Permalänk
Medlem

Netgear, går inte öppna portar.

Jag har en Netgear RP614v3.

Har ett mycket irriterande problem, det går inte att öppna portar.

När jag går in i routerns inställningar och ska öppna upp portar så ser det ut som det funkar, tjänsten läggs till.
Men sen inser man att något inte är som det ska...
Internet stendör direkt, och om jag sedan går in där man öppnar portar så är tjänsten spårlöst försvunnen.
Och för att gå igång internet igen så måste jag starta om routern, men portarna är då fortfarande stängda.

Någon som har nån lösning på problemet?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det första jag skulle ha gjort är att installerat installerat om Firmwaren i den.

Det brukar hjälpa även till de mest skumma problem..

//MVH

Permalänk
Medlem

Japp, det funkade hur bra som helst.
Tack för hjälpen

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag highjackar din tråd här och ställer en relaterad fråga. Jag köpte nyligen en netgear router som funkar helt perfekt, nästan lite för bra.

Någon som har koll på vilka portar som används av olika program, så jag kan öppna dem och få lite bättre speed. Mozilla, Messenger etc...

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
Jag highjackar din tråd här och ställer en relaterad fråga. Jag köpte nyligen en netgear router som funkar helt perfekt, nästan lite för bra.

Någon som har koll på vilka portar som används av olika program, så jag kan öppna dem och få lite bättre speed. Mozilla, Messenger etc...

http://www.portforward.com/cports.htm

Där har du nog till alla program du behöver och några till

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

danke!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*