Behöver er Swecares hjälp akut med ett problem!

Permalänk

Behöver er Swecares hjälp akut med ett problem!

Har blivit vän med en trevlig och söt tjej som vet att jag gillar henne lite och så. Vi är goda vänner (tog inte alls lång tid att bli det, typ 2 dagar..) och hon fyller år IMORN, jag frågade vad jag ska köpa och då svarade hon "Kläder eller pengar.". Jag lät det eka lite i huvet men har fortfarande inte kommit på något att köpa.
Jag är 14 år och har därför ingen större inkommst (Doh..).

Snälla ge mig goda tips!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

Hur länge har ni känt varandra?
Kläder eller pengar låter riktigt illa, möjligtvis något som man säger till sin mamma.

Ge henne en upplevelse som ni kan göra tillsammans. Gå på julmarknad, fika etc. Fördelen är att presenten inte mäts i pengar och att ni är tillsammans.

Kan eventuellt kombineras med något klädesplagg men då blir det svårt/dyrt, beroende på vad det är för typ av tjej.

Mitt förslag är helt enkelt att DU bokar upp en dag som blir en överraskning, då får du ju tid att tänka också :). Eventuellt något litet direkt också.

Lycka till!
Erik aka Dr Love

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

Tack för svaret!

Ska jag kanske fråga henne om nån önskan som jag KAN uppfylla? Dvs inte gå och köpa kläder till henne

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

Ta med henne på fika, bjud henne på en bio..

Permalänk

Tips på någon bra film på bio?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Håller med, bio är absolut bäst. Kläder o pengar köper/ger man till frugan, inte till en tjejkompis.

Permalänk
Hedersmedlem

En kniv.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

En kärnreaktor altenativt ett Geforce 8800GTX Super-Mega Ultra Edition 1337MB

nej men seriöst bio, billigt och bra

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Ok, allting börjar precis vända... Återkommer snarast...

Just another damn mainstream teenage-shit.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Ok, allting börjar precis vända... Återkommer snarast...

Just another damn mainstream teenage-shit.

Låt henne välja film.....

Permalänk
Medlem

haha så jäkla kul: "kläder eller pengar"

Mitt tips: leta vidare efter en vettigare tjej..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
haha så jäkla kul: "kläder eller pengar"

Mitt tips: leta vidare efter en vettigare tjej..

Haha....
eller en påse bullar och en flaska saft kanske funkar....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
haha så jäkla kul: "kläder eller pengar"

Mitt tips: leta vidare efter en vettigare tjej..

Började också garva när jag läste det det

Ge henne ett par stringtrosor... de minsta du hittar...

Permalänk
Medlem

En tjej som frågar om hon kan bli bortskämd är en Censurerat. jag vill inte kalla henne något dumt eftersom du gillar henne. Men jag tror att hon bara är ute efter pengar och gåvor.

Nu när jag tänker efter, så låter varje tjej jag känner som byter pojkvän väldigt ofta. "ge mig kläder och pengar" bah....

Permalänk

EDIT:

Tack för all er hjälp!

I mitt fall blir det nog ingen av de då jag känner att jag måste lära känna tjejen mer först.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Haha, vilket shit test. Aja du bjöd ju iofs in för det också. Men bra att du kom till sans

Permalänk

Säger bara in och ut o sen aldrig igen, det är de ända som funkar med sånna tjejer

Permalänk
Medlem

Låter lite illa att vilja ha "kläder eller pengar" av en kompis/ intimare vän Lite utsugar-tankar av det

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Tjejen missförstod nog när jag frågade vad hon önskade sig. Jag tror att hon faktiskt uppfattade frågan som vad hon önskar sig av familjen eller nått. Pratade med henne lite att det kanske gick lite väl snabbt, men ifall vi fortfarande kunde vara vänner, och hon gick ju med på det
Frågade då också lite skämtsamt vad hon önskade sig i present av vänner, vilket hon svarade något i typ med "Inget, kanske ett grattis-sms.". Tror hon är en bra tjej

Men jag tackar alla för all hjälp, kan vara hjälpsamt lite senare kanske

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Isåfall skicka ett flörtigt sms till henne då alltså har du fått hennes nummer vilket är ett steg litet i rätt riktning

Permalänk

Vi smsar mycket fram och tillbaka, försöker typ ge så många komplimanger som möjligt

Dock lätt att råka få det att bli tjatigt, så jag måste ha tålamod (...Jag har inget ).

