The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Hej vet nån vart man kan ladda ner dom grafikförbättringarna alla pratar om? det var nått med QP2 pakc eller nått sånt där om jag inte har fel?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Är det någon annan som stött på att man inte kan sälja stöldgods till det bästa fencet i Imperial City?

japp jag ville inte ge han svärdet så nu vill han inte prata med mej eller gå hem utan står kvar på hotellet

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Hej vet nån vart man kan ladda ner dom grafikförbättringarna alla pratar om? det var nått med QP2 pakc eller nått sånt där om jag inte har fel?

http://devnull.devakm.googlepages.com/totoworld

;)Mvh

Permalänk
Medlem

tackar tackar

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
japp jag ville inte ge han svärdet så nu vill han inte prata med mej eller gå hem utan står kvar på hotellet

Han pratar med mig men köp- och sälj-knappen existerar inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Han pratar med mig men köp- och sälj-knappen existerar inte.

Han köper/säljer bara när han sitter på sin låda i gränden, på nätterna.

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Bah. Bugg för mig när jag ska gå med i thiefs guild.
Han säger nåt i stil med att 'alla här, låt oss börja' sen händer inget mer.

Permalänk
Medlem

Är du säker du inte ska börja springa då, för att hämta något? vs 2 andra NPC's

Permalänk
Medlem

dum fråga men vart hittar jag armand thief giuld killen?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
dum fråga men vart hittar jag armand thief giuld killen?

Om du aktiverar questen i questloggen (mittersta fliken i kartmenyn),
får du en grön pil (på natten) som pekar dig rätt.

Annars är det i Dareloths Garden, "Waterfront", Imperial City.

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av old
Är du säker du inte ska börja springa då, för att hämta något? vs 2 andra NPC's

Ja, för han säger "låt oss börja", typ, och sen händer det inget, och det är INNAN han säger att man ska bryta sig in och hämta...vad det nu är.
Det enda man kan göra är att se sig omkring, man kan inte gå eller nåt annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Han köper/säljer bara när han sitter på sin låda i gränden, på nätterna.

Mvh

Aha, det hade jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem

Hur kör man sista matchen i arenan? "Grand champion"
Går ju inte att ta ready for a fight....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Hur kör man sista matchen i arenan? "Grand champion"
Går ju inte att ta ready for a fight....

Snacka med orchen som är Grand Champion tror ja, han finns där nere under arenan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av old
Snacka med orchen som är Grand Champion tror ja, han finns där nere under arenan.

Ok!

Ang fusket unlock, det funkar ju inte! Va behöver man mer skriva än unlock för att t.ex öpnna en dörr?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Ok!

Ang fusket unlock, det funkar ju inte! Va behöver man mer skriva än unlock för att t.ex öpnna en dörr?

när du är inne i consolen måste du trycka på dörren med muspekaren för att consolen ska förstå att det är den du vill öppna. Sen skriver du unlock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Ok!

Ang fusket unlock, det funkar ju inte! Va behöver man mer skriva än unlock för att t.ex öpnna en dörr?

Sluta fuska och skaffa en Skeleton Key istället Den går och fixa hos Shrine of Nocturnal, en bit utanför Leyawiin...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Sluta fuska och skaffa en Skeleton Key istället Den går och fixa hos Shrine of Nocturnal, en bit utanför Leyawiin...

OCH gå & gör en egen "Open Anything" - spell. (Open very hard lock),
så fort du har möjlighet till det. Hur kul är det att dyrka egentligen?

Mvh

Permalänk
Inaktiv

hur gör man spells? Aldrig försökt mig på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
hur gör man spells? Aldrig försökt mig på

Alt. 1: Vanilla.
Som medlem i Mages Guild och med tillträde till Arcane University,
knallar man in Praxographical Center och gör en spell, bara..
Man måste dock ha en enklare "open" - spell, för att kunna göra en kraftigare,
detta gäller även för andra sorters spells som finns i olika kraftfulla versioner.
(Dock har alla som tar sig in här alltid en enkel open-spell,
eftersom det ingår i "recommendations-questet" i Brumas MG. (Minor Latch Crack)

Alt. 2: Mods.
Den självklara modden här är den officiella "Wizards Tower",
som efter att man har besökt tornet, fått lista på grejor som ska inköpas & var,
(och inköpt dessa), kan göra spells likadant som ovan, men utan hjälp eller medlemskap i Mages Guild.

Och - alla spells kostar såklart (konstigt nog) pengar att göra.

Mvh

Permalänk
Medlem

Försökte mig på att spela Oblivion den här veckan, jag minns att Daggerfall var kul nån gång på 90-talet. Måste bara säga att jag avskyr skill/level systemet som är rent överdjävligt trasigt. Om man vill vara fighter med lite healingspells, då ska man tydligen ta en massa major skills som man aldrig använder som Security, Illusion, Hand to Hand osv för att undvika att levla för fort och missar +5 i de stats man vill ha. Alltså, hur sjukt dåligt är inte spelet om man måste göra en klass som inte har major skills man använder, helt ologiskt! Urk- Har startat om 3 gånger och får fortfarande inga bra stats.

