Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Riktigt bra ansiktslyftning tycker jag. Bra gjort!

Jag tycker de "glänsande" menerna är flashiga och inte drar det någon datorprestanda hos mig i alla fall. Även den ljusgråa toningen på kanterna är bra, mkt bättre än vitt.

Enda nackdelen, som även många konkurenter har är att det inte är anpassat för widescreen skärmar! 2/5 av min skärm (22" 1680x1050) blir dödutrymme, det känns inte riktigt som 2007 om jag ska vara ärlig.

Fixa det så har ni en bra kund i något år framöver iaf, tills nästa ansiktslyftning

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte se hur det går med en RMA när man loggat in på sitt konto? Skulle ju göra så man slapp maila er för detta så please fixa detta.

Permalänk
Avstängd

En sak om reklamen för http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=329156. I reklamen står det "price" på engenska. Men inte villken valuta det är (hade då kanske var mer logisk om det ståg, "kr", "sek" eller "pris")

+saknar den stora sökrutan i mitten, riktig messig sökruta ni har nu.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Riktigt bra ansiktslyftning tycker jag. Bra gjort!

Jag tycker de "glänsande" menerna är flashiga och inte drar det någon datorprestanda hos mig i alla fall. Även den ljusgråa toningen på kanterna är bra, mkt bättre än vitt.

Enda nackdelen, som även många konkurenter har är att det inte är anpassat för widescreen skärmar! 2/5 av min skärm (22" 1680x1050) blir dödutrymme, det känns inte riktigt som 2007 om jag ska vara ärlig.

Fixa det så har ni en bra kund i något år framöver iaf, tills nästa ansiktslyftning

Det är meningen att sidan skall vara dynamisk och att du själv skall kunna välja om den fyller hela skärmen eller om du vill ha den i nuvarande form. Tyvärr var inte denna funktion klar vid lansering och meningen var att den skulle lanseras i nästa vecka. Dessvärre så är det semestertider även för IT för tillfället så det hanns inte med med den kapacitet vi har. Just denna funktion ligger dock högt på priolistan så den lär komma relativt snart om vi inte stöter på några ”dödliga” buggar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Varför kan man inte se hur det går med en RMA när man loggat in på sitt konto? Skulle ju göra så man slapp maila er för detta så please fixa detta.

Arbetas med detta också. Det skall alltså inom en relativ snar framtid finnas olika ”scanpunkter” som gör att man enklare skall kunna följa sin RMA utan att behöva ringa in. Vågar inte säga när denna är klar, men hoppas hösten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glenn9
En sak om reklamen för http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=329156. I reklamen står det "price" på engenska. Men inte villken valuta det är (hade då kanske var mer logisk om det ståg, "kr", "sek" eller "pris")

+saknar den stora sökrutan i mitten, riktig messig sökruta ni har nu.

Ja du tänker på OCZ-reklamen förstår jag. Ja vi har haft lite problem med OCZ och uppdateringar av dessa – skall se till så att det sker ngt inom kort. Tack. Angående sökrutan – den tror jag nog blir kvar på sin nuvarande plats. Håller med om att det var lite jobbigt att vänja sig efter alla dessa år på mittplacering. Sådär 1-2 veckor senare tänker jag inte så mycket på det. Ge det en chans

PS - vi tar till oss alla inlägg i denna tråden - inte bara dem jag svarar på. Dock räcker inte alltid tiden till att svara på allt. DS

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Arbetas med detta också. Det skall alltså inom en relativ snar framtid finnas olika ”scanpunkter” som gör att man enklare skall kunna följa sin RMA utan att behöva ringa in. Vågar inte säga när denna är klar, men hoppas hösten.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Tack för svaret! Ska passa på och berömma er igen då ni fixade min RMA snabbt och till min belåtenhet så nu väntar jag bara på att krediteras för tyvärr så hade ni ju inga Nvidia GF 6600GT 256Mb AGP inne och då jag gett 450:- för detta kort i fyndhörnan så kan man ju inte begära att ni ska "överkompensera" mig med ett bättre kort.

Däremot så kompenserade ni mig med ett ATI 1950 Pro 512Mb AGP när mitt ATI X800XL 256Mb hade gått sönder inom garantitiden men då var det ju å andra sidan köpt nytt för 3000:- så lite skillnad är det :D.

