Unreal Tournament 3 [mod: gamla tråden med förhandssnack och betademorelaterat]

Permalänk
Medlem

jag lade upp en server nyss å spelade lite med ampariii as kul, fick mig en print på roboten i "stads banan".. :

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/UT3Demo%202007-10-13%2015-46-...

Permalänk
Medlem

Förstår inte, har på högsta inställningarna. Ändå ser det ut som typ Unreal Tournament 2004 kanske
Kan omöjligt va Unreal Engine 3 grafik, nån som har samma problem?

Permalänk

Mina intryck:

# Ruskigt bra optimerat. Min 5 år gamla dator klarade av att maxa det med hyffsat flyt.
# Snyggt attan
# Old-school känsla
# Bra körkänsla med manta, flygmaskin, tank. Resten var svårstyrda.
# Gillade inte flakcannonen ><

Permalänk
Medlem

Tycker det skiljer ganska mycket.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Förstår inte, har på högsta inställningarna. Ändå ser det ut som typ Unreal Tournament 2004 kanske
Kan omöjligt va Unreal Engine 3 grafik, nån som har samma problem?

Dom har tagit bort de avancerade inställningarna så man får spela det på typ det lägsta grafikinställningen utan de tuffa och häftiga effekterna. Jag blev besviken första gången jag spelade betademot för det såg inte alls lika snyggt som det gjorde i filmerna och bilderna som man har sett. Istället väntar jag på det riktiga demot där man antagligen har alla möjligheter att höja grafiken.

Permalänk
Medlem

Jag tror snarare att man får se medium settings ungefär på demot, men kan ju även vara high. Vem vet, det märker vi när spelet släpps på riktigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
[B]Mina intryck:

# Ruskigt bra optimerat. Min 5 år gamla dator klarade av att maxa det med hyffsat flyt.

Att det var bra optimerat visste jag, men det där är ju helt sjukt imponerande!

Permalänk
Avstängd

Nu har jag testat det och jag tycker att det flyter utmärkt här åtminstone i 1280x1024,har ingen aning hur hög fps jag har men det kan ni säkert svara på:-) någon som vet fps commandot i consolen?
Jag tror att detta blir det nya UT alla gånger och att spelet har stöd för PHYSX är bara ett plus,jag får nog hem mitt asus P1 physx kort inom en vecka:))
Men igen,man får vad man betalar för,vill man köra snabba fps spel så lägger man ut 3000 spänn på ett okej graffe,så enkelt är det:)))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
någon som vet fps commandot i consolen?

tryck TAB och skriv: stat fps

Permalänk
Medlem

De har dock satt en cap till 60 fps...kan ökas i ini filen.

Får runt 100fps med e6600@3.2 8800gts 640 @620/945

Permalänk
Medlem

hur ser man ping osv?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
hur ser man ping osv?

Kommandot "stat fps" i konsollen visar både din FPS och din ping.

Pilzner: Vore kul om du kunde vara lite mer exakt om vart man låser upp den, namnet på .ini-filen osv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
jag lade upp en server nyss å spelade lite med ampariii as kul, fick mig en print på roboten i "stads banan".. :

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/UT3Demo%202007-10-13%2015-46-...

<3 älskar dom robotarna. Dom påminner om dom i ''war of the world'' filmen med Tom cruise i huvudrollen.

Annars Rockar spelet fett. bra graffe bra optimerat. Mycket action. Men hans röst i bakgrunden är lite mesig (han som säger M m monster kill)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
jag lade upp en server nyss å spelade lite med ampariii as kul, fick mig en print på roboten i "stads banan".. :

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/UT3Demo%202007-10-13%2015-46-...

helvete vilken kontrast, kör du på intense-posteffects eller?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Bara jag som inte kan spara grafikinställningarna? T ex detalj-inställningarna kräver ju att man startar om spelet. Sen när jag startar om spelet så ändras upplösningen tillbaka till 640x480 och till samma sunkiga detalj-inställning. Hjälp?!

Du har flyttat "Mina dokument"-sökvägen misstänker jag? Det verkar som problemet är att installationsprogrammet inte lyckas skapa det som behövs men spelet kan hantera det.
Jag beskrev en lite knölig lösning tidigare i tråden men jag har läst mer nu och jag tror man bara behöver skapa följande mapp i "mina dokument" (eller "dokument" i vista).
My Games\Unreal Tournament 3 Demo
Gör det och se om den fylls upp med undermappar och lite filer. Annars får gå tillbaka i tråden och göra som jag gjorde.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Kommandot "stat fps" i konsollen visar både din FPS och din ping.

Pilzner: Vore kul om du kunde vara lite mer exakt om vart man låser upp den, namnet på .ini-filen osv.

