Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gescheize
Det är en vanlig n73 men förut hade jag fixat om den till ME. När det senare inte längre var nån skillnad på modellerna böt jag tillbaka till vanlig n73, kanske har nedgraderingen gjort att den dör av stötar nu.
Försökte få igång NSS nyss för att ändra produktkoden men när jag klickar på "Search for new device" så händer inget.
Visst är det så att telefonen ska vara ansluten i PC Suiteläge?
När man installerar NSS, ska man då välja "Nemesis USB Multi-flashing Device"?

Va bra då kan jag gå dit igen och få den lagad, kanske till och med be dem byta ut den helt eftersom det är tredje gången?
Vart ligger Nokias servicecenter i Stockholm?

Jag bytte produkt kod mellan olika music edition för att få nyaste program varan, men när jag bytte till ena produkt koden så dog telefonen för mej så fort jag bröt lite på den eller stoppa den i fickan..

Visst är det så att telefonen ska vara ansluten i PC Suiteläge? vet ej

finns en guide 3-5 sidor längre bak där det står hur du gör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gescheize

Nu har jag fått höra att det är två års garanti på mobiltelefoner oavsett vad försöljaren säger, stämmer det?

Det är 2 års garanti mot tillverknigs fel på all hemelektronik i sverige.
dvs, pajar din lur av sig själv o du inte smäller den i golvet tex så måste de laga den gratis.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Passar på att fråga min fråga här då någon kunnig kanske kan svara :

Sms'en man får har ju en info som går att läsa om tex vilken tid medelandet mottogs.
Min telefon alltid är avstängd över natten och sätts på när jag vaknar på morgonen och då kan flera sms dyka upp men jag kan inte se när jag fått dom utan i infon står det ju bara att dom motogs, 06:30 tex, och det är ju vad klockan är när min telefon sätts på och inte vilken tid personen jag fått sms'et av skrev det.

Går det att se när personen man fått sms'et av skickat det till mig?
Eller krävs det att telefonen är på dygnet runt för att denna princip ska fungera?

Mvh / Robin

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin_nerf
Passar på att fråga min fråga här då någon kunnig kanske kan svara :

Sms'en man får har ju en info som går att läsa om tex vilken tid medelandet mottogs.
Min telefon alltid är avstängd över natten och sätts på när jag vaknar på morgonen och då kan flera sms dyka upp men jag kan inte se när jag fått dom utan i infon står det ju bara att dom motogs, 06:30 tex, och det är ju vad klockan är när min telefon sätts på och inte vilken tid personen jag fått sms'et av skrev det.

Går det att se när personen man fått sms'et av skickat det till mig?
Eller krävs det att telefonen är på dygnet runt för att denna princip ska fungera?

Mvh / Robin

gå till meddelandet, välj "val>meddelande info.." där står det när det togs emot, annars har jag ingen snabb lösning iallafall

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

"Medelande: Minnet är fullt. Stäng några program och försök igen" står det när jag går in i tex inkorgen. Jag har över 20mb ledigt på både intern- och externminnet. Kör inte heller några program. Riktigt irriterande att inte kunna läsa SMS. Någon som har förslag på hur jag kan åtgärda detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tibblin
"Medelande: Minnet är fullt. Stäng några program och försök igen" står det när jag går in i tex inkorgen. Jag har över 20mb ledigt på både intern- och externminnet. Kör inte heller några program. Riktigt irriterande att inte kunna läsa SMS. Någon som har förslag på hur jag kan åtgärda detta?

Ganska vanligt fel, starta om den så borde det lösa sig.

Trodde att det felet var löst vid det här laget... Vad har du för fw version på din lur?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ganska vanligt fel, starta om den så borde det lösa sig.

Trodde att det felet var löst vid det här laget... Vad har du för fw version på din lur?

Har startat om telefonen ganska många gånger, har varit så här ett par veckor nu. Hur kollar jag fw?

EDIT: Formulerings fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tibblin
Har startat om telefonen ganska många gånger, har varit så här ett par veckor nu. Hur kollar jag fw?

EDIT: Formulerings fel.

Du slår *#0000#

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Tja! jag tänkte ställa en liten fråga. Jag har sett att folk kör CS,Doom och Duke Nukem 3D på sina mobiler med hjälp av C2DOOM emulator. Men jag hittar inte nått ställe där man kan ladda ner emulatorn och wad filerna man behöver. Kanske någon kan hjälpa mig?

Tack på förhand

*Stolt ägare av ett av dom tidigare exemplaren av n73 dark plum i sverige*

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande värt att köpa en N73 eller finns det bättre telefoner för ungefär samma pris med liknande funktioner?