Nä är nöjd och belåten med hur ni sköter er RMA så tog mig faktiskt tid att lämna in det senaste grafikkortet i er hämtbutik i Stockholm för då sparar ni nån slannt och systerdottern som har det i sin dator hon är så nöjd med det gamla Geforce 2 Ti grafikkortet som jag slängde in i hennes burk men så chattar hon mest om dagarna och hur mycket grafikkortskraft behöver man då :p.

Nä ni må kosta nån krona mer men det är ni värda när RMA sköts exemplariskt och en nöjd kund är en nöjd kund som sprider detta vidare vilket även en missnöjd gör iofs men bra reklam är ju bättre än dålig osv.

Permalänk
Medlem

Jag har blivit nöjd alla gånger jag handlat hos er hittils.
Hämtbutiken i stockholm var riktigt bra så man slapp frakten.
En sak har jag att klaga på och de är att de flesta av era "pc i delar" eller "uppgraderingspaket" har Msi moderkort eller annat budgetskrot.
Jag vet att dom är billigast och kanske mest för pengarna men jag skulle betala lite mer för att kanske få ett Abit eller Gigabytemoderkort.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Komplett.se

Tack för de vänliga orden Olirc - det är alltid kul när kunderna upplever att vi gör ett bra jobb - speciellt runt returbiten som man som kund helst vill slippa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400
Jag har blivit nöjd alla gånger jag handlat hos er hittils.
Hämtbutiken i stockholm var riktigt bra så man slapp frakten.
En sak har jag att klaga på och de är att de flesta av era "pc i delar" eller "uppgraderingspaket" har Msi moderkort eller annat budgetskrot.
Jag vet att dom är billigast och kanske mest för pengarna men jag skulle betala lite mer för att kanske få ett Abit eller Gigabytemoderkort.

Tack för input! Vi har faktiskt testat att sälja lite mer "exklusivare" paketerbjudanden för något år sedan eller så. Tyvärr var efterfrågan väldigt låg så vi plockade bort dem. Detta utesluter dock inte att vi kan testa på det igen. Hmm - får fundera vidare på om det är värt att åtrintroducera detta under hösten. Time will tell

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

hehe jag tycker att ni ska tänka lite mer på oss uppe i norr vi får vänta gräsligt länge på våra paket varför inte öppna en ite komplett i Luleå? jag tror det skulle funka finfint varför har ni inte ocz minnen? alla andra har ju ocz jag tycker att ni SKA behålla Recensionerna på eran sida de får dom mästa köparna att känna sig trygga på sitt köp men dock så kanske ni skulle uppdatera dom ibland och radera informations lösa recensioner mvh// robin

Visa signatur

...

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cpuplexi
hehe jag tycker att ni ska tänka lite mer på oss uppe i norr vi får vänta gräsligt länge på våra paket varför inte öppna en ite komplett i Luleå? jag tror det skulle funka finfint varför har ni inte ocz minnen? alla andra har ju ocz jag tycker att ni SKA behålla Recensionerna på eran sida de får dom mästa köparna att känna sig trygga på sitt köp men dock så kanske ni skulle uppdatera dom ibland och radera informations lösa recensioner mvh// robin

Hej Robin!

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=OCZ

Vi har en hel del OCZ men tyvärr säljer de alltför dåligt. Det är därför möjligt att vi plockar bort iaf minnesdelen om det inte blir rusch till OCZ-minen inom den närmaste framtiden.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Mitt moderkort som jag fick hem i dagarna var tyvärr fellödd på ett ställe, så jag ska skicka in den nu via RMA. Det enda negativa jag kan säga är att ni inte skickar en fraktsedel, utan att man får betala frakten själv. Men vad jag har hört så går nog resten bra.

Men nu när jag ska skicka tillbaks den undrar jag om moderkortet måste förvaras i en ESD-påse på resan? Min pappa slängde liksom den när vi byggde ihop datorn... Dessutom lyckades han ha bort två S-ATA-kablar. Sååå går det att skicka in den ändå? Det känns liksom för jävligt att behöva punga ut med 1 000 kr igen för att farsan har haft bort några tillbehör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deroan
Mitt moderkort som jag fick hem i dagarna var tyvärr fellödd på ett ställe, så jag ska skicka in den nu via RMA. Det enda negativa jag kan säga är att ni inte skickar en fraktsedel, utan att man får betala frakten själv. Men vad jag har hört så går nog resten bra.