Det där är INTE pingen. Det är hur lång tid varje frame tar att rendera.
Om man har bra dator så ligger man konstant på 60 FPS (utan .ini-tweak) och det visas alltid 16.66 ms. Vilket är 1000/60.

stat net
visar ping.

Är det någon som lyckats få in DarkWalkern (tripoden) i VCTF-banan?
Kör man mot bottarna kan man ju fuska ("god" funkar t.ex.). Då borde summon också göra det. Problemet är att jag inte lyckats lista ut exakt vad actor-classen för det fordonet heter.
Under UTGame\CookedPC i spelets installationsmapp finns massa VH_*.upk filer. Misstänker jag rätt så finns resten av fordonen i spelet med i demot, bara att banorna inte innehåller alla.
Jakten kan börja!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Det där är INTE pingen. Det är hur lång tid varje frame tar att rendera.
Om man har bra dator så ligger man konstant på 60 FPS (utan .ini-tweak) och det visas alltid 16.66 ms. Vilket är 1000/60.

stat net
visar ping.

Ber om ursäkt, mistog väll funktionen. Dock så ligger jag alltid runt 57-63 och kan säga att det aldrig står 16.66 ms.

Edit: Nu när jag dock körde igång det på Vista för första gången så ligger den på 15-16 hela tiden. Det var väldigt annorlunda siffror när jag körde på XP dock.

Permalänk
Medlem

Provspelade på min M1330 och måste säga att jag är imponerad av spelets skalbarhet. Flyter på i 60fps med mobilt grafikkort i 1280x800 med low-inställningar.

Permalänk

Spray Jump And Pray... Man måste nog vara en femtonåring hög på testosteron för att uppskatta denna typ av spel.

Jag verkar iaf vara för gammal då jag får huvudvärk efter tio minuters studsande med avtryckarfingret kramat mot avtryckaren.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

framerate cap

Documents\My Games\Unreal Tournament 3 Demo\UTGame\Config\UTEngine.ini

[Engine.GameEngine]
bSmoothFrameRate=TRUE

ändra till

[Engine.GameEngine]
bSmoothFrameRate=False

eller ändra siffrorna under.
(har inte provat själv)

Permalänk
Hedersmedlem

vilka inställningar ska man ha för att ha bästa grafiken? dvs max på allt..
dessa kan man välja bland:

Default
Intense
Muted
Vivid

Permalänk
Hedersmedlem

Fler fordon i VCTF!
Jag skrev ju tidigare om att jag ville testa andra fordon. Jag snokade på UT3-forumet och hittade en del information. Verkar som inte alla fordon är skeppat med demot men några till finns det att testa

Först måste ni skriva ghost så ni inte blir dödade när den spawnar.
Sen finns det att välja på:
summon utgamecontent.utvehicle_fury_content
summon utgamecontent.utvehicle_darkwalker_content
summon utgamecontent.utvehicle_cicada_content
summon utgamecontent.utvehicle_nemesis
summon utgamecontent.utvehicle_paladin

Synd är att inget ljud finns med till dem. Darkwalkern har ni sett i DM-banan. Paladin och Cicada är med från UT2004 (med något bonuspack).

[Tack MS Paint för den FINA JPEG-komprimeringen!]
http://www.aqualize.se/dump/ut3betademo_extra_vehicles.jpg

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Fler fordon i VCTF!
Jag skrev ju tidigare om att jag ville testa andra fordon. Jag snokade på UT3-forumet och hittade en del information. Verkar som inte alla fordon är skeppat med demot men några till finns det att testa

Först måste ni skriva ghost så ni inte blir dödade när den spawnar.
Sen finns det att välja på:
summon utgamecontent.utvehicle_fury_content
summon utgamecontent.utvehicle_darkwalker_content
summon utgamecontent.utvehicle_cicada_content
summon utgamecontent.utvehicle_nemesis
summon utgamecontent.utvehicle_paladin

Synd är att inget ljud finns med till dem. Darkwalkern har ni sett i DM-banan. Paladin och Cicada är med från UT2004 (med något bonuspack).

[Tack MS Paint för den FINA JPEG-komprimeringen!]
http://www.aqualize.se/dump/ut3betademo_extra_vehicles.jpg

Ja jag har aldrig varit en fan av UT liren, har alltid hållit mig till Q3, men jag måste faktiskt säga att jag vart imponerad av demot jag spelade idag.
OCH, kommer dendär spindeltanken eller vafan man nu ska kalla det, som du visar Aqualize, då kommer jag fan börja spela UT3 på daglig basis.

Fan, en jävla spindel!! Tänk er! *funderar på ljudet av små spindelben smattra över golvet* Underbart!

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Ja jag har aldrig varit en fan av UT liren, har alltid hållit mig till Q3, men jag måste faktiskt säga att jag vart imponerad av demot jag spelade idag.
OCH, kommer dendär spindeltanken eller vafan man nu ska kalla det, som du visar Aqualize, då kommer jag fan börja spela UT3 på daglig basis.

Fan, en jävla spindel!! Tänk er! *funderar på ljudet av små spindelben smattra över golvet* Underbart!

Alltså "spindeln" även kallad tripod som heter DarkWalker finns på DM-banan, den i stadsmiljön. Där gör den sig nog bäst, att skrämma livet ur andra spelare med sitt skrik som knockar omkull en (har jag för mig) och energivapnet.
Starta upp den banan och efter några minuter kommer ett transportskepp och levererar en utanför Liandri Corp-skylten.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Va fan, har de tagit bort dodgejump? Jag som tyckte att borttagning av boostjump var ren våldtäckt. >.<

Nej, tur att man inte har en dator bra nog, annars hade man väl sugits in i den världen igen. Kan inte låta bli att vara lite nostalgisk när det gäller UT-serien, vi riktigt gamla rävar (inte ofta jag känner mig berättigad till kalla mig gammal räv, men i det här fallet tar jag mig rätten att göra det) har en hel del minnen från alla epoker som UT-scenen varit i. Storklaner som idag varit döda längre än ett halvt decennium, ISDN-LPBs, de stöddiga UK-klanerna, de tyska jävlarna som ett tag var på en helt egen nivå, Fooze och deras otroliga video som satte igång en lavin av högkvalitetsvideos från alla håll, shock-whores, mini-whores, sniper-whores, nick-whores, demotankande för att lära sig från de stora grabbarna, robotgubben som alla n00bs ville vara (eller kossan som var ännu värre) och en sjuhelvetes massa humor med adminrättigheter.:D

Vissa gamla rävar känner man igen här på forumet också, med risk för att denna gång inte delta, se till att hålla de nordiska flaggor högt upp i nästa EuroCup!

Edit: Haha, minns ni domination som gick åt helvete för all boosting/launching?

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Hoppas de fixar till pingen lite snart, jag ligger på 250 + hela tiden vilket gör att alla skott kommer ett par tiondelar för sent, irriterande när man ska plocka ner flagbäraren för att de inte ska vinna o så måste man sika 5 meter framför för att ens ha chans att träffa

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Fler fordon i VCTF!
Jag skrev ju tidigare om att jag ville testa andra fordon. Jag snokade på UT3-forumet och hittade en del information. Verkar som inte alla fordon är skeppat med demot men några till finns det att testa

Först måste ni skriva ghost så ni inte blir dödade när den spawnar.
Sen finns det att välja på:
summon utgamecontent.utvehicle_fury_content
summon utgamecontent.utvehicle_darkwalker_content
summon utgamecontent.utvehicle_cicada_content
summon utgamecontent.utvehicle_nemesis
summon utgamecontent.utvehicle_paladin

Synd är att inget ljud finns med till dem. Darkwalkern har ni sett i DM-banan. Paladin och Cicada är med från UT2004 (med något bonuspack).

[Tack MS Paint för den FINA JPEG-komprimeringen!]
http://www.aqualize.se/dump/ut3betademo_extra_vehicles.jpg

Tackar :). Kan man ha dessa spawna dessa på lan?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Inga post effects

Är det nån annan som inte får post-effects att fungera? Har testat alla lägen och det ser likadant ut hela tiden. Alla andra inställningar tar och det lagras i ini-filen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EfterlysT
Spray Jump And Pray... Man måste nog vara en femtonåring hög på testosteron för att uppskatta denna typ av spel.

Nja, 33-årig, trött småbarnspappa och jag älskar det. UT som det alltid varit och ska vara

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Va fan, har de tagit bort dodgejump? Jag som tyckte att borttagning av boostjump var ren våldtäckt. >.<
[...]

Jag är inte tillräckligt gammal grå räv, vad menas med boostjump? Det första jag kom att tänka på är jump boots och de är faktiskt tillbaka (finns i demot också).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Tackar :). Kan man ha dessa spawna dessa på lan?

Servern måste tillåta fusk då. Hur man slår på det vet jag inte.
Men uppenbara om man har publicserver med fusk på så är ju alla god.
Vi får nog vänta på spelet så det kommer banor med dessa fordon.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

fan va det ska lagga då. finns det inga dedicerade servrar???

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel Går lite för fort bara, gillar inte sånt. Men det är ruskigt bra optimerat, grafiken är snygg med allt maxxat. Tänk om alla spel utvecklare kunde optimera så här.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|