Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Har nu spelat Motorstorm och sett RE-Apocalyps i HD(1080i) och kan dessvärre inte säga WOW som många andra, var tvungen att jämföra med RE-A på DVD för att övertyga mig själv om att det är HD.

Visst det var snygg(snyggare än DVD) men ingen "blown away" känsla...

Kanske var för att du körde 1080i?

Av dom snuttarna 720p filmtrailers jag har sett på min gammla CRT skärm så tycker jag att det är en riktigt stor skillnad...

Permalänk
Medlem

Skillnaden bara i ljudet från DVD är avsevärd IMO.

Fast det beror mycket på vilken utrustning man har iofs och vilken film.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox, Hilton, Rambo, Swennis bla
ska jag byta?

inte min sak att svara på egentligen, men är man inte nöjd med funktionen då den avviker från vad man fått höra innan har man ju hursomhelt rätt att göra det. vad är alternativen då?

jag har blivit lovad 22db när jag spelar film. och nu är det lång därifrån, snarare närmare 30, detta tycker jag stör filmtittandet rejält. hade maskinen inte sagts vara så tyst så vore ljudet den för inte bara ok, utan bra tom.

om man inte störs nog för att orka med besväret att skicka in den eller annat krångel så kan det ju vara så att man inte upplever problemet lika störande (eller alls) även om maskinen uppvisar exakt samma mönster.

men jag vill som sagt iaf ha en som lever upp helt till vad som sagts.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogum
Helst extern men recievern jag har är gammal o har ingen optisk ingång...

du kan ju alltid plocka ut ljudet via analogsladden som följde med och in i receivern, eller in via skärmen, (bara en 2.5mm adapter också på den då troligen) om det finns en sån kontakt där. (en liten blå rackare vanligen)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
du kan ju alltid plocka ut ljudet via analogsladden som följde med och in i receivern, eller in via skärmen, (bara en 2.5mm adapter också på den då troligen) om det finns en sån kontakt där. (en liten blå rackare vanligen)

Kan man blanda så att jag kör både med analogsladden för ljud och hdmi(dvi) för bild? Borde inte den ena avaktiveras om jag kör med den andra?

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogum
Kan man blanda så att jag kör både med analogsladden för ljud och hdmi(dvi) för bild? Borde inte den ena avaktiveras om jag kör med den andra?

japp, exakt så funkar det också.

varför man inte kan ha igång flera utgångar samtidigt vet jag dock inte, men det kan ha nått att göra med energibesparing eller hur signalbehandlingen hanteras innan det steget möjligen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

fan också,gjorde misstaget att jag såg på en ny trailer utav HOME nu....längtar man fan ännu mer:(

det kommer iaf inte i april,det är i oktober det kommer har dom nu sagt:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
japp, exakt så funkar det också.

varför man inte kan ha igång flera utgångar samtidigt vet jag dock inte, men det kan ha nått att göra med energibesparing eller hur signalbehandlingen hanteras innan det steget möjligen.

Men skulle det inte vara möjligt att köra hdmi'n som bild bara och använda optiska men omvandla den till komposit(visst heter det så? )? Eller går det inte att ha dom två samtidigt heller?

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
fan också,gjorde misstaget att jag såg på en ny trailer utav HOME nu....längtar man fan ännu mer:(

det kommer iaf inte i april,det är i oktober det kommer har dom nu sagt:(

haha, du får la F5a demosidan 24/7 så du får dig en plats som testare om det är så illa..

delar upp detta lite..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogum
Men skulle det inte vara möjligt att köra hdmi'n som bild bara

och använda optiska men omvandla den till komposit

(visst heter det så? )?

Eller går det inte att ha dom två samtidigt heller?

jo självfallet, och har du bara DVI (som jag fattade det) får du inget ljud in där ändå.

nja, eller jo.. det går ju med en sån konverter. (kostar la en 3-600 kr isf)

osäker på vad du syftar på exakt, men jag hittade inga galna påståenden utöver att du troligen förväxlar komposit med coaxial iaf.

nej som sagt, det går inte. antingen får man plocka ut digitalt ljud via TOS (optiska) eller via HDMi, ("elektrisk" vilket är vad "coaxial" oftast betyder i sammanhanget även om det betecknar själva kabeln) eller analogt som jag beskrev tidigare. bara en av dessa 3 alternativ åt gången går ja.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
fan också,gjorde misstaget att jag såg på en ny trailer utav HOME nu....längtar man fan ännu mer:(

det kommer iaf inte i april,det är i oktober det kommer har dom nu sagt:(

Dom sa oktober på GDC, april är det beta testet som börjar.
Vilket man omöjligt lär komma med på om man inte sitter och uppdaterar den sidan 24/7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

om man inte sitter och uppdaterar den sidan 24/7

nemas problemas..i have that covered;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nemas problemas..i have that covered;)