Men nu när jag ska skicka tillbaks den undrar jag om moderkortet måste förvaras i en ESD-påse på resan? Min pappa slängde liksom den när vi byggde ihop datorn... Dessutom lyckades han ha bort två S-ATA-kablar. Sååå går det att skicka in den ändå? Det känns liksom för jävligt att behöva punga ut med 1 000 kr igen för att farsan har haft bort några tillbehör.

Nu jobbar ju jag inte där men har haft med komplett att göra några ggr så jag vet att om du tar kontakt med dom så skickar dom fraktlapp och esd-påse. Sen kan jag tänka mig att ni antingen får ersätta Komplett för dom två sata-sladdarna för att dom skickar en hel kartong med dessa i men då dom inte kostar så många tior så är det väl inte hela världen eller så skickar dom bara moderkortet till dig.

Du kan även om du har möjlighet lämna in moderkortet väl förpackat till en av deras hämtbutiker när du fått rma-nr av dom och märkt kartongen med det och obs ej originalkartongen utan en vanlig brun t.ex men glöm inte esd-påsen för annars har du förverkat garantin.

Permalänk

Hej,

Jag har ett par tips och tweaks som ni skulle kunna lägga in på sidan och hur ni skulle kunna få fler kunder!

Jag har handlat på komplett två gånger totalt och båda gångerna har jag blivit väldigt nöjd. Nu behöver jag däremot bli tvungen att byta till datorbutiken då min budget är lite mer... liten; komplett är tyvärr aningen dyrare och beställer man ett helt system så kan jag spara in 1-2 tusen kronor igenom att beställa från datorbutiken, och det är ju ganska mycket pengar. Såvitt jag har uppfattat det är db eran största konkurrent? Prissänkning är kanske ingen möjlighet och jag har ingen aning hur ni ska lyckas med det men prissänkning hade inte varit dumt - på det sättet kanske iaf jag skulle komma tillbaka och handla hos er (det kanske jag gör ändå då ni har större sortiment än db) ;).

Jag tycker verkligen att ni måste gå tillbaka till det gamla "rating-systemet" med stjärnorna eller skaffa ett tydligare system. De nya kuberna är snyggare men det är svårare att se exakt hur många poäng produkten i fråga har (jag klickar direkt på 5 stjärniga saker och läser om dem, fast nu är det mycket svårare då det lika gärna kunde vara 4/5 eller liknande).. ni skulle kanske kunna lägga mellanrum mellan kuberna?

En annan sak som är värd att nämnas är att ni nog lättare kommer sälja en del saker om ni har större bilder när man klickar in sig på dom, speciellt chassin. Typ att när man klickar på ett objekt för att få mer specifikation så får man även en mycket större bild (mycket och mycket.. lite iaf, svårt att se detaljer på bilderna ni visar nu).

Jag har inga problem med synen men orkar inte anstränga mig bara för att se saker som dessa; klickar då istället vidare för att se om jag ser bättre på te.x. nästa chassi.

En annan sak att dra upp är prisjämförelser under tid.. vet inte riktigt hur jag ska beskriva det... men så att man ser en tabell eller ett diagram där man ser hur saken har gått upp eller ner i pris; detta är verkligen en hjälpreda. Ni skulle kanske kunna fråga dom på prisjakt om ni kunde jobba ihop med dom på något sätt och så att ni får denna funktion på eran hemsida (liknande deras).

Tack för mig!

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deroan
Mitt moderkort som jag fick hem i dagarna var tyvärr fellödd på ett ställe, så jag ska skicka in den nu via RMA. Det enda negativa jag kan säga är att ni inte skickar en fraktsedel, utan att man får betala frakten själv. Men vad jag har hört så går nog resten bra.

Men nu när jag ska skicka tillbaks den undrar jag om moderkortet måste förvaras i en ESD-påse på resan? Min pappa slängde liksom den när vi byggde ihop datorn... Dessutom lyckades han ha bort två S-ATA-kablar. Sååå går det att skicka in den ändå? Det känns liksom för jävligt att behöva punga ut med 1 000 kr igen för att farsan har haft bort några tillbehör.

