Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk

Någon som testat nya Catalyst o sett om problemen med HDR försvinner?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
G.E.C.K har släppts - http://geck.bethsoft.com/index.php/Main_Page

Grattis till er som lirar på PC

Vi PS3:are får hålla till godo med orginalet... buhuu.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Det verkar som att många "basic" saker inte varit så uppenbara tydligen, som att hölstra vapnen, lampan (som jag inte förstår vad man skall ha till) och att alla unika vapen går att laga med den "normala" motsvarigheten

Hölstra och lampan är ju basic. Men att laga ett special vapen som Lincolns Repeater med ett hunting rifle känns väldigt konstigt.
Du kan ju inte laga en Chinese assault rifle med ett vanligt assault rifle väl?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Hölstra och lampan är ju basic. Men att laga ett special vapen som Lincolns Repeater med ett hunting rifle känns väldigt konstigt.
Du kan ju inte laga en Chinese assault rifle med ett vanligt assault rifle väl?

Made in USA only kanske.

Nä man får lista ut sådant själv då manualen är ganska bristfälligt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Lampa och hölstra stod i manualen, som jag lusläste i väntan på att kunna spela...(köpte spelet i Göteborg, PS3:an står i Stockholm...) När det kommer till att reparera så är det ju bara att bläddra igenom vapnen och trycka på trekant när det går så ser man vilka vapen som kan reparera varandra...

Sen att Chinese Assault Rifle inte går att reppa med vanligt kanske beror på att de är två olika klasser av vapen? Typ som Chinese Pistol och 10mm Pistol?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Ingen som kör med ATIs 48 serie?
Får väl ta o svara på min fråga själv då.. Det blir lite lite bättre med Catalyst 8.12 men problemet finns ändå kvar. Om nån nu skulle vilja veta. Känns som att flytet blev bättre också.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Ingen som kör med ATIs 48 serie?
Får väl ta o svara på min fråga själv då.. Det blir lite lite bättre med Catalyst 8.12 men problemet finns ändå kvar. Om nån nu skulle vilja veta. Känns som att flytet blev bättre också.

Åjo, jag kör med ett 4870, flyter utan problem i 1920x1200!
Vad är detta problem som vissa märker av? Kör fortfarande 8.11

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Hjälpsam

Jag kör med HD4850 och känner inte heller till något problem.
Men det känns som det flyter lite bättre med 8.12.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Ingen som kör med ATIs 48 serie?
Får väl ta o svara på min fråga själv då.. Det blir lite lite bättre med Catalyst 8.12 men problemet finns ändå kvar. Om nån nu skulle vilja veta. Känns som att flytet blev bättre också.

Jag kör också 4870, men jag har inte märkt av några grafikproblem...?
Bortsett från nån grafikbug här och där...

Och jag fick en jäkla boost med 8.12!

Beskriv gärna lite mer utförligt vilka problem du har

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk

Ok kan vara så att det bara är de som kör med 4870X2 och 48-serie kort i crossfire som upplever dessa problem. Det är så att himlen blinkar och har sig i dagsljus när man rör sig o kollar runt. Alltså ljusets intensitet ändras väldigt fort och man får en blinkande effekt. Detta är alltså enbart när man kör med HDR. Kör man Bloom så är problemet borta.
Finns filmer på youtube bl.a där man kan se hur det ser ut.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

"Fallout 3 has stopped working

a problem caused the program to stop working correctly. Windows will close the program and notify you if a soulution is available"

kör win vista 64 bit Dells OEM version.
hur kommer det sig att det blir så?

Visa signatur

| Ryzen 3600 | RX5700XT | 16GB DDR4@3200MHz | Asus b450 ROG Strix | Corsair RM750X | Corsair Carbide 275R |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Hölstra och lampan är ju basic. Men att laga ett special vapen som Lincolns Repeater med ett hunting rifle känns väldigt konstigt.
Du kan ju inte laga en Chinese assault rifle med ett vanligt assault rifle väl?

Men så är ju inte ett Chinese assault rifle speciellt unikt heller....

Du kan däremot laga "Xuanlong" med ett chinese assault rifle.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norlin
"Fallout 3 has stopped working

a problem caused the program to stop working correctly. Windows will close the program and notify you if a soulution is available"

kör win vista 64 bit Dells OEM version.
hur kommer det sig att det blir så?

Det är så det blir i Vista när det i XP bara hade blivit helt svart på skärmen eller spelet bara fryst. Krasch med andra ord

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Har spelat detta i 2 dagar nu, men jag har lite prestanda problem. I början flyter det hur fint som helst, men efter någon timmes spelande så segar spelet ner som fan. Man typ hackar fram när man springer, och sen har det hänt en gång att fps'en gått ner i botten. En omstart fixar problemet, men det känns jobbigt

Har inte installerat patchen än dock då folk säger att den skapar mer problem än vad den fixar. Det verkar som att spelet lider av en del minnes-läckor, någon som vet om det går att fixa?

Och nej, inget i datorn blir för varmt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Visste inte att level 20 var max... blev oerhört besviken när jag nådde gränsen igår. Spelet är inte alls lika roligt längre. Man har inte lust att vandra i öknen och försöka hitta nya platser och göra en massa quests... känns inte som man uppnår något med att göra det, får lite kapsyler eller stimpaks...whoohoo.. vill ju ha mer experience points!!
Så det är väl bara att gå på main questet och få det här spelet överstökat!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Walker
Visste inte att level 20 var max... blev oerhört besviken när jag nådde gränsen igår. Spelet är inte alls lika roligt längre. Man har inte lust att vandra i öknen och försöka hitta nya platser och göra en massa quests... känns inte som man uppnår något med att göra det, får lite kapsyler eller stimpaks...whoohoo.. vill ju ha mer experience points!!
Så det är väl bara att gå på main questet och få det här spelet överstökat!