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Tappade min n73 i marken här om veckan och joysticken ramlade av, dessvärre kunde jag inte hitta joysticken igen och behöver därmed en ny. Är det någon som har koll på vart jag kan beställa en ny? (det är bara den silvriga biten som sitter överst som har ramlat av, alltså den synliga biten av joysticken)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rilloo
Tappade min n73 i marken här om veckan och joysticken ramlade av, dessvärre kunde jag inte hitta joysticken igen och behöver därmed en ny. Är det någon som har koll på vart jag kan beställa en ny? (det är bara den silvriga biten som sitter överst som har ramlat av, alltså den synliga biten av joysticken)

Gå till närmaste Nokia service center, de lär ha sådanna för en hundring.

Annars kan du beställa härifrån...

http://www.mytrendyphone.se/shop/joystick-knapp-nokia-6838p.h...

Beställde själv ett skal därifrån tidigare och det gick bra.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ändra språk N73

Hej jag tror jag vet hur jag ska bära mig åt för att "lägga till/ändra" svenska i min n73 som bara har engelska.. har läst runt på detta å andra forum men när jag installerat nss så hittar den inte min telefon, någon som vet vilket av alternativen man ska ta vid installation av nss eller har något annat tips?? jag använder kabeln: ca-53

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin_nerf
Passar på att fråga min fråga här då någon kunnig kanske kan svara :

Sms'en man får har ju en info som går att läsa om tex vilken tid medelandet mottogs.
Min telefon alltid är avstängd över natten och sätts på när jag vaknar på morgonen och då kan flera sms dyka upp men jag kan inte se när jag fått dom utan i infon står det ju bara att dom motogs, 06:30 tex, och det är ju vad klockan är när min telefon sätts på och inte vilken tid personen jag fått sms'et av skrev det.

Går det att se när personen man fått sms'et av skickat det till mig?
Eller krävs det att telefonen är på dygnet runt för att denna princip ska fungera?

Mvh / Robin

Ta ut batteri och SIM-kort på kvällen. När du startar telefonen på morgonen och ska ställa i tiden trycker du på avbryt. Då kommer meddelandeinfon till de SMS du fått under naten visa när de skickades.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jo79
Hej jag tror jag vet hur jag ska bära mig åt för att "lägga till/ändra" svenska i min n73 som bara har engelska.. har läst runt på detta å andra forum men när jag installerat nss så hittar den inte min telefon, någon som vet vilket av alternativen man ska ta vid installation av nss eller har något annat tips?? jag använder kabeln: ca-53

Virtual USB devide.

Permalänk
Medlem

Tackar jag har provat å provat å läst runt på alla möjliga forum men när jag tar phone info/scan i NSS så får jag bara error till svar.. behöver man ändra till nss usb drivrutin å hur gör man isåfall det??

NU SÅ --- Nu fick jag till det avinstallerade hela pc-suite och installerade sedan endast ca-53 kabeldrivern vips så hittade nss min mobil nu undrar jag bara vilken produktkod man ska avnända?? vad står cv för som är i vissa koder??

Mycket Tacksam för svar..

`/Jompas

Permalänk
Medlem

Har extrema problem med mobilkameran

När jag ska använda den och drar kameraskyddet åt sidan så hoppar den hela tiden mellan telefonmode och kameramode vilket gör det nästan omöjligt att använda den. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dammskog
Har extrema problem med mobilkameran

När jag ska använda den och drar kameraskyddet åt sidan så hoppar den hela tiden mellan telefonmode och kameramode vilket gör det nästan omöjligt att använda den. Vad ska jag göra?

Lite sent svar kanske, men det beror på glapp i luckan du drar undan för stt starta kameran. Har själv samma "problem" på min lur, tog ett tag innan jag lyckades lista ut vad det beror på. För min del så funkar det bra bara jag öppnar luckan och sedan bara låter bli att ta på den när jag tar kort. Petar jag på den så stänger oftast kameran av sig direkt. En tanke är ju att du skulle kunna ta av hela bakstycket på telefonen, då ser du lite av brytaren och 2 ledare för avkänningen av luckans läge. Testa att rengöra dem med lite sprit och se om det hjälper.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

kan n73 också ha gps som nokia 6110 navigator.

Permalänk

Nej bara via blåtand .