Som Olirc skriver så skickar vi ut fraktlapp utan några som helst problem - det är bara att höra av sig! Nackdelen med den hanteringen är att det lägger på en eller flera extradagar eftersom fraktlapp skall gå postgången till dig. Men som sagt - för dem som önskat skickar vi ut fraktlappar!

Angående ESD-påse så är det krav. Vi skickar dock ut påse till kunder som ber om det. Jag föreslår därför att du ringer in till oss och ber om fraktlapp och ESD-påse på en och samma gång.

Kablaget brukar vi vara rätt snälla med.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

inte orkat läsa hela tråden, men grymt snygg sida numera
säg hej till robban

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Som Olirc skriver så skickar vi ut fraktlapp utan några som helst problem - det är bara att höra av sig! Nackdelen med den hanteringen är att det lägger på en eller flera extradagar eftersom fraktlapp skall gå postgången till dig. Men som sagt - för dem som önskat skickar vi ut fraktlappar!

Angående ESD-påse så är det krav. Vi skickar dock ut påse till kunder som ber om det. Jag föreslår därför att du ringer in till oss och ber om fraktlapp och ESD-påse på en och samma gång.

Kablaget brukar vi vara rätt snälla med.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Tack för den informationen! Var lite korkat av mig att inte kontakta kundservice först.

Permalänk
Medlem

Hmmmmm, Jag vill kunna se alla bärbara datorer av alla märken i en lång lista, för att jämföra prestanda/pris. Riktigt jobbigt att blippa fram o tillbaka för att hitta bästa valet.
Som det redan har skrivits, mer "frihetskänsla" på eran hemsida!

Riktigt najs design, och TACK för att ni inte har för mycket reklam på eran sida som vissa andra av era korkade konkurrenter inte har insett att man inte kan ha! (jag pekar mest på datorbutiken). Fraktkostnaden skadar inte så mkt, men den är dyr, men det är fortfarande värt varenda öre. Billigare priser hos andra drar mig inte från er. Men jag saknar fortfarande Lian-Li chassin.

Är det verkligen så svårt att få in några Lian-Li chassin i sortimentet? Ett litet samtal med dem och vips så har man ett samarbete, eller? Gillar dom inte er?

Permalänk
Medlem

Vill passa på att berömma er för alla år jag handlat av er. I många fall har jag fått handla till kompisar då dem inte är så kunniga. Har nog fixat en 5-10st kunder det senaste året.

Iaf. Den nya hemsidan är ett lyft framåt, gillar den skarpt. Mycket lätt att navigera och hitta saker. Vill dock kommentera som andra att bilder är nästan ett måste att man ser vad man köper. Jag köpte för ett tag sedan ett Thermal take Armor som jag trodde var som min gamla då bilden var så. Men ack när den kom hem var det Armor SLI edition med 250mm fläkt på sidan som dölger min skönhet på insidan Asus Extreme Striker.

Ang betalnings metoder så måste jag säga att så smärtfritt det var att ta det på avbetalning har jag nog aldrig haft. Allt var klart på 2-5min och ordern var iväg och klar Digitalt signerad nice. I vanliga fall har man fått vänta 1-2 veckor då företaget måste skicka papper och jag skicka tillbaka.

Ang recensionerna så stör det mig inget, tycker dem flesta är hellt okej. Brukar alltid läsa dem på gott och ont. Det ger ju en bild av vad dem tycker. Men ni kunde kanske skriva att kundens åsikter speglar bara vad kunden har för erfarenhet av denna vara. Eller ja ni kommer nog på något bättre.

Frakten är som alla säger för HÖG. Dock handlar jag av er för den fina supporten och kundrelationen som ni har.

Har bara positivt att säga om er. Och med denna post på Sweclockers visar att ni faktiskt bryr er om oss användare oxå. (Lär ju locka fler oxå förstås)

Glad sommar alla.