Kolla ifall du hittar ngn mod som fixar detta. Finns ju har jag för mig.

Hur många timmar speltid har ni andra? Jag har 14 timmar.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Hur många timmar speltid har ni andra? Jag har 14 timmar.

168 just nu... Fördelat på tre olika karaktärer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Kolla ifall du hittar ngn mod som fixar detta. Finns ju har jag för mig.

Hur många timmar speltid har ni andra? Jag har 14 timmar.

Min första kom upp i 80-90 timmar.
Min andra är uppe i cirka 20 nu.
Sen har jag lekt runt lite med några andra också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Min andra, som jag precis kommit till level 5 med, har jag väl plöjt ner sju-åtta timmar i. I min level 19, som är i det närmaste odödlig, har jag pyntat in 45-50 timmar eller så.

...så... lite mer än en arbetsvecka

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

man kan ju ändra maxlevel om man vill. Jag har kört ett bra tag efter jag blev lvl20 o tröttnade på det så ändrade maxleveln till 30

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har precis gjort klart questen där man ska rädda galaxy radio station elelr vad den heter. OCh när man pratar med en kille där inne så säger han att man kan få träning i power armor. Han säger att man ska prata med elder lyon eller något sådant. Vart hittar man labbet han är? Och var är gunny som sen ska träna en?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Hölstra och lampan är ju basic. Men att laga ett special vapen som Lincolns Repeater med ett hunting rifle känns väldigt konstigt.
Du kan ju inte laga en Chinese assault rifle med ett vanligt assault rifle väl?

Det som varit RIKTIGT coolt hade varit om man kunde plocka itu vapnen och använda delarna från dem & bygga egna vapenhybrider och liknande. Tänk en "fixad" combat shotgun med (opålitlig) fullauto tex... (Ibland går 2-3 skott, ibland hela magget och ibland så hakar åbäket upp sig.)

Sen att vapnen gör mindre skada när de är i kass skick är ju bara så hål i huvet alltså. Farcry 2 har bättre "ruttnande vapen" IMHO, där de helt enkelt hakar upp sig mer ofta när de blir slitna.

Visa signatur

Intel Q9550 @ 3,4 Ghz, Asus P5e Deluxe, 4 x 2048 MB 1066 MHz DDR2, Asus GTX280, 2 x Velociraptor 150 gig (Raid 0), 2 x Samsung SP 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Har precis gjort klart questen där man ska rädda galaxy radio station elelr vad den heter. OCh när man pratar med en kille där inne så säger han att man kan få träning i power armor. Han säger att man ska prata med elder lyon eller något sådant. Vart hittar man labbet han är? Och var är gunny som sen ska träna en?

Jag har för mig att jag hittade Elder Lyon i hans arbetsrum.
Gunny hittade jag ute på exercisplatsen där han höll på o läxa upp rekryter, full metal jacket style

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Har precis gjort klart questen där man ska rädda galaxy radio station elelr vad den heter. OCh när man pratar med en kille där inne så säger han att man kan få träning i power armor. Han säger att man ska prata med elder lyon eller något sådant. Vart hittar man labbet han är? Och var är gunny som sen ska träna en?

Det kommer senare i mainquesten

Via den får du tillträde till "Citadel" där kan du få träning, du ber Elder Lyons om tillåtelse och får träning av Gunny (tror han var på borggården).

Dold text

.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Jag har för mig att jag hittade Elder Lyon i hans arbetsrum.
Gunny hittade jag ute på exercisplatsen där han höll på o läxa upp rekryter, full metal jacket style

Tänk på att det du beskriver nu ligger längre fram i Mainquest. Det är ju lite buggat att de säger "Sure, snacka med Elder Lyons bara" när det de facto är ett par timmar dit, beroende på speech skill

Hur kollar man gametime btw?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Tänk på att det du beskriver nu ligger längre fram i Mainquest. Det är ju lite buggat att de säger "Sure, snacka med Elder Lyons bara" när det de facto är ett par timmar dit, beroende på speech skill

Hur kollar man gametime btw?

Ja just det. Det tänkte jag inte på. GNR questen är ju en stund tidigare där ja..

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Men så är ju inte ett Chinese assault rifle speciellt unikt heller....

Du kan däremot laga "Xuanlong" med ett chinese assault rifle.

Nej det är det inte.. men jag ser lika mycket likhet mellan ett hunting rifle och Lincolns repeater som ett assault rifle och Chinese assault rifle...

Håller med om att Farcry 2 hade bättre vapenskick. Kändes mer verkligt där och klart mer underhållande

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Hur kollar man gametime btw?

Hmmm... när jag markerar en save jag ska ladda står aktuell speltid där... men det kanske fungerar annorlunda på dator än på PS3:a...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Hmmm... när jag markerar en save jag ska ladda står aktuell speltid där... men det kanske fungerar annorlunda på dator än på PS3:a...

Ja; det är så jag har kollat också.
Edit: Såg att jag kom upp i 95 timmar med min första gubbe, tänk om man fick betalt för att spela Fallout 3.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |