Retur från datorbutiken

Permalänk
Medlem

Retur från datorbutiken

Då mitt moderkort pajade förra månaden skickade jag in moderkortet till datorbutiken, allt gick smidigt. Men har nu väntat skit länge på att få tillbaks moderkortet, när jag skickar en returstatus via hemsidan står det bara att dom fått in moderkortet 25:e förra månaden... Någon som vet hur lång tid det tar igentligen? På hemsidan står det 1vecka till 1.5vecka, det har nu gått över 2 veckor (arbetsdagar)... Börjar bli tokig utan min dator!

Tycker supporten är så jävla usel, kan dom inte bara skicka ett nytt moderkort istället.. Måste det ta sådan tid! Ni som varit med om "retur", hur lång tid tar det igenligen?

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

Är det en retur eller ett garantiärende?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Sorry, glömde skriva! Det är på garanti..

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

RING DERAS SUPPORT!

Lägg ner att slösa på folks tid här när du inte ens verkar ha hört av dig till datorbutiken själv och frågat hur det går.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
RING DERAS SUPPORT!

Lägg ner att slösa på folks tid här när du inte ens verkar ha hört av dig till datorbutiken själv och frågat hur det går.

själv försökte jag ringa idag..
men där säger de, de är på kurs..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
själv försökte jag ringa idag..
men där säger de, de är på kurs..
men hallå ALLA kan faen ej vara på kurs. måste ju för flöen ha en som kan vara support...

Ring imorrn, vad är problemet egentligen?

Visst det här är ett forum där vi gärna hjälper varandra men är så tröttsamt när folk kommer hit och klagar och inte ens orkar lyfta ett finger själva för att lösa det. Jag menar hur ska någon här kunna veta alls vad som hänt med radiuz moderkort? Vi vet inte ens om hans moderkort är ett moderkort som finns inne på db.com eller kanske ett som gått ur sortimentet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
själv försökte jag ringa idag..
men där säger de, de är på kurs..
men hallå ALLA kan faen ej vara på kurs. måste ju för flöen ha en som kan vara support...

Varför skulle de inte kunna vara det?
ALLA kanske behöver utbildningen, det finns ju affärer som har haft stängt pga utbildning och det är inte första gången en support har stängt pga utbildning.

Men DB.com är väl satan i väst?

Livet är hårt, världen är hård, lev med det.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Det löser sig nog....

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
Ring imorrn, vad är problemet egentligen?

Visst det här är ett forum där vi gärna hjälper varandra men är så tröttsamt när folk kommer hit och klagar och inte ens orkar lyfta ett finger själva för att lösa det. Jag menar hur ska någon här kunna veta alls vad som hänt med radiuz moderkort? Vi vet inte ens om hans moderkort är ett moderkort som finns inne på db.com eller kanske ett som gått ur sortimentet.

Grattis, kurs idag med.....

Detta händer inte.....säg att jag drömmer....

bra service.....NOOOOT

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T 3,3GHz AM3, 2st Gigabyte 6950 1GB OC , Asus CROSSHAIR IV EXTREME 890FX / Socket AM3, 8GB Corsair XMS3-12800, Intel 320series SSD - 80GB, Corsair AX 850W Professional Modular, NZXT Phantom Full Tower - White.

Permalänk
Medlem

nu finns iaf min order med på sidan, men inget kolliid inte..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Har försökt att ringa nu, både igår och idag... Jag blir tokig, ingen är ju där??? Har även skrivit ett mail till dom sen förra veckan och frågat vad problemet är. Självklart inget svar!! Kommer aldrig mer köpa något från DB igen, den saken är klar. Deras service/support är nog det sämsta jag varit med om..

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

Väntar man på någe gott kan man aldrig "ALLTID" vänta för länge

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Okej, nu har jag försökt att ringa varje dag, ingen är där... Utbildningsgrejs nått! När jag loggar in på sidan och kollar mitt returärende, står det fortfarande att dom fick in moderkortet 25:e Juli och det står i kö för behandling... Wtf! Det är ju snart 25:e Augusti, och det skulle ta 1vecka till 1.5vecka. Vilken service!

EDIT : Någon mer som inte kan nå telefon supporten? Signaler går men inget händer... Detta suger!

