iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Hur blev det där med att teckna avtal i USA direkt i apple store? Såg flera annonser på blocket där folk säljer 3G-versionen importerade från USA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
billigt och bra haha

vad är billigt o bra?
scrobblern?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Nu har telia höjt priserna på iphone i smyg: http://www.iphoneinfo.se/telia-hojer-priserna-pa-iphone-i-smy...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Nu har telia höjt priserna på iphone i smyg: http://www.iphoneinfo.se/telia-hojer-priserna-pa-iphone-i-smy...

Hur fan höjjer man priser i smyg? De har höjt priset, dåligt. Men att säga att de gör det i smyg.... va?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge exempel på en flash-baserad internetsida. Iphonen kan ju inte besöka sådana sidor så skulle gärna vilja veta vilka de gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
Någon som kan ge exempel på en flash-baserad internetsida. Iphonen kan ju inte besöka sådana sidor så skulle gärna vilja veta vilka de gäller.

Du missar mycket av aftonbladets reklam om du surfar in där...

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
Någon som kan ge exempel på en flash-baserad internetsida. Iphonen kan ju inte besöka sådana sidor så skulle gärna vilja veta vilka de gäller.

smhis radar bilder

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

okej så det är inga viktiga grejer man missar? Om man nu inte e intresserad av väder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
okej så det är inga viktiga grejer man missar? Om man nu inte e intresserad av väder

njaa inte direkt, det du missar är väl typ webradio från SR. En del sidor så syns inte menyerna på.. dock väldigt få.
9/10 sidor jag surfar på funkar perfekt.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Köpte en vit 16GB iPhone (3G) i Grekland (av Vodafone) igår för 536€ (ca 5200:- SEK), utan bindningstid eller operatörslåsning.

Pluggade bara in mitt nuvarande Telia-SIM kort och är nu up 'n running! Fungerar kanon hittills!

Permalänk
Medlem

Lyckas inte hitta hur det fungerar med Telias abonnemang om man ringer för mer än månadsavgiften (99/199/299 då så klart). Om man har 99 och ringer upp alla sina pengar efter 20 dagar, vad händer då? Kan man inte ringa mer, blir samtalen dyrare, är det ingen skillnad alls, alltså att fakturan bara blir lite dyrare nästa månad?

Enda skälet till att köpa Telia 299 om fakturan bara blir lite större nästa månad med Telia 99 är ju för att få iPhonen billigare men jag antar att det är nån hake om man skall över 99 kr med Telia 99?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

det är väll bara minidebitering, om du har telia 99 t.ex. så kommer de dra 99 kr även om du bara ringer upp 60 kr. ringer du dock för säg 110 kr, så drar de 110 kr. du betalar ju fortfarande en minutavgift. så om du kollar deras 99 abonnemang, så äre 0,79 kr i öppningsavgift, o 0,69 kr/min i samtalsavgift. så det är även de minutpriserna du betalar efter att du ringt upp minidebiteringen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det funkar med steal sim å dom andra korten man kan köpa?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Någon som vet hur det funkar med steal sim å dom andra korten man kan köpa?

http://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-jailbreak-o-s-v/147...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
Någon som kan ge exempel på en flash-baserad internetsida. Iphonen kan ju inte besöka sådana sidor så skulle gärna vilja veta vilka de gäller.

www.NBA.com funkar inte. Det tråkigaste att missa är ju dock alla flash-videos och video i andra format som iphone inte stödjer. Jag tänker främst på svt.se men det finns också annat.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Eftersom flash är en sån utbredd standard borde det ju rimligtvis kommer flashstöd förr eller senare. Jag tycker nästan att det är konstigt att det inte fanns från början. Vad tror ni?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Eftersom flash är en sån utbredd standard borde det ju rimligtvis kommer flashstöd förr eller senare. Jag tycker nästan att det är konstigt att det inte fanns från början. Vad tror ni?