Hehe

Permalänk

jag gjorde min första beställning från den där kanadensiska sidan nu.använde postorder funktionen*phew*slapp hålla på med en massa kredit kort hit och dit.
men hur länge brukar det ta ungefär?står 1-14 arbetsdagar,lät ju lite luddigt...brukar det ta 14 dagar?

föresten,hur i hela friden ska man gå tillväga nu:
Cash/Money Order/Postal Order

"Make Payable To:

VIDEOGAMESPLUS.COM
934 Wilson Ave
Toronto, Ont, Canada
M3K1E7 (416) 636-5774

Your order will not ship until we receive payment."

betala in till vad=/?hur?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

betala in till vad=/?hur?

det står ju, "moneyorder". fast jag tvivlar på att det går från Sverige, men kanske Western Union eller liknande har nån sida för att ordna sånt. hursomhelst, kort kommer man inte undan i slutändan ändå oftast.

fick svar från supporten nu, föga förvånande visar Nordisk Film att ränderna inte går ur...

Citat:

Kæra PS3-kund!

Vi har nu kontrollerat med Sony Computer Entertainment Europe ang. ljudnivån på PS3-flækten, något som cirka två dussin personer har kontaktat oss - Nordisk Film - om.

PS3 skall inte låta mer æn ca 25dB. Det ær normalt att PS3 har en viss ljudnivå, då det krævs en stark flækt før att kyla konsollens komponenter.

Om du dock tycker att ljudnivån på flækten på din PS3 ær så høg att det ær størande - och menar att det ær en fel på din konsoll - så ær du vælkommen att ta den med till butiken dær du køpte den. Då kan den skickas till vårt servicecenter, som kan undersøka den. Om fel konstateras byts antingen konsollen ut mot en ny refurbished eller så repareras den. Processen tar cirka 3 veckor.

Du ær vælkommen att kontakta oss om du har fler frågor.

Med vænlig hælsning,

Daniel
Playstation - PSP - DVD-Kids - Sputnik
S U P P O R T
Nordisk Film

Mon-Sun 18-21

www.playstation.com
www.yourpsp.com
www.sputnik.dk
www.nordiskfilm.com
www.egmont.com

EGMONT

like bloody hell att jag väntar 3 veckor eller får nån annans sunkiga konsoll i utbyte!

känns trist, men jag får köra en halvfuling och överlåta krånglet på Webhallen istället fast dom varit exemplariska i övrigt. nörden har ingen lag..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är PS3 ute i usa?

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0s0
Är PS3 ute i usa?

Nej.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Nej.

Korrekt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0s0
Är PS3 ute i usa?

Ja,, ps3 finns ute i handeln i Usa.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Saxat ifrån PS3forums.com

"The fan is supposed to be off or at least in 1. gear when the unit is idle. THAT is normal behavior. We keep repeating this over and over: We know that we have faulty units - it's not normal for the fan to be on, at room temperature when the unit is idle! Not even when the room is 23 degrees C. Mine is only silent when outside at 10 degrees...

The german forum has figured out a whole lot:

The faulty unit goes to 62 degrees C on the surface, the normal is 40 degrees...
They have mostly chinese units faulty, but mine is chinese as well.
There is one unconfirmed report of a guy opening his PS3 and finding NO THERMAL PASTE on the cell. When he applied it, his unit was instantly silenced. He's looking for the links so this can be confirmed, as it puts this whole show in a whole other perspective!
The german Sony support has aknowledged the problem.
The germans are getting their faulty units picked up by a service company for free, and a new unit is shipped to them.

Another thing is, that the vertical position will give around 2 degrees cooler exhaust air than the horisontal position. This might help the crowd that only has a little noise problem (if perhaps they have a little thermal paste?)"

Permalänk
Medlem

Nu är nästan frågan om det inte är bäst att byta ut den enbart för att den inte ska ta skada av den högre temperaturen...

Permalänk
Medlem
Citat:

The germans are getting their faulty units picked up by a service company for free, and a new unit is shipped to them.