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

Har nu försökt kontakta datorbutiken i omgångar i en vecka angående en moderkort som beter sig konstig, ingen svarar i telefon.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

De verkar inte gå kontakta längre..tror de har flytt utomlands...
De svarar inte ens på mail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

stick till komplett eller dustin där är det alla fall verksamhet som inte stänger för några i personalen är på utbildning... börjar bli rena skämtet det här.

Permalänk
Medlem

Hmmm... väntar också på att jag ska få tillbaka ett nätaggregat efter att jag skickat in ett som gick sönder. Det var en månad sedan jag returnerade det... returstatusen är lite underlig också. Står nått om att årtalet är "1001" eller något liknande konstigt och att "varan ankom lagret 08-11". Drygt som fan... :/
Tycker att db funkat ok förr men vet inte om jag kommer handla där igen.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Har också problem med dbs retur... Skicka in ett nätagg som var trasigt och mejlade samtidigt om att jag inte ville samma modell tillbaka, detta skulle inte vara ett problem enligt dom så länge jag stod för mellanskillnaden. Efter ungefär en månad för jag hem ett agg av samma modell som jag skickade in och nu säger dom att det inte går att få ett annat i utbyte som vi bestämde när jag skickade in det... Vilket är fruktansvärt löjligt men dom vill väl inte betala frakt fram och tillbaka igen. Detta var sista gången jag handlar där.

Skön mejlkonversation...riktigt bra kundservice :/

Bäste Kund

Du har köpt ett chassie med nättagg . detta är en enhet och det går därför inte att byta ut en del av den.
Tyvärr så har du fått felaktiga uppgifter i din tidigare kontakt med oss, detta har nu förklarats för alla inblandade och kommer inte att upprepas.

Med vänlig hälsning
X
Kundserviceansvarig
datorbutiken.com

---------------------------
Hej!
Om ni läser föregående mejl så har jag redan ett löfte om att göra just
detta. Var vänlig att stå för vad ni säger. Jag betalar gärna
mellanskillnaden men det står också i de föregående mejlen. Tycker att det
är fantastiskt dålig service att skicka ett mejl som jag precis fick, för
att du har tydligen inte har läst föregånde konversation. Jag har hittills
varit nöjd med datorbutiken.com men med den här fruktansvärda tiden det tar
och detta svar så måste jag nog tänka om.

>---------------------------
> Bäste Kund
>
> Nätaggregatet är en del av det Antec SONATA II Piano Black SmartPower 2.0
> 450W
> som ni köpt. Att byta in en del av en komponent är ej möjligt.
>
> Med vänlig hälsning
> X
> Kundservice
> datorbutiken.com
>
> ---------------------------
> Hej!
> Idag fick jag tillbaka ett Antec-aggregat... Det var inte det vi kom
> överens
> om. Var vänlig sänd det aggregatet jag beställde samt en fraktlapp så jag
> kan skicka tillbaka det jag fick. Det vore trevligt om det gick en aning
> fortare den här gången...
>
>---------------------------
>> Bäste Kund
>>
>> Det är noterat på er retur.
>>
>> Med vänlig hälsning
>> X/Kundtjänst
>> datorbutiken.com
>>
>> ---------------------------
>> Hej!
>> Jag har fått NesteQ rekommenderat till mig så jag hade tänkt mig NQ620W.
>>
>>>---------------------------
>>> Bäste Kund
>>>
>>> Vist är detta möjligt.
>>> Återkom med ArtikelID på varan ni vill byta till.
>>>
>>> Med vänlig hälsning
>>> X/Kundtjänst
>>> datorbutiken.com
>>>
>>> ---------------------------
>>> Below is the result of your feedback form. It was submitted through
>>> formmail.php
>>> msg: Hej!
>>> Jag har precis beställt retur av ett nätaggregat som har betett sig
>>> konstigt (datorn går inte att stänga av). Jag skulle nu hellre vilja ha
>>> ett annat aggregat (alltså ett annat märke och annan effekt) istället
>>> för
>>> det som jag skickar in. Detta för att jag inte längre litar på
>>> aggregatet
>>> jag skickar in och inte har någon lust att få fler liknande fel. Är
>>> detta
>>> möjligt?

*edit: trött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolossos
Text

Kom inte det där nätagget med chassit? och du försöker byta ut endast nätagget? Kan förstå om DB kärvar.

