i?

Ganska olika lurar om man ser till format och hantering anser jag. Ser man till innehåll är N80 vinnaren. Men P990 har ju sin fördel i tryckkänslig skärm om man gillar det. Själv föredrar jag N80ns format.

Nokia lanserar troligen minst 3st nya N modeller på tisdag med
http://www.nokia.com/press/openstudio

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

Sådär då, nu var man en mobiltelefon rikare. Väldigt nöjd hittills.

Permalänk
Hedersmedlem

va fan, fick du en FÖÖÖÖÖRE mig

glappar luckan på n80 något? typ som nokia 6280..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
va fan, fick du en FÖÖÖÖÖRE mig

glappar luckan på n80 något? typ som nokia 6280..

Ptja, om du inte har fått en N80 ännu så har jag bevisligen fått en innan dig, otroligt nog.

Jag har inte känt på en 6280 så med den kan jag faktiskt inte jämföra, men när man har knappsatsen utfälld så kan man vicka den i sidled 0,5mm ungefär. Inget jag irriterar mig över direkt.

/Ballistic hemma hos Rauter

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Du lyckliga människa

Var köpte du den?

Lägg gärna upp fler bilder och en liten recension

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Du lyckliga människa

Var köpte du den?

Lägg gärna upp fler bilder och en liten recension

Jag köpte den av en kille som vunnit den. Eftersom han jobbar i en mobilbutik så hade han inte riktigt behov av den då han redan hade en lur han var nöjd med.

Bilder och recension kommer väl upp när jag får tid. Har lite väl mycket att göra för tillfället.

/Ballistic

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det var ju synn. Trodde att den fanns i nån butik

Då får man vänta lite till då

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Ptja, om du inte har fått en N80 ännu så har jag bevisligen fått en innan dig, otroligt nog.

Jag har inte känt på en 6280 så med den kan jag faktiskt inte jämföra, men när man har knappsatsen utfälld så kan man vicka den i sidled 0,5mm ungefär. Inget jag irriterar mig över direkt.

/Ballistic hemma hos Rauter

hur är luckan då när den är stängd? glappar den något när man trycker på lite på telefonen? Jag får min nästa vecka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
hur är luckan då när den är stängd? glappar den något när man trycker på lite på telefonen? Jag får min nästa vecka

Var har du beställt den? Och är datumet spikat eller preliminärt?

Som ni märker är jag en smula desperat

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128