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

hm.. skaffade en N73 i fredags, en begagnad.
funkar riktigt bra. gillar den skarpt
stort kliv i tiden mot k700an. hehe

skulle installera ett spel nyss och fick "utgånget certifikat"..
vad för certifikat och varför, går det att fixa?

annars, tips på vart man kan hitta roliga spel?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
hm.. skaffade en N73 i fredags, en begagnad.
funkar riktigt bra. gillar den skarpt
stort kliv i tiden mot k700an. hehe

skulle installera ett spel nyss och fick "utgånget certifikat"..
vad för certifikat och varför, går det att fixa?

annars, tips på vart man kan hitta roliga spel?

Går att fixa, prova backa datumet till samma datum som filen är skapad.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag undar om nån vet hur man använder/installerar en mobil screensaver/skärmsläckare?
Har laddat ner några animerade bilder som ska användas till detta men hittar i mobilen bara inställningar som heter "Ange som bakgrundsbild" och "Lägg till i kontakt".
Jag vill alltså att bilden ska aktiveras när skärmljuset slocknar och då framträda som det gör på en pc..
Hmm?

Mvh, Johnny

Permalänk
Medlem

tjo.

ingen som vet en Timer man kan installera på mobilen?
vore kalas när man har något att passa...tex koka spägättii eller annat viktigt.

edit_

samt undrar om det finns bättre mp3 och radio program till den.
och om det går att snabba upp mobilen på något vis.
tycker min känns seg som sirap när man ska tex öppna fotoalbumet med knappen.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

tjena, har ett problem, när jag startar min n73a så står det phone lock code, har testat 12345 men det funkar inte, vad ska jag göra?, vill ta bort koden och komma in i tellefonen

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
tjena, har ett problem, när jag startar min n73a så står det phone lock code, har testat 12345 men det funkar inte, vad ska jag göra?, vill ta bort koden och komma in i tellefonen

Kolla i faqen på första posten...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Kolla i faqen på första posten...

den vill inte connecta till NSS heller

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
den vill inte connecta till NSS heller

Kommer du åt telefoner öht via datorn eller är det bara NSS som inte hittar den?

Nu kan jag inte testa det själv eftersom jag inte haft n73 på över 1 år nu, sitter numera med en 5310, riktigt skönt med en slimmad telefon även om den saknar allt som n73a har :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Hej, nyreggad, hoppas nån fortfarande läser om "gamla" N73

Några frågor, kanske inte N73-specifika, men here goes:

Kom över en N73 till hyfsat pris på Tradera, såld av ett företag som tydligen haft en inbyteskampanj på mobiler - trots att de egentligen inte säljer såna (???)

Helt klart okollad lur de bara ville bli av med, de sålde riktigt gamla sunklurar samtidigt.

Skulle flytta över mitt simkort (Tele2/Comviq): ogiltigt. Jaha, bingo, låst lurjäkel, tänkte jag. Hittade ett operatörs-sms i den icke tömda sms-inkorgen: danska Telia!

Ringde svenska Telia och frågade om deras svenska "Refill" funkar. Javisst, sa snubben. Så jag beställde ett gratis på deras hemsida. Har inte kommit än. Så ikväll tappade jag tålamodet och åkte till en polare som alltid haft Telia-abonnemang och numer en N95. Testade hans simkort: ogiltigt! Ändå ombads han knappa in sin egen kod, precis som när kortet sitter i hans nalle.

Var frestad att slänga min lur hårt i väggen. Nån som vet vad som är fel?

Är det bara upplåsning som krävs, så vet jag var det görs för 200 spänn. Men det är långt till cash och jag vill använda min "nya" lur NU!

Kan det vara nåt allvarligt fel, eller är det den danska låsningen som ställer till det, om den nu ens ÄR låst?

Svamlade nissen på Telia bara?

Fråga 2: mjukvaruversionen är asgammal, 2006. Bör ju uppdateras sen när luren funkar. Har för mig att det knasar rejält om man kör in senaste firmware över så gammal, måste det göras i etapper, dvs varje ny version i ordning?

Har även läst om att "GPS-pucken", som Nokia slutat sälja, inte fungerar med senaste firmware? Var hittar man i så fall näst senaste firmware, om jag nu lyckas hitta begagnad "puck" nånstans?

Som ni ser på mina frågor är detta min första avancerade mobil, dessutom första Nokia på länge.

Tacksam för tröst, råd och svar

Permalänk
Medlem

Problem att få bort genvägarna på skärmen på min n73a

Skrivet av Dunis:

N73 har väll visst optisk zoom?
http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200604/26/20060426173646_MKF...
Säger inte killen i filmen att N73 är bättre på stillbilder? Kan inte se filmen nu men har för mig om att han gör det iaf.

Hej tänkte hör om du vet hur man får bort genvägarna på skärmen på min Nokia n73.
Tackar på förhand. Mvh:Per