Permalänk
Medlem

airbrush och graverad sida..

oki var ju tvungen att testa göra en grej .. kombinera airbrush med gravyr..

dettta är vad som blev..
tackar www.datorbutiken.com för chassit..

chassit svart standard chassi ..

motivet.. som skall både graveras och airbrushas bitvis..

så har jag skurit ut ögat för att färgen ska stanna inom vissa ramar..

efter några minuter till..

är inget proffs på airbrush så man kan ju hoppas det ser ut som ett öga..

efter ett helvetes ifyllande av gravyr så blev det så här ..

vill gärna ha lite åsikter .. då det är lite svårt att kombinera soft airbrush med skarp gravyr..
men på lan kan man säga till bordsgrannen "i got my eye on you"

Permalänk

jäkligt snyggt.
tummen upp!

Visa signatur

Watch Out the Angel is Armed and Farlig som fan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArmedAngel
jäkligt snyggt.
tummen upp!

Instämmer med föregående talare, blev en mysig kontrast

OffT : Du din bäver Armed, Inte visste jag att du hade ett konto här.

// O

Visa signatur

Nuvarande setup: Antec P182, E8400, HD4850, EP35-DS4, HX-520, 4GB XMS2, SpinPoint F1 1TB, SpinPoint F1 250GB

Foto: D80+MB * 50/1,8 * 24/2,8 * 11-16/2,8 * 18-70/3,5-4,5 * 70-200/2,8

Permalänk
Medlem

Det blev ju bra det där! Det ända skulle väl vara att jag inte tycker att det passa 100% med vit ögonglob(?). Men annars var det en grymkomination, det där vill jag se mer av.

En annan sak... man kan ju tro att du får chassin på löpande band av datorbutiken, i alla fall nu på senaste tiden.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Passade inte mig riktigt.
Graveringen är dock prima.

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem

grejjen med sponsringen just nu är att dreamhack summer närmar sig och chassina och delar jag gör grejjer av just nu ska med dit... då jag kommer sitta i anslutning till datorbutiken.com så faller det kanske på plats

Permalänk
Medlem

ruskigt snyggt som vanligt.

men du gotall. kan inte du göra en FAQ om airbrush med vad man behöver o hur man gör o allt de som en vettig FAQ innehåller

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Fy fan så nice! Riktigt riktigt ballt! Är en av dom snyggaste chassisidorna jag sett hittills:D Va uppe i en annan tråd innan idag...skulle du kunna skriva en liten airbrush skola/guide/faq, GoTaLL? Snälla? Är typ ingen här som kan, inte som vill lära ut i alla fall, och många vill veta, så jättesnälla GoTaLL?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

grejjen är den att jag är inge proffs på airbrush utan "hobby amatör" dock har man lekt en del med den .. men kanske kan kirra iordning nåt om det u slutändan ..

Permalänk
Medlem

fan va de var en grym blandning

tycker också att du borde göra en airbrush guide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
grejjen är den att jag är inge proffs på airbrush utan "hobby amatör" dock har man lekt en del med den .. men kanske kan kirra iordning nåt om det u slutändan ..

Hobbyamatör or not; du äger i alla fall!

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Fy tusan vad ett Airbrush paket kostar och köpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Hobbyamatör or not; du äger i alla fall!

Word!

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Hedersmedlem

Vrålsnyggt!

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Geeks
Säljchef

Galet snyggt gubben! Min Warrior Princess ala GotaLL känner sig utmanad

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

lol har du den .. den jag gjorde på dh? jag funderade ett tag på vart den tog vägen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
grejjen med sponsringen just nu är att dreamhack summer närmar sig och chassina och delar jag gör grejjer av just nu ska med dit... då jag kommer sitta i anslutning till datorbutiken.com så faller det kanske på plats

jag skall skaka din hand under dreamhack

"i got my eye on you" <-- hahaha

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk

Jävligt snyggt, gillar motivet och blandningen av färg/gravyr

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)

Permalänk
Medlem

i got my eye on your gravyr

/najs

det blev riktigt bra, du kanske ska göra likadant nästa gång och strunta i alla touchpennor (-sp? kan ingen skriva i FAQen hur det stavas, alla har problem med det)

Permalänk
Medlem

har enbart använt tushpennor en gång och det räckte

Permalänk

OK nu kommer jag få spö av hälften här som avgudar GoTall:P

Hela motivet är grymt välgjort men det ser faktistkt inte ut som ett öga, bara en massa coola linjer. Mitt tips är att hitta ett annat motiv att blanda de olika stilarna på och försöka igen för det kan bli väldigt mycket bättre.

EDIT: Föresten GoTall vilken Airbrush använder du?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
OK nu kommer jag få spö av hälften här som avgudar GoTall:P

Hela motivet är grymt välgjort men det ser faktistkt inte ut som ett öga, bara en massa coola linjer. Mitt tips är att hitta ett annat motiv att blanda de olika stilarna på och försöka igen för det kan bli väldigt mycket bättre.

EDIT: Föresten GoTall vilken Airbrush använder du?

Spraya dit en pupill kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
OK nu kommer jag få spö av hälften här som avgudar GoTall:P

Hela motivet är grymt välgjort men det ser faktistkt inte ut som ett öga, bara en massa coola linjer. Mitt tips är att hitta ett annat motiv att blanda de olika stilarna på och försöka igen för det kan bli väldigt mycket bättre.

EDIT: Föresten GoTall vilken Airbrush använder du?

så kan det vara.. ..

jag tycker dock det ser ut som ett öga men jag kan ha fel .. dock vet jag inte om du menar att gravyren är det "coola" linjerna då de inte är en del på så sätt av ögat utan "ögat" är just det i mitten .. men kanske är som du säger

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
så kan det vara.. ..

jag tycker dock det ser ut som ett öga men jag kan ha fel .. dock vet jag inte om du menar att gravyren är det "coola" linjerna då de inte är en del på så sätt av ögat utan "ögat" är just det i mitten .. men kanske är som du säger

GoTaLL så som du säger så ser man det i mitten som ett öga.
Men vissa här inne kanske har kollat lite väl mycket på anime (menar dock mig)
men det där ögat påminner mig rätt så mycket om Kenshin Himuras ögon (dock så har han gröna ögon i animen).

Permalänk
Medlem

har ingen aning om vem kenshin är dock ..

Permalänk

tycker inte att d passade ihop så bra det där.. gravyren är grym likaså jobbet med airbush, men dom passade inte ihop..
om du fick ögat att se lite mer levande ut , inte så skarpa kanter skulle det nlog bli snyggare

men d e klart, hade jag försökt mig på det där hade d slutat med katastrof

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

försöka ha med mer airbrush?? e ju onekligen snyggt gjort men jag tycker att det e för skarpa linjer mellan gravyr/ögonvita. om vitan hade tonats ut i gravyren tror jag det hade blivit riktigt grymt

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Redigt snyggt, såg på Discovery Channel för någon vecka på American Choppers, då graverade dom delar av tanken & andra detaljer på en hoj och sen lackade och graverade i olika lager så att säga så de blev redigt schyst djup i lack/gravyren...de skulle du prova gotall

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+, MSI K8N SLI-F, Asus GeForce 7800GT, 4*512mb DDR, Zalman Lyftkylning..
Några av mina gravyrer

Permalänk
Medlem

gillar gravyr delen.. men tycker dock att ögat ser ut som ett klistermärke.. kanske för att linjerna där inte är så skarpa. Men nice iallafall

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

GoTaLL, har du nått tips på en bra airbrush + kompressor kanske?