Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Tjena, låter bra, är jävligt sugen på att köpa en 6625.
vad har du för spec på din? är det inbyggd bluetooth? Var köpte du din?

hade själv tänkt mig nåt liknande det här:

15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD
NVIDIA® Geforce 8600M GT
6 Cell batteri
Tangentbord Znote 6xx5W Grått SE
Miljöavgift
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
100GB 7200rpm SATA Harddisk Hitachi®
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
SAMSUNG DVD-RW Slot-in 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
Zmore Tv Tuner DVB-T Digital 3xxx,6xxx

Någon som vet om det är stor skillnad på:
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
och 2048MB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM?

Läste nån tråd om att Zepton inte klarar av 800mhz, nån som vet svaret på det?

minnena kommer jobba i 667Mhz i vilket fall som, för det är så det fungerar. 800Mhz gäller inte där. Så ta de billigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
minnena kommer jobba i 667Mhz i vilket fall som, för det är så det fungerar. 800Mhz gäller inte där. Så ta de billigare.

Okej, men jag fattar inte varför man kan välja 800mhz om det ändå inte funkar. varför funkar det inte? tack

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Okej, men jag fattar inte varför man kan välja 800mhz om det ändå inte funkar. varför funkar det inte? tack

Santa rosa klarar helt enkelt inte 800, men om du har 2 st minnen med 800 mhz (t.ex. 2 x 1 Gb 800 Mhz) så ska det går att göra någon dualchannel brygga mellan de som får upp de i 800. Kan inte de där men har hört att de ska gå.

MvH

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomaaas
Så då e de onödigt att välja de snabbare minnena

Alltså, det supporten sa, var att de skrivit fel. det finns inga 800 mhz minnen till datorerna.

Permalänk
Medlem

Om man är intresserad av en väldigt billig Zepto så ska man slå till nu!
Kilade in på www.zeptoexperten.se och ser att de säljer ut sina 2425W för löjliga 2.818,46 kr inkl. moms för en burk med T5200 proc, 1GB ram, Go 7600 256MB och 160GB 5400rpm HDD. Väldigt billigt om man frågar mig.

Förstår att de flesta är ute efter något nyare och hetare än så...

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazydog
Om man är intresserad av en väldigt billig Zepto så ska man slå till nu!
Kilade in på www.zeptoexperten.se och ser att de säljer ut sina 2425W för löjliga 2.818,46 kr inkl. moms för en burk med T5200 proc, 1GB ram, Go 7600 256MB och 160GB 5400rpm HDD. Väldigt billigt om man frågar mig.

Förstår att de flesta är ute efter något nyare och hetare än så...

tack för tipset, har en polare som letar billig till syrran och en till mamman... funkar ju perfekt

Permalänk

stämmer detta, tycker att det är lite väl bra grejer för det priset. Är det inte ett bra grafikkort det där? Hyffsad HD osv.. vart i ligger begränsningarna med denna dator, ajg tycker den ser helt klart ok ut, fattar itne hur den kan vara så billig...

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Inaktiv

Den är medel på allt helt klart duglig... hårddisken är stor till o med

Permalänk

skulle inte reagera om jag såg att någon tog 7000:- för den. kanke skulle beställa en till morsan som tröttnat på att sitta stationärt på "hemmakontoret" Problemet är ju bara att det kommer involvera mig med 1000 frågor och hjälp med installationer osv... Frågor som hon dessutom inte förstår svaret på...8)

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

köpte en på en gång jag, för billigt för att avstå

Permalänk
Medlem

jag hittar inte, är jag redan för sent ute? =(

Permalänk
Medlem

haha ja tro det eller ej men erbjudandet är borta? hoppas jag hinner få den jag beställde nu bara. eller var det kanske ett skrivfel på sidan? visar sig väl snart

Permalänk
Medlem

säkert skriv fel =P

Permalänk
Inaktiv

haha jävligt illa isf

Permalänk

Beställde via länken hos Pricerunner.
Går inte att hitta annars på sidan.
Sjukt billigt - men troligen för bra för
att vara sant. Valde postförskott åtminstone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av detduvill
Beställde via länken hos Pricerunner.
Går inte att hitta annars på sidan.
Sjukt billigt - men troligen för bra för
att vara sant. Valde postförskott åtminstone.

hahaha jag drog samma sak

Permalänk

Har precis snackat med Zepto i Danmark.
Det var fel - precis som man kunde ana.
Den har utgått. Den billigaste dom har nu
är nån för över 5000:-... lite skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av detduvill
Har precis snackat med Zepto i Danmark.
Det var fel - precis som man kunde ana.
Den har utgått. Den billigaste dom har nu
är nån för över 5000:-... lite skillnad.

hur blir det då om man beställde den för 2800kr då? upphävs köpet automatiskt eller skickar dom den bara dyrare?

