Homosexualitet hos flugor "botat"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Zartax;
Inte särskilt svårt att räkna ut.

Hur exakt räknar man ut personlighet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Zartax;
Inte särskilt svårt att räkna ut.

Precis lika lätt att räkna ut som att alla bönder är illiterata dumjävlar som knullar kor alltså. Bra, då har vi stämplat 2 grupper helt korrekt på vetenskapliga grunder!

Nästa!

daVani: Om du inte bryr dig, varför stör du dig på det? Lite motsägelsefullt där.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Hur exakt räknar man ut personlighet?

Om man inte märker ord så kan man kortfattat säga att en person som är gay har en annan personlighet än någon som är straight, enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Om man inte märker ord så kan man kortfattat säga att en person som är gay har en annan personlighet än någon som är straight, enligt mig.

Du menar, om man tar bort betydelsen av personlighet och ersätter den med betydelsen av sexuell läggning?

Det handlar inte om att märka ord, det handlar om att prata om samma sak. Att det är bekvämare att säga personlighet för att det låter bättre i ett argument gör inte att du får rätt. Det gör bara att ni missförstår varandra.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Vad jag vet finns det ingen forskning som säger att homosexuella skulle vara dåliga föräldrar. Argumentet att barnen skulle bli mobbade är fan inte de homosexuellas fel, det är homofob föräldrarna till barnen som mobbar.

Nej nej, det är inte det jag menar, att gayföräldrar skulle vara dåliga föräldrar. Det jag menar är att barnet kommer bli mobbat bara för att han/hon har gayföräldrar, mobbat av andra barn/tonåringar. Barn och tonåringar kan verkligen vara... ja ni vet... elaka ibland.

Citat:

Sen hoppas jag att även du begripper varför man har dessa festivaler. Det är för att man ska få upp ögonen för de homo -och bisexuellas situtation i samhället. Pga vår fattiga skitmedia så är det totalt omöjligt att få någon som helst nyhetsvärde på något annat sätt än detta.
Ingen människa ska någonsin behöva skämmas för sin sexuella läggning, och ska jävla in det inte heller förföljas och misshandlas för det iheller.

Och dessa festivaler skulle hjälpa? Knappast. Tror bara att det gör saken VÄRRE för dem. Festivalerna gör bara att fler folk får mer spel på dem. Att se dem gå runt i såna där kläder osv... va fan liksom. INGEN BRYR SIG!

Citat:

daVani: Om du inte bryr dig, varför stör du dig på det? Lite motsägelsefullt där.

För att det är jobbigt att t.ex. läsa i tidningarna om dessa pride-festivalerna. Pride hit och dit. X går ut med att han/hon är gay osv...
Samma sak kan jag säga om kändisnyheter, speciellt Britney Spears. Dessa jävla paparazzis följer henne 24/7 och fotograferar henne, sedan skriver nån journalist nån text som passar in bilden och skickar ut det. Som nu t.ex... Britney Spears syster är gravid! (Går ej att undvika såna här artiklar på aftonbladet...) WOOW! Shiiit! Seriöst... vem bryr sig? Jag bryr mig inte, men det stör mig ändå att det finns såna här artiklar...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Nej nej, det är inte det jag menar, att gayföräldrar skulle vara dåliga föräldrar. Det jag menar är att barnet kommer bli mobbat bara för att han/hon hargayföräldrar, mobbat av andra barn/tonåringar. Barn och tonåringar kan verkligen vara... ja ni vet... elaka ibland.

Så med andra ord är det vilka vi ska angrippa då? Inte fan de homosexuella. Barn lär sig av föräldrar, angripp problemen från rätt hål.

Citat:

Och dessa festivaler skulle hjälpa? Knappast. Tror bara att det gör saken VÄRRE för dem. Festivalerna gör bara att fler folk får mer spel på dem. Att se dem gå runt i såna där kläder osv... va fan liksom. INGEN BRYR SIG!

Att skulle hjälpa skrev jag inte. Däremot är det enda sättet att få uppvaktning från media. Det är exakt samma situtation för kvinnofrågor... du kan lita på att en demostration med en massa fritt hängande bröst får mer uppmärksamhet än utan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Du menar, om man tar bort betydelsen av personlighet och ersätter den med betydelsen av sexuell läggning?

Det handlar inte om att märka ord, det handlar om att prata om samma sak. Att det är bekvämare att säga personlighet för att det låter bättre i ett argument gör inte att du får rätt. Det gör bara att ni missförstår varandra.