Visa signatur

SCooBY.4ever - /\TL/\S - eXtremeFX.
MB: ASUS eXtreme Striker (Bios 1401) | CPU: Intel Core2 Duo E6600 @3.3Ghz | MEM: 2x1Gb OCZ SLI Edition (1067Mhz) | GFx: Gainward 8800GTS GoldenSample 640Mb. | Chassi: Thermaltake Armor SLi Edition. | PSU: Hiper 580W Type-R Modular SLi Edition. | Http://www.3degs.net/fa

Permalänk
Avstängd

för guds skulle skaffa vettiga vattenblock snälllaaa!!!

ni som är en av sveriges största datasidor och redan säljer viss avattenkylningsartiklar.

sen overklockers la ner sin vattenkylningsdel finns det inte ett ända ställer i sverige o köpa bra block på.

hade ja haft visa kort och varit över 18år så ja kunde haft det hade ja kunnat beställa utomlands men det kan ja inte än så länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
för guds skulle skaffa vettiga vattenblock snälllaaa!!!

ni som är en av sveriges största datasidor och redan säljer viss avattenkylningsartiklar.

sen overklockers la ner sin vattenkylningsdel finns det inte ett ända ställer i sverige o köpa bra block på.

hade ja haft visa kort och varit över 18år så ja kunde haft det hade ja kunnat beställa utomlands men det kan ja inte än så länge.

Tror inte Dustin Home inriktar sig på så specialiserade saker som "l33ta" vattenblock direkt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

bogg: denna tråd handlar om Komplett.se...

Uäh! Då man får en lista på förslag från minneskonfiguratorn ser det ut som de icke betygsatta produkterna fått 0.5 i betyg. Sån bild är det iaf. Inte alls bra.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Avstängd

Vad dåligt att Windows är det ända operativ systemet ni säljer.

Ni borde även sälja andra, för att gynna konkurrens och för att ge oss konsumenter val.

Ni borde ha Apple Mac OS X, och Red Hat Enterprise Linux (RHEL), och Novell SUSE Enterprise Linux (SLED).

-

Under Office har ni bara Microsoft Office, ni borde ha StarOffice eller OpenOffice.org också.

-

Under Anti-Virus har ni bara F-Secure och Norton. Ni borde ha Kaspersky och NOD32.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Har varit kund hos er ganska länge. Jämt haft snabb leverans och bra support. Dock så har leveranstiderna blivit längre (ingen aning om varför). Skulle vara trevlig med ebrevs avisering av hämtsedlen dock, så man får dem samma dag som varorna kommer fram. Sen tar kredetering av tillbakalämnade varor hemskt lång tid. upp till 10 dagar aller vad det var senast. Vet inte om det är ni eller bankerna som är ute efter räntepengarna men är inte överförtjust i det.

Skulle önska att ni tog in fler märken på bärbara datorer också. Sony tex som levererar riktigt bra datorer.

Även ljudkort har ni lite dåligt utbud på. Auzentech HDA är väl idag det enda som kan konkurera med creative. Creatives ljudkort saknar ju spdif och coax. Vilket gör dem till ett väldigt dåligt val för någon som bygger en htpc eller helt enkelt vill slippa alla fula kablar och frontpaneler. Terratecs budget kort är helt värdelösa. Smällde mina högtalare på grund av ett sånt. Skulle ta bort dem ur sortimentet om jag var er men antar att ni vill erbjuda något för budget byggare. Om man använder dem med spdif så sänder det ut en smäll före varje ljud man startar. Och de uppdaterar inte sina drivrutiner för problemet.

Förutom det så är er kundsupport trevlig att ha att göra med och det har aldrig varit något problem med returer av trasiga varor. Inga tim långa köer. Dock skulle era tider på att kolla returnerade varor kunna vara något bättre. tror det är tre dagar från det att ni tar emot den. Eller att ni kan skapa ett boknings system för varor om man vill byta till något annat än den returnerade varan. Det är lite irriterande att bli sittande en vecka extra för att en vara tog slut innan ni kollade returen. En annan sak som kan vara irriterande är att ni listar in och utgångar på moderkort och räknar med de som sitter på brackets vilekt kan skapa problem ibland.

Inga jätte problem men just hanteringen av returnerade varor är lite jobbig för att det tar sån tid och varorna man vill ha istället tar slut. De tre dagarna kan jag leva med om ni la undan varorna man ska ha istället så de kunde levereras direkt när ni har bekräftat felet.

Annars vill jag tacka för en bra service och trevlig personal.