Nej, jag tror inte det kommer, i alla fall inte förrän Adobe gör det mindre resurskrävande på andra plattformar än windows.
Jag hoppas inte att det kommer i alla fall, flash lämpar sig bäst för reklam.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en iPhone 3g och det kanske är bra att skaffa nåt repskydd innan man börjar bära runt på den i fickan. Letar inte efter något gummiskydd utan något lättare typ en liten "socka" som fanns till ipod men inte stickade modeller. Ungefär nått i den här stilen fast svart.
http://www.distilled.co.uk/blog/wp-content/uploads/2007/11/di...

Någon som vet vart man kan få tag på en sådan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luncano
Har precis köpt en iPhone 3g och det kanske är bra att skaffa nåt repskydd innan man börjar bära runt på den i fickan. Letar inte efter något gummiskydd utan något lättare typ en liten "socka" som fanns till ipod men inte stickade modeller. Ungefär nått i den här stilen fast svart.
http://www.distilled.co.uk/blog/wp-content/uploads/2007/11/di...

Någon som vet vart man kan få tag på en sådan?

http://www.iphonebutiken.se kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
http://www.iphonebutiken.se kanske?

tack för tippset :). Hittade dock inte vad jag letade efter vilket känns ganska hopplöst eftersom det borde va på iphonebutiken.se man borde hitta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Eftersom flash är en sån utbredd standard borde det ju rimligtvis kommer flashstöd förr eller senare. Jag tycker nästan att det är konstigt att det inte fanns från början. Vad tror ni?

mms är mer utbrett (i alla fall på mobiler) men det hindrar inte apple...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
mms är mer utbrett (i alla fall på mobiler) men det hindrar inte apple...

Knappast, i större delar av världen är det push-mail som gäller.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag har telenor idag. Jag har kvar ca 5 månader på min bindnings tid.
Någon som har IPhone 3G som kan berätta om hur mycket det kostar osv med 3G surf.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Jag har telenor idag. Jag har kvar ca 5 månader på min bindnings tid.
Någon som har IPhone 3G som kan berätta om hur mycket det kostar osv med 3G surf.

Varför inte vänta tills att telenor får iphone. Den kommer antagligen redan efter jul eller innan.

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palle06
Varför inte vänta tills att telenor får iphone. Den kommer antagligen redan efter jul eller innan.

Kvittar väl
Mest det att jag vill ha fastpris på surfet.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Kvittar väl
Mest det att jag vill ha fastpris på surfet.

www.iphonepriser.com

Där kan du experimentera fram och tillbaks. Jag gjorde det och kom snabbt fram till att det snabbt lönar sig med fri surf, speciellt och du ringer och smsar mycket också. Detta är givetvis Telias priser men det verkar som att de flesta operatörer har ungefär samma priser på datatrafiken (15 kr/MB brukar det va) så det ger dig nog en liten uppfattning.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Jag har telenor idag. Jag har kvar ca 5 månader på min bindnings tid.
Någon som har IPhone 3G som kan berätta om hur mycket det kostar osv med 3G surf.

Jag har iofs fastpris men hade jag inte haft det skulle jag nu ha surfat upp 921 kr (räknat med 15 kr/MB, alltså) 61.4 MB. Detta har jag kommit upp i på ungefär två månader nu och vi kan väll säga att jag inte använder internet delen speciellt mycket. Synkar mailen var 30 minut (har inte push), sufar lite smått på bussen ibland, kollar busstiderna, synkar sedan en vecka tillbaka också RSS (NetNewsWire). Låter också vädret osv. uppdatera sig. Fastpris lönar sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Jag har iofs fastpris men hade jag inte......

Vad kostar fastpris? Finns det någon maxgräns?
Tack för dit svar

Min fråga var om Telenor har någon fastpris?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Har telenor EDGE? annars går det ju mäkta segt ifall man förlorar 3G

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Vad kostar fastpris? Finns det någon maxgräns?
Tack för dit svar

Min fråga var om Telenor har någon fastpris?

199 kr/månad (efter 5GB stryper Telia hastigheten, ja jävkligt sämst men jag har inte kommit upp i 1 GB ännu).

Detta var allt jag hittade på Telenors hemsida: http://www.telenor.se/150_1.jsp?service_id=148364
Bäst är väll kanske att ringa dem och höra om det går att få det som en tilläggstjänst till ett vanligt mobil abb.

Visa signatur