Den sexuella läggningen påverkar personligheten, är det att vrida ord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
Jag har inga problem med bögar, har varit på pridefestivalen för att den är festlig, har bögkompisar osv men tycker också det är skit med homoföräldrar.
Tror aldrig homosexualitet kommer bli så accepterat att ett barn INTE kommer bli mobbat etc för sådana föräldrar, Det är synd men så är det, och mobbade barn kan lätt få men för livet. Dessutom är det stor risk att man får en skev uppväxt som bonus på gröten.

Skulle det bli en moralfråga om man som förälder hade valet att "bota" sina bäbisar mot att bli homo? Jag skulle lätt "bota" mina barn om jag skulle stå för den frågan som nybliven far, antagligen skulle man få skit av många men men. Vad skulle NI göra??

Som ja skrev innan.. Det är då varken homosexuella eller deras barns fel, eller hur? Det är snarare samhället i stort som inte kan acceptera att alla människor är olika. Man ska fan inte straffa ett par som älskar varandra för att det finns krafter i samhället som inte accepterar detta (oftast influerat av kyrkliga ideer).

På din sista fråga. Nej, jag skulle inte "bota" mitt barn. Det är inte jag som ska avgöra vem eller hur min son eller dotter ska älska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
Vad skulle NI göra??

Jag skulle välja det som för tillfället är bäst för personen. Det gäller dock inte bara inom den här frågan, utan inom allt i princip. För min del hade det alltså snarare varit ett val redan från början än ett "nej-val".
Fast jag är väl inte särskilt representativ för befolkningen direkt...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Så med andra ord är det vilka vi ska angrippa då? Inte fan de homosexuella. Barn lär sig av föräldrar, angripp problemen från rätt hål.

Jo men var realistisk istället. Kan man övertyga alla människor i hela världen att acceptera gays? Kan man övertyga alla föräldrar att lära sina barn att gays är helt normalt? Nej det kan man inte. Det är inte ens lönt att försöka.

Citat:

Vad skulle NI göra??

Utan tvekan botat mitt barn.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Jo men var realistisk istället. Kan man övertyga alla människor i hela världen att acceptera gays? Kan man övertyga alla föräldrar att lära sina barn att gays är helt normalt? Nej det kan man inte. Det är inte ens lönt att försöka.

Så din lösning är istället är att fortsätta diskrimminera folk för att det är det bekvämma att göra?..... Väldigt demokratiskt av dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Så din lösning är istället är att fortsätta diskrimminera folk för att det är det bekvämma att göra?..... Väldigt demokratiskt av dig

Jag är realistisk.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Jag är realistisk.

Nej, du är feg. Det är stor skillnad.

Hade alla som fakiskt fattat att detta var ett problem sagt ifrån så hade det också börjat hända något. Men istället sätter sig folk ner och gömmer sig bakom vackra ord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Nej, du är feg. Det är stor skillnad.

Hade alla som fakiskt fattat att detta var ett problem sagt ifrån så hade det också börjat hända något. Men istället sätter sig folk ner och gömmer sig bakom vackra.

Vad snackar du om...

Hellre förbjuda gays att adoptera ett barn, så slipper barnet bli mobbat pga. sina föräldrar, än att låta de adoptera och sedan försöka övertyga alla barn i hans/hennes skola att det är helt normalt att ha föräldrar av samma kön.
Det kommer inte funka, det är inte lönt och försöka. Även om alla som fattar att det är ett problem säger ifrån, kommer inget hända. Barnet kommer förmodligen fortsätta vara mobbat.

Feg? Wtf... var kom det ifrån... :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Vad snackar du om...

Hellre förbjuda gays att adoptera ett barn, så slipper barnet bli mobbat pga. sina föräldrar, än att låta de adoptera och sedan försöka övertyga alla barn i hans/hennes skola att det är helt normalt att ha föräldrar av samma kön.
Det kommer inte funka, det är inte lönt och försöka. Även om alla som fattar att det är ett problem säger ifrån, kommer inget hända. Barnet kommer förmodligen fortsätta vara mobbat.

Feg? Wtf... var kom det ifrån... :/

Absolut inte.

Man ska inte straffa homosexuella och deras barn för att det finns en generation med inskränkta människor som är influerade av kristna skitvärdering om moral.