Permalänk

En order hos dom är bara giltig efter du har fått
ett mail med orderbekräftelse - det lär du knappast få
i det här fallet.

Permalänk
Medlem

ah okay, tråkigt att sådana här fel uppkommer, blev ju nästan glader

Permalänk

men vadå , jag fixar ihop den på zeptoexperten och får det till 5000:- å då hade jag valt til lite saker , är det fel pris eller ? ?
http://www.zeptoexperten.se/Default.aspx?page=Configurator&co...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

Zeptoexperten är billigare lägg märke till 1,8k rabatten också.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TigerDejan
men vadå , jag fixar ihop den på zeptoexperten och får det till 5000:- å då hade jag valt til lite saker , är det fel pris eller ? ?
http://www.zeptoexperten.se/Default.aspx?page=Configurator&co...

antagligen, för den modellen har utgått

Permalänk
Medlem

Jag fick också syn på den billiga Zepton i natt.
Tur att det inte stämde för jag skicka iväg ett mail till dom istället för en beställning.

Men nu ser jag att det är 1 355 kr rabatt på 3415W Power.
Stämmer detta? Är inte den datorn hyffsat ny?

Permalänk
Medlem

Mycket intressant review om hybrid vs 7200rpm. Kanske att tänka på när ni beställer.

http://www.pcpro.co.uk/custompc/reviews/115580/samsung-flasho...

Tur för mig att jag beställde 160GB hybridare då

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Inaktiv

Ser inte riktigt fördelen där, den är snabbare vid små saker (det som får plats i flashminnet) annars är den söligare än en 7200rpm. Vill man ha hastighet ska man nog satsa på en SSD... eller rättare sagt 7200rpm... sen när priset gått ner, byta. Eller missförstod jag texten?

Permalänk
Medlem

hybrid är det sista försöket att försöka hålla en redan gammal teknik vid liv ett litet tag till. SSD är ju det enda rätta om man nu känner att man skall ha snabb disk o strömsnålt. tror inte riktigt på en hybrid, tog en 7200rpmare i min zepto.

Permalänk
Medlem

Är det någon som förresten vet om hur zeptos beställning/leverans fungerar.
När jag beställde min dator fick jag att den skulle levereras den 11:e men om jag kollar på sidan nu så står att man kan få vänta upp 15 dagar för vissa saker i min produktkonfiguration. Så tror ni att deras beställningssystem är så smart att det går efter hur många beställningar som kommit in och räknar ut det på så sätt eller sätts det ut de märker att de fått slut på komponenterna i danmark?

Permalänk
Medlem

drivrutin dvd???

hejsan
fick min zepto 3415 idag
först var det såhär att dvdspelaren inte fick någon kontakt med datorn men efter några timmars trixande så funkade det.
jag ska installera vista och datorn läser in filerna och jag kommer in i installationsprogrammet, då står det att dvdspelaren behöver drovrutiner för att jag ska kunna fortsätta installationen....

så jag undrar vad jag ska göra nu, vill ju gärna slippa skicka tillbaka datorn eftersom det är 4 veckors reptid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojito
Är det någon som förresten vet om hur zeptos beställning/leverans fungerar.
När jag beställde min dator fick jag att den skulle levereras den 11:e men om jag kollar på sidan nu så står att man kan få vänta upp 15 dagar för vissa saker i min produktkonfiguration. Så tror ni att deras beställningssystem är så smart att det går efter hur många beställningar som kommit in och räknar ut det på så sätt eller sätts det ut de märker att de fått slut på komponenterna i danmark?

Skulle tippa på att det som står idag på sidan inte påverkar din beställning. Men man kan ju alltid ha oturen att få en seg leverans. Jag sitter själv och väntar på min 3415 och påbörjar nu den tredje veckan som jag fått vänta, från utsatt leveransdatum.

Ring deras support, dom är väldigt trevliga och kollar upp saker utan något tjaffs. Har legat varm på deras telefon och bett om upplysningar, då jag börjar få mentala störningar utav att vara utan dator ;]

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.