Permalänk

Ja, hur ska de göra? Ta ett nätagg från en helt ny låda?
Du får nog skicka in hela lådan inklusive nätagget tyvärr.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

Varför tycker ni att DB.com inte ska stå för vad dem lovar? Mejlkonversationen finns ju presenterad.

Har inte DB.com (med sin storlek) råd att stå för sina misstag och sätta kunden främst så är det illa med företaget. Utbildningarna som stoppar delar/hela verksamheten verkar inte fungera speciellt bra heller eftersom dessa misstag uppstår.

Jag har aldrig förstått människors vurm för DB.com. Det finns många exempel på deras nonchalans och i några fall rent bedrägligt beteende (tråd här om skadade, boxade processorer som de sålde som nya, utan att säga ngt till kunden).

Dessutom är deras information om produkter i flera fall direkt felaktiga och gör att prisjämförelser lätt blir fel. De säljer tex WDC5000KS som "raid edition". Den enda 500GB "raid edition" som WDC har är WDC5000YS som är dyrare. Datorbutikens pris på denna (WDC5000KS) är HÖGRE än vad Komplett tog (slut f.n.) för den riktiga WDC5000YS.
WDC5000KS kostar 1995.- på Komplett och 2159.- på DB.com. Jag har aldrig hittat sådana ständiga faktafel hos någon annan seriös butik. DB.com har hållit på med detta i åratal.

Dessutom har de genom åren haft märkligt svårt att leverera saker i tid. De verkar dessutom ha svårt att bestämma sig för vilken leveranstid de ska ha. Innan den nya sajten var det leverans samma dag, nu är det 1-3dagar.

Deras priser är inte speciellt mycket bättre (om ens något) än tex Komplett som sköter sina åtagande exemplariskt, både kundtjänst och leveranser. Ringer man Komplett finns det alltid en lösning som man blir nöjd med.

Varför har DB.com ingen ständig feedbacktråd som tex Dustin och Komplett på sweclockers? DBmannen dyker upp helt sporadiskt och blir trots det hyllad. När sågs han sist? Det känns inte speciellt seriöst att inte kunna ha kontinuitet. Antingen låter man bli forumet eller så ser man till att återkomma regelbundet.

Många klagar på DB.com men fortsätter ändå handla av dem. Varför?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Min inlägg in der här tråd var inte en klagomål, men svarade till radiuz som undrade om det fanns fler son inte fick svar av datorbutiken. När det gäller datorbutiken så stå på deras hemsida följande:

Kundtjänst
+46(0)46 238100
Mån-fre 13.00-16.00
Kontakta oss gärna via e-post.

Om jag ringer deras kundtjänst på dem tider dem anvisar mig till då ska dem svara, så enkelt är det. Har nu skickat ett mejl till dem angående mitt ärende med dem och det ska bli kul att se hur och när dem svarar. En sak är säker, jag kommer inte att handla av dem längre eftersom har ingen lust att vänta 2 veckor tills jag få tag på nån i deras kundtjänst.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

När min dator gick sönder efter mindre än ett år, blev jag lite ledsen i ögat, men eftersom jag hade garanti kvar, och jag visste att jag inte hade något med haveriet att göra kändes det ändå ganska bra.

Jag returnerade själv hela mitt system (köpte det färdigmonterat) till datorbutiken för 5 veckor sedan. Dom sa att det skulle ta 3.

När man ringer deras support får man prata med nån nisse som inte vet något, inte kan säga något. Han verkar mest vara intresserad av att lägga på så han kan ta nästa samtal i kön. Jag har försökt maila, men eftersom dom bara verkar svara på vartannat mail så är det lite svårt att försöka upprätthålla någon form av komunikation.

Samma sak var det när jag beställde, dom sa att det skulle ta ett visst antal veckor, det tog det dubbla.

Dom har helt klart förlorat en kund, när jag väl får tillbaka mitt system tänker jag inte beställa något från dem igen!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
[B]Varför tycker ni att DB.com inte ska stå för vad dem lovar? Mejlkonversationen finns ju presenterad.
*SNIP*

Och i mailkonversationen så säger han att det handlar om ett nättaggregat, inte ett nätaggregat som följde med ett chassi. Och det är väl där det hela blivit fel.

I övrigt så är det dåligt att inte svara i telefon över en längre tid, 1-2 dagar för utbildning får man däremot leva med.