Barn kommer alltid bli mobbade i skolan. Ska du börja förbjuda fetta barn eller de med glassögon också? Det finns dock metoder för att komma åt dessa problem. Allt från stöd till de drabbade barnen till att flytta på mobbarna och sära på dessa grupper. Detta har den svenska skolan misslyckats med i så många fall att det är skrattrettande.

Edit: Sen får jag säga att min personliga åsikt att personer som accepterar institutionell diskreminering pga bekvämlighet är vidriga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Absolut inte.

Man ska inte straffa homosexuella och deras barn för att det finns en generation med inskränkta människor som är influerade av kristna skitvärdering om moral.

Barn kommer alltid bli mobbade i skolan. Ska du börja förbjuda fetta barn eller de med glassögon också? Det finns dock metoder för att komma åt dessa problem. Allt från stöd till de drabbade barnen till att flytta på mobbarna och sära på dessa grupper. Detta har den svenska skolan misslyckats med i så många fall att det är skrattrettande.

Edit: Sen får jag säga att min personliga åsikt att personer som accepterar institutionell diskreminering pga bekvämlighet är vidriga.

Nja... är lite annorlunda om ett barn är tjock eller har glasögon på sig. Mobbningen skulle förmodligen inte vara lika utbredd då. Sånt skulle man säkert kunna stoppa med olika metoder. Men att stoppa mobbningen för att han/hon har gayföräldrar hade varit lite (mycket) svårare, själv ser jag det som en omöjlighet.

Ofta det finns folk som hatar tjocka barn eller barn med glasögon liksom. Folk som däremot blir äcklad av gays... jaaaoooo!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Nja... är lite annorlunda om ett barn är tjock eller har glasögon på sig. Mobbningen skulle förmodligen inte vara lika utbredd då. Sånt skulle man säkert kunna stoppa med olika metoder. Men att stoppa mobbningen för att han/hon har gayföräldrar hade varit lite (mycket) svårare, själv ser jag det som en omöjlighet.

Ofta det finns folk som hatar tjocka barn eller barn med glasögon liksom. Folk som däremot blir äcklad av gays... jaaaoooo!

Det spelar ingen roll varför ett barn mobbas. Hur svårt det är att stoppa beror på mobbarna, inte "orsaken".

Att basera lager på att folks fördomar inte kommer försvinna istället för på etik och moral är bara vanvett. Hade folk resonerat som du hade inte kvinnor haft rösträtt och svarta fått åka egna bussar. Situationen var likadan då som nu fast med andra grunder. Förändringen sker inte över en natt utan över årtionden. Ända chansen att det blir nån förändring är att folk föregår med gott exempel. Du är inte ett sånt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Vad jag vet finns det ingen forskning som säger att homosexuella skulle vara dåliga föräldrar. Argumentet att barnen skulle bli mobbade är fan inte de homosexuellas fel, det är homofob föräldrarna till barnen som mobbar.

Jo, barn behöver en mor! Därför jag är lite mindre tveksam till läbbpar som adopterar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jo, barn behöver en mor! Därför jag är lite mindre tveksam till läbbpar som adopterar.

Refererade ditt inlagt till något välbelagt, eller din personliga åsikt?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Refererade ditt inlagt till något välbelagt, eller din personliga åsikt?

att båda är morsor? han sa att barn behöver en mor, då får ungen 2:)

men bögar då? mobbar nån ungen får han/hon 2 förbannade farsor på sig;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Barn behöver en mor mellan 0-3 vad jag läst, för de måste gå igenom vissa utvecklingsfaser som kräver en mor att knyta an till.

Det kan vara fel, bara att det verkar förbannat logiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Vad snackar du om...

Hellre förbjuda gays att adoptera ett barn, så slipper barnet bli mobbat pga. sina föräldrar, än att låta de adoptera och sedan försöka övertyga alla barn i hans/hennes skola att det är helt normalt att ha föräldrar av samma kön.
Det kommer inte funka, det är inte lönt och försöka. Även om alla som fattar att det är ett problem säger ifrån, kommer inget hända. Barnet kommer förmodligen fortsätta vara mobbat.

Feg? Wtf... var kom det ifrån... :/

Kan vi inte bara sätta alla mobbar på en anstalt på gröndland eller nått? Vi behöver inte fler idioter i vårt samhälle. Vi har tillräckligt många.

Sen kan vi ju säga att homofober är trångsinta och korkade människor (inte bara jag som hävdader det, de flesta filosoferna säger själva att fördommar kommer oftast från outbildade människor). Tror även att flera undersökningar har visat att de med högre utbildning har generellt sätt mindre fördommar.

