Permalänk

Surfa på laptop via 3G

Funderar på att fixa en 3G-mobil och Tele2's bredbandsabonnemang för att kunna surfa på min laptop via mobilen. Någon som har några åsikter eller erfarenheter av det? Bra, dåligt?

Letar förresten efter något abonnemang där 3G-mobil ingår i köpet men jag har inte kunnat klurat ut från Tele2's hemsida om det ens finns.

Det här är vad jag funderar på i alla fall:

http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_mobiltelef...

Permalänk
Medlem

En yttre antenn är en bra investering då den i PC- kortet är värdelös.
Finns för övrigt att köpa på Dustin Home.

Permalänk
Medlem

Det är ju väldigt märkligt att man kan få surfa 1 GB för 169:-/månad med ett 3G PC kort när samma bolag tar 15:-/MB om man gör samma sak med en vanlig 3G telefon.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en vanlig 3g mobil som jag när behov finns "länkar" ihop med min bärbara dator via BT eller kabel. Använder ett Tele2Comviq Knockoutabbonemang som helt riktigt kostar 15kr/MB (DYRT!) Dock gör jag det så sällan så kostaderna blir inte särskilt stora samt jag anvädenr den till sånt som inte tankar över såp stora datamängder. Gör man det frekvent lönar det sog att skaffa ett 3g-kort till sig bärbara. Så mina svar på din fråga är att det fungerar utmärkt men kan vara rätt dyrt samt att det finns massor av 3g-telefoner som du (med fördel) kan köpa tillsammans med abbonemang från tex Tele2.

Permalänk
Medlem

Operatören 3 erbjuder tilläggstjänster till vanliga abonnemangen där man kan surfa billigare via 3G-data.

Visa signatur

My arms, your hearse