EDIT:

Fick reda på att hon har en kille. Vad ska man göra nu liksom? Har frågat en polare som tycker att jag ska fortsätta vara nära vän och snäll mot henne. Tips från er?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Vi smsar mycket fram och tillbaka, försöker typ ge så många komplimanger som möjligt

Dock lätt att råka få det att bli tjatigt, så jag måste ha tålamod (...Jag har inget ).

EDIT:

Fick reda på att hon har en kille. Vad ska man göra nu liksom? Har frågat en polare som tycker att jag ska fortsätta vara nära vän och snäll mot henne. Tips från er?

Ja du, finns väll egentligen inget att göra om hon inte pratar om hur dåligt det e med hennes kille o att hon ska göra slut osv

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Skriv ett brev till bullen.

Permalänk
Medlem

Så jäkla kul med unga personer som träffar första partnern

Permalänk
Medlem

Nu skall jag lära dig en viktig sak här i livet...köp ALDRIG kläder till tjejer.
Dom är aldeless för petiga och kommer inte gilla det du köper iaf.

Bio va en bra idé.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Så jäkla kul med unga personer som träffar första partnern

Ha-ha-ha, skitkul va?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tattis
Nu skall jag lära dig en viktig sak här i livet...köp ALDRIG kläder till tjejer.
Dom är aldeless för petiga och kommer inte gilla det du köper iaf.

Bio va en bra idé.

Mhm, man har ju inte hört lite av syskonen

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Det här kanske låter konstigt, för att det kommer från en kille och allt, men varför är du inte bara kompis med henne? Jag menar, du tänker väl inte "dumpa" henne bara för att hon har en kille? Om man bara är ute efter en sak blir det inte mycket värt, även om man lyckas. Det är vad jag tror. Om du fortsätter försöka med henne, inte RAGGA, men prata, gör saker, lyssna, var där osv. så kanske, bara kanske, kommer ni båda fatta tycke för varandra i framtiden. Du kommer ligga högt uppe på hennes lista (om du inte bara är kompismaterial), för hon har känt dig i flera veckor/månader eller t.o.m. år. Om hon betyder så mycket för dig, visa det. En person som man tycker om blir inte mindre intressant för att dom har en kille/tjej eller inte. Dom är inte bara en sak man kan spana efter och sen dumpa för att det inte passar en själv.

Jag säger inte att du är en sån person, men detta är mina personliga tankar om kärlek. Jag vet att många håller med.

Permalänk

Bara jag som ser att den här tråden kan bli den nya "da_bear" tråden?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Tack!

Jo jag tycker det du säger är vettigt.

Jag har dock märkt på senare tid att jag lätt kan bli väldigt ilsken mot mig själv, eller rättare sagt mitt liv, och jag är inte egoistisk nog att skada mig själv så det går ut över andra, för det mesta just tjejer jag vill vara vän med. Varför de faller offer vet jag inte, har väl att göra med att det hela känns så hopplöst. När jag skriver detta, så känner jag att jag borde läsa det du skrev och fundera igenom det djupt ännu en gång. Jag inser nu att jag borde vara vän med de, men kan helt enkelt inte hänga där mellan.

Jag kan tilläga att jag lider av kronisk (långvarig?) deprission och är väldigt ilsken mot personer utifrån pga minsta sak hos de som stör mig. Jag får behandlig mot detta, fast det går ju bara inte att ändra sig själv av att ha ett samtal i veckan med en psykolog/psykiatriker. Vet inte vad jag ska ta mig till ibland, och ibland känns det som om jag lever lyx. Jag har sedan länge även kännt att jag alltid, på något konstigt sätt, vet mer om just livet, än andra. Då menar jag ju inte sådanna här saker utan mer om vad livet går ut på etc.
Känns skönt att få skriva.

Mer om situationen med tjejen:

Som det jag nämner om ovan så föll hon helt enkelt och ofrivilligt offer för min ilska. Inge större tjaffs utan mer bara något litet. Jag känner att just nu när våran vänskap börjat kan det vara viktigt att inte göra bort sig. Bad om ursäkt för mitt beteende och förklarade att jag var väldigt arg idag.
Hon förlät mig, men det känns ändå som om jag förstört det hela.

Ibland fattar jag inte vad fan jag håller på med helt enkelt. Känns mycket säkrare att prioritera MITT liv framför andras. Då tänker jag bl a på skolan osv.

Jag kan ha råkat upprepa en sak flera gånger nu fast det är så himla skönt att få skriva så..

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

Ok... Jag vill inte verka nedlåtande men... Huston, we have a problem...

"If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?"
~ Shantideva

Visa signatur

Muf:are