Finns det någon mod som fixar detta skitsystemet till något som man inte måste arbeta sig runt, exploita och missbruka? Blev totalt avtänd när jag läste en guide som rekomenderade skräpskills som major skills som man kan träna i staden när man känner för att levla. Dåligt, jättedåligt..

Om jag har missuppfattat något så får någon gärna förklara, jag vill verkligen gilla detta spelet. Men om jag har fått 20 skill i Blade, 10 i Heavy Armor och ändå bara får sätta ut 1 eller 2 poäng i str och endurance samtidigt som man kan få 3 i personality och agility, då är ju systemet helt åt helvete.

edit. Jag hittade några mods som gav vettiga alternativ till det buggiga levelsystemet! Nu blir det nog roligare att spela.

Permalänk

Nån som vet hur många Obliviongates det finns totalt i spelet? Står ju på laddnignsskärmen att det finns 16 Deadraprinces's. Men det borde väl finnas fler gates än det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Nån som vet hur många Obliviongates det finns totalt i spelet? Står ju på laddnignsskärmen att det finns 16 Deadraprinces's. Men det borde väl finnas fler gates än det?

Gates'en i spelet går till samma oblivion (fast olika platser). alltså det är bara en deadraprince (Mehrunes Dagon) spelet handlar om. I expansionen kommer man till en annan deadraprince (Sheogorath) ställe.
Det finns 10 "fasta" gates och 90 random ställen, varav max 50 kan öppnas.

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
OCH gå & gör en egen "Open Anything" - spell. (Open very hard lock),
så fort du har möjlighet till det. Hur kul är det att dyrka egentligen?

Mvh

det är kul att dyrka med skeleton key

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aresseitch
Gates'en i spelet går till samma oblivion (fast olika platser). alltså det är bara en deadraprince (Mehrunes Dagon) spelet handlar om. I expansionen kommer man till en annan deadraprince (Sheogorath) ställe.
Det finns 10 "fasta" gates och 90 random ställen, varav max 50 kan öppnas.

Oj! Och jag som tyckte att jag stängt många när jag stängt 14 stycken.. Har lite att göra nu då
Och de andra 40 som inte kan öppnas då? Vad är det med dem?

Permalänk
Medlem

Jag har hamnat i en lite halvknepig situation...

Det finns ju en quest i Mage's guild där man ska rensa bort både vampyrjägarna och vampyrerna i Skingrad. Problemet är att denna gång hände det något knasigt när jag sa åt dem att vampyrerna va i Bloodmoone cave (eller vad den nu heter) eftersom dem kom nämligen aldrig. Jahapp, tänkte jag och rensade grottan på vampyrer och döda sedan jägarna i staden (vilket va bra jävla jobbigt p.g.a. vakterna.) Nu är det så att jag har en bounty på 2080 som jag inte kan betala och om man sitter i finkan sänks en hel del av mina skills.

Några idéer om hur jag ska göra? Finns det något konsoll-kommando för att sätta bountyn till 0, kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Jag har hamnat i en lite halvknepig situation...

Det finns ju en quest i Mage's guild där man ska rensa bort både vampyrjägarna och vampyrerna i Skingrad. Problemet är att denna gång hände det något knasigt när jag sa åt dem att vampyrerna va i Bloodmoone cave (eller vad den nu heter) eftersom dem kom nämligen aldrig. Jahapp, tänkte jag och rensade grottan på vampyrer och döda sedan jägarna i staden (vilket va bra jävla jobbigt p.g.a. vakterna.) Nu är det så att jag har en bounty på 2080 som jag inte kan betala och om man sitter i finkan sänks en hel del av mina skills.

Några idéer om hur jag ska göra? Finns det något konsoll-kommando för att sätta bountyn till 0, kanske?

riktiga sättet: betala av din skuld till sammhället och sätt dig i fängelset. Eller betala vakterna eller en i thiefsguild för att bli av med bountyn

konsol: player.payfine eller player.setcrimegold 0

Permalänk
Medlem

Ok, tack för konsollkommandot.

Jag tycker jag har nästan rätt och använda det eftersom denna gång kom dem inte till grottan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Ok, tack för konsollkommandot.

Jag tycker jag har nästan rätt och använda det eftersom denna gång kom dem inte till grottan.

Det kan ta hyfsat lång tid för dem att komma in i grottan. om inte annat så kan man väl visa vampyraskan för dem så att de ger upp?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Hmm har haft lite problem med Oblivion på sistånde, grejen är att spelet beter sig väldigt ovanligt. Speciellt när man är ute. Och det var definitivt inte så när jag satt på XP, nu när jag har uppgraderat till Vista börjar spelet kännas väldigt trögt och jag kan gissa på att FPS'n är ganska låg. Oblivion testar hårdvaran och för mig är den satt på "Ultra High" vilket jag tyckte kanske var lite Väl eftersom jag sitter med datorn i mitt signatur, dock så blir det inte så mycket FPS ökning när jag sätter ner grafiket (förutom upplösning som är 1440x900 vilket är native för mitt skärm).
Nu undrar jag om ni har några ideér? Jag har spelat oblivion väldigt länge men för det mesta när jag satt på XP SP2, dock har jag inte moddat spelet allt för mycket förutom några beauty packs.

Jag tackar för all svar,
Sana

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2