Tyskarna förlorade 2 krig, så dom förtjänar lite snäll behandling. men vi fick Nordisk "vi hatar våra kunder" Film istället för krigen antar jag..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

alltså jag körde hdmi sladd för bild och composite sladden för ljud. funkade prima för mig.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Tyskarna förlorade 2 krig, så dom förtjänar lite snäll behandling. men vi fick Nordisk "vi hatar våra kunder" Film istället för krigen antar jag..

Tänk om vi fick en sån behandling :(.
Har skickat ett mail till webhallen om jag kan byta ut min mot en ny, tänker banne mig inte vänta i tre veckor...

Permalänk
Medlem

Man kan spela som Ratchet när man spelar online i Resistance: Fall of Man.
Jävligt coolt... och skumt det där med att man bara kan vara Chimera....

http://ps3.blogg.se/1175379653_spela_som_ratchet_i_r.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nice med ratchet i rfom. ska nog fixa fram det när jag orkar.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Nu när man väl fått igång allt, så skaffar man ny förstärkare (Sony STR-DA3200ES) med 2 extra högtalare för att få ett fint 7.1 system, då börjar problemen IGEN

Med hdmi-dvi från stärkare till projje försvinner ljudet, men ingen kabel i ger GRYMT ljud, men ingen bild Någon som vet varför det blir så med just DVI inkopplad, men hdmi sidan inkopplad går bra, men först när dvi kopplas med som ljudet försvinner

PS3 > (hdmi) > (hdmi-dvi) > projektor

T om valt att ljudet inte ska skickas vidare mot "tvn" som är projektor, så då tycker man att det inte borde vara så

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ni som överväger att skicka in era konsoler, låter de så illa att ni inte står ut eller stör ni er bara på att den inte är ljudlös?
Min är inte knäpptyst men ej heller någon "hårtork" som vissa beskrivit det som.

Tittar man på hur kylningen är konstruerad borde oljudet antingen orsakas av att värmen inte överförs som den ska till kylflänsen eller ett mjukvarufel till fläktstyrningen: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1111/ps3.htm

Är luften varm som blåser ut när den går på högvarv? Jag har satt en termometer vid utblåset på min nu så jag kan se hur varm luften är.

Min kan stå och idla i en kvart innan fläkten blir hörbar och sen spelar det ingen roll om jag spelar i två timmar, den går inte upp mer i varv för det så jag antar att min är som den ska?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

såg att FLOW är uppe på i affären nu..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ni som överväger att skicka in era konsoler, låter de så illa att ni inte står ut eller stör ni er bara på att den inte är ljudlös?
Min är inte knäpptyst men ej heller någon "hårtork" som vissa beskrivit det som.

Tittar man på hur kylningen är konstruerad borde oljudet antingen orsakas av att värmen inte överförs som den ska till kylflänsen eller ett mjukvarufel till fläktstyrningen: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1111/ps3.htm

Är luften varm som blåser ut när den går på högvarv? Jag har satt en termometer vid utblåset på min nu så jag kan se hur varm luften är.

Min kan stå och idla i en kvart innan fläkten blir hörbar och sen spelar det ingen roll om jag spelar i två timmar, den går inte upp mer i varv för det så jag antar att min är som den ska?

det låter så illa att jag inte står ut med den som filmspelare, (dvs att den låter alls) problemet är sen även att den inte går ner i varv igen som den ska utan håller sig på nivå 3 oavsett vad man gör efter den nått det. detta är mer än ett upplevt fel, det antyder ju att nått är galet aningen med kylningen, eller fläktstyrning / senor.

dock kan jag inte påstå att min kan ha nått de där 60 graderna på höljet som nån sa, den är snarast väldig sval. så det lutar åt att kylningen är för bra helt enkelt. hade den inte varit så välpackad (och ny) hade jag skruvat isär den och provat att kleta på ny pasta.

ska se om jag också hittar en termometer nånstans så ska jag prova lite..

kanske det, men inte om den inte går ner igen när du slutar och bara står i XMB tex.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Filmerna är ju tydligen inte regionsfria, så om jag skaffar en PS3 från Japan, kan inte jag se DVD-filmer som är köpta här i Sverige då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Filmerna är ju tydligen inte regionsfria, så om jag skaffar en PS3 från Japan, kan inte jag se DVD-filmer som är köpta här i Sverige då?

jodå det kan du, (Japan har också region 2 på DVD) men inte BluRay på sikt. (än sålänge är de oftast okodade)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jodå det kan du, (Japan har också region 2 på DVD) men inte BluRay på sikt. (än sålänge är de oftast okodade)

Fan va skönt då! Någon som har beställt från Japan och vet hur mycket priset på maskinen samt frakt är? Isåfall var?

Tack