Jag har inga problem med homosexuella, tror att de flesta av dem skulle bli fan så mycket bättre föräldrar än de flesta homofober. Har häldre 2 pappor eller 2 mammor än mentalt efterblivna föräldrar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Kan vi inte bara sätta alla mobbar på en anstalt på gröndland eller nått? Vi behöver inte fler idioter i vårt samhälle. Vi har tillräckligt många.

Sen kan vi ju säga att homofober är trångsinta och korkade människor (inte bara jag som hävdader det, de flesta filosoferna säger själva att fördommar kommer oftast från outbildade människor). Tror även att flera undersökningar har visat att de med högre utbildning har generellt sätt mindre fördommar.

Jag har inga problem med homosexuella, tror att de flesta av dem skulle bli fan så mycket bättre föräldrar än de flesta homofober. Har häldre 2 pappor eller 2 mammor än mentalt efterblivna föräldrar.

säger det samma, hellre 2 av "samma sort" än att sitta i somaliska öknen o vifta bort flugor från det som är kvar av min riktiga mor

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox

Sen kan vi ju säga att homofober är trångsinta och korkade människor (inte bara jag som hävdader det, de flesta filosoferna säger själva att fördommar kommer oftast från outbildade människor). Tror även att flera undersökningar har visat att de med högre utbildning har generellt sätt mindre fördommar.

Så du menar att filosofer sitter och säger att folk som är homofober är korkade, trångsinta och lågt utbildade personer?
Länk till det tack.

Mer fördomar, vist, men det finns fler fördomar här i världen lilla du än att tycka att homosexuella är ett konstig/ej "normal" läggning.

Jag vill även ha länk på att homofober skulle vara än sämre pappa/mamma än två stycken kvinnor eller två stycken män.

Jag vill till sist gärna få länk där det finns bevis på att de flesta homofober är mentalt efterblivna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Jag vill till sist gärna få länk där det finns bevis på att de flesta homofober är mentalt efterblivna.

http://gothamist.com/2006/10/18/be_warned_jerky.php

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
http://gothamist.com/2006/10/18/be_warned_jerky.php

Sämsta källan hittills, bättre kan du.
Då kan jag slänga upp en av 100 x100000000 artiklar om muslimer som bombar och har sig och påstå att alla muslimer är självmordsbombare? (sen att religionen i sig är lite underlig är en annan sak)
Kan jag få svar på mina resterande frågor också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Sämsta källan hittills, bättre kan du.
Då kan jag slänga upp en av 100 x100000000 artiklar om muslimer som bombar och har sig och påstå att alla muslimer är självmordsbombare? (sen att religionen i sig är lite underlig är en annan sak)
Kan jag få svar på mina resterande frågor också?

en rolig fråga: skulle du säga till ett bög par som sitter o håller om varandra att dom är korkade, äckliga, cp osv vad du nu tycker om dom, skulle du kunna säga det rätt ut till dom?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
en rolig fråga: skulle du säga till ett bög par som sitter o håller om varandra att dom är korkade, äckliga, cp osv vad du nu tycker om dom, skulle du kunna säga det rätt ut till dom?:)

Nej, det skulle jag inte.
Finns ingen anledning att jag prata högt om mina åsikter, så elak är jag inte.
Eller så är jag kanske, hmm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Så du menar att filosofer sitter och säger att folk som är homofober är korkade, trångsinta och lågt utbildade personer?
Länk till det tack.

Mer fördomar, vist, men det finns fler fördomar här i världen lilla du än att tycka att homosexuella är ett konstig/ej "normal" läggning.

Jag vill även ha länk på att homofober skulle vara än sämre pappa/mamma än två stycken kvinnor eller två stycken män.

Jag vill till sist gärna få länk där det finns bevis på att de flesta homofober är mentalt efterblivna.

Nej, jag säger att folk med fördomar är lågt utbildade och trångsinta, sen är homofobi en fördom så you do the math. Jag ska hitta min filosofibok här nånstans senare idag eller se om jag kan gräva fram en länk :=)

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Whatever floats your boat säger jag, så länge ingen kommer till skada kan jag inte se något negativt i det. Kan inte förstå hur kärlek kan uppfattas så hotfullt av vissa människor. Förträngd osäkerhet på den egna läggningen dyker upp som en rimlig förklaring, men det kanske är att slå in en öppen dörr att ens nämna det.

Visa signatur