Permalänk
Medlem

uid313, det kanske inte finns en så stor marknad för openoffice då det liksom är gratis
Fast om komplett är välvilliga skulle det ju kunna bränna dem gratis och skicka till folk som köper pc där, fast det tar ju tid och kostar pengar utan intäkt så det är väl mycket begärt för att alla opensource kåta människor ska bli nöjda över att det finns alternativ till onda microsoft produkter...
Jag är lite sur att komplett har varit lite fula när det gäller q6600 processorerna, det är uppenbart att ni sitter på dem i ert lager så det är drygt när ni påstår att dom är slut och att 1940st kommer imorn. Jag vet att det bara handlar om dagar men kom igen, jag vill ha min NU

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Komplett.se

polack:

Q6600 har kommit in nu. Hoppas du inte är sur längre.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tycker den nya sidan ser bättre ut och lättare att hitta på men jag tycker det fattas lite saker, som flikar under tex pci express att man kan trycka radeon eller geforce. Tycker även att frakten i vissa fall gör så att ni blir dyrast för att tex dustin har gratis frakt vid köp över 500. Men det är väldigt bra support tycker jag trevliga och hjälpsamma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av churx
Tycker den nya sidan ser bättre ut och lättare att hitta på men jag tycker det fattas lite saker, som flikar under tex pci express att man kan trycka radeon eller geforce. Tycker även att frakten i vissa fall gör så att ni blir dyrast för att tex dustin har gratis frakt vid köp över 500. Men det är väldigt bra support tycker jag trevliga och hjälpsamma

Det är länge sedan de slutade med fri frakt.

Permalänk
Medlem

Har några tankar/önskemål.

Gillar verkligen att man kan spara inköpslistor, men skulle gärna vilja ha en funktion där man kan lägga till ett antal olika produkter i sin inköpslista, och att den visar den som är billigast för tillfället.

T.ex. att jag lägger till 3 eller 4 olika grafikkort, och att jag vill ha det som är billigast i min inköpslista.

Sedan ska man kunna göra så på alla sina produkter, lägga till alternativ.

Det kan ju sedan utökas med att den produkt som ligger lägst under ett personligt bestämt pris läggs till.

Exempel.

Jag lägger till 3 grafikkort i min inköpslista. De heter 1, 2 och 3 och kostar 1000, 2000 respektive 3000kr/styck.

1an hade legat i min lista om jag valt att ha den med lägsta pris, men jag skriver in att jag vill ha 1an till 900:-, an till 1800 och 3an till 2800.

Om priserna då ändras till 900, 1500 respektive 2200 så kommer 3an läggas till då den minskat med mest under det pris jag skrivit in.

Jag tycker den funktionen hade varit smidig då jag håller på att plocka ihop ett datorlaket just nu.

Sedan skulle jag gärna se en hämtbutik i Malmöområdet såklart (svågertorp? )

Permalänk
Proffsmoddare

*Något som är irriterande är kundvagnen. När man ändrar antal till tex 2 och trycker på "enter" så blir det automatiskt töm kundvagn eftersom att det ligger först. Har gjort det ca 3 gånger och blir lika irriterad varje gång. Så om man kunde få så att uppdatera var före "töm kundvagnen", det borde vara bättre om uppdatera var fösta valet för enterknappen.

simpelt att fixa men ack så irriterande!

*Ni borde erbjuda fri frakt när en viss prisklass nås kan ju vara ganska högt men ändå. Många går efter fraktkostnaderna när dem köper saker. Tex Inwarehouse har fri frakt om man handlar över 1000 kr med en viss kod. Men om du handlar över 5k eller något så borde det vara fri frakt, kanske inte på tv-apparater och väldigt stora saker men på datorer och lite mindre grejer.

*sen något som skulle vara kul är bonuskoder. Så som datorbutiken och andra har

*Ni borde även göra en knapp liknande "Någon produkt som du saknar tipsa blablabla" så man kan ge förslag på vilka produkter som ni skulle kunna ta in i lager om det är något som man saknar. sen så överväger ni såklart vad som ska tas in och inte tas in

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Ville bara hoppa in och säga att hämtbutiken i Stockholm är kanon, ett lysande koncept som gör att man lätt dras åt komplett

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Ville bara hoppa in och säga att hämtbutiken i Stockholm är kanon, ett lysande koncept som gör att man lätt dras åt komplett

Tack
(Tar åt mig då jag arbetar deltid i butiken)

nikeplektrum:
Finns en butik i malmö:
http://www.komplett.se/mlf/produkt/bilder/toppbanner/SE/karta...