Permalänk
Medlem

Min dator vägrar att starta!

I morse när jag försökte starta den så hände ingenting, när jag tryckte på powerknappen så hände ingenting. Efter några sekunder så gick den igång och pep 5 gånger i rask följd, det första pipet var något längre än de andra fyra, sen stängde den av sig. Nu när jag trycker på powerknappen så händer ingenting, den klickar bara och vägrar starta.

Det enda jag gjorde annourlunda igår när jag stängde av den igårkväll var att jag stängde av strömmen helt på min förgreningsdosa på golvet istället för att bara stänga av datorn. Eftersom det trådlösa nätverket är kopplat till samma dosa, och andra personer i huset brukar surfa.

Jag tar gladeligen emot tips på vad jag ska börja att felsöka någonstanns. Är inte så jättehaj på datorer...

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem

Ta ut batteriet på moderkortet och vänta några minuter och testa sen. Testa med ett annat nätagg om du har den möjligheten.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.