Permalänk
Medlem

riktigt jävla snygg netjamo

ska själv skaffa en koi-fisk på underarmen ngn dag

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
riktigt jävla snygg netjamo

ska själv skaffa en koi-fisk på underarmen ngn dag

thanks! okey jao koi fisken är oftast med nånstans på japanska tatueringar.. Har en phoenix fågel på vaden med.. Men tror det inte blir fler efter denna på armen. Vill inte hamna i tatueringsberoendet hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
thanks! okey jao koi fisken är oftast med nånstans på japanska tatueringar.. Har en phoenix fågel på vaden med.. Men tror det inte blir fler efter denna på armen. Vill inte hamna i tatueringsberoendet hehe

Hehe sant man hamnar där lätt. Har ett tecken på högerarmen, oså nu då hela vänsterarmen från armbågen och upp. Kommer antingen tattuera hela vänsterarmen ner till handleden eller så låter jag det vara som det är nu, ngn gång får man lägga ner också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Hade tänkt sätta i en större stav i tungan. Har nu 1.6 mm och köpte en 2.4, ingen big deal tänkte jag... Får fan inte igenom staven! Kommer till gängorna sen tar det stopp! Har tagit på massa Helosansalva men det hjälper inte. Provat uppifrån och underifrån. Tips bitte! Fungerar ju inte med strumpsticka eller liknande i munnen, känns lite ohygieniskt att ta tejp på den existerande staven för att på det sättet töja.

Ledsticka kör jag med när jag töjer tungan, har kommit till 6mm. Det kan spänna lite i tungan, men det är bara pressa vidare. Tar det emot för mycket och du får in den större barbellen så kan tungan svullna upp lite, men det går ner efter ett tag.

Permalänk

Jag fick hjälp av piercaren, första försöket gick inte. Fick återkomma några dagar senare så försökte han igen och då gick det bra. Ska nog inte gå upp i storlek med tanke på hur svårt det var att få i 2.4...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha en karpjävel över hela armen? Ingen fisk jag vill associera mig med direkt, vacker är det sista jag skulle kalla en sådan tatuering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamo
Varför vill man ha en karpjävel över hela armen? Ingen fisk jag vill associera mig med direkt, vacker är det sista jag skulle kalla en sådan tatuering.

Det får väl stå för dig i sådana fall. Tycker att det är en jävligt snygg tatuering. Om du sedan tycker om hakkors och bumbibjörnar behöver inte det betyda att jag gör det. Så kan du inte säga ngt positivt kan du hålla käften.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
Det får väl stå för dig i sådana fall. Tycker att det är en jävligt snygg tatuering. Om du sedan tycker om hakkors och bumbibjörnar behöver inte det betyda att jag gör det. Så kan du inte säga ngt positivt kan du hålla käften.

Detta är ett diskussionsforum, då alla inte delar samma åsikter så kan det faktiskt förekomma att folk inte håller med dig.

Ska du leva som du lär så föreslår jag att du ignorerar dylika poster.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamo
Varför vill man ha en karpjävel över hela armen?

För att jag ville att den skulle sticka i dina ögon

Permalänk
Medlem

Dilemma på ingång...

Nuvarande har jag en piercing, den jag gjorde nyligen lyckades jag tappa bort smycket till och orka inte köpa ett nytt(dumt^^).

Men nu ska jag göra en till.
Funderar på nedre vänstrasidan av läppen.
Vad tror ni, tror ni de funkar med min nuvarande?

Tar gärna tips på om ni kan tänka er något som passar med min nuvarande mouché

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Dilemma på ingång...

Nuvarande har jag en piercing, den jag gjorde nyligen lyckades jag tappa bort smycket till och orka inte köpa ett nytt(dumt^^).

Men nu ska jag göra en till.
Funderar på nedre vänstrasidan av läppen.
Vad tror ni, tror ni de funkar med min nuvarande?

Tar gärna tips på om ni kan tänka er något som passar med min nuvarande mouché

Prince Albert?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Min lilla coverup på en gammal gadd (paraflaxen)

Bakgrund med mera ska göras

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
Min koi fisk.. Gillar japanskt
Fjäll,lite skuggningar och smått och gott kvar att göra

http://img404.imageshack.us/img404/5301/dfsdfib0.jpg

Snygg!!! Måste fråga vad kostar denna fina skapelse? Jag har länge länge (år) funderat på just japansk stil men inte vågat mig iväg. Eftersom jag inte vet exakt hur jag ska lägga upp det osv. Jag är mer inne på mer rött, svart, osv en färgtattoo men i mörkare slag.

Hur kom du iväg och fick upp modet?

Permalänk
Medlem

tänkt posta sen tråden startade, nu fick jag fingrarna ur arslet

Tatueringar:
Metallicas "ninja star" på bröstet, Heartagram på magen, "sinner/saint"-ambigram på armen som inte klar på långa vägar, ska bli fullsleeve nångång i framtiden.

Piercingar:
Läpp/ögonbryn

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar

Hur kom du iväg och fick upp modet?

Gå till nån tatuerare som du vet är bra, sen säger du dina ideer du har och tatuera dig svårare än så är det inte
En sak som är bra är att sluta oroa sig.. Det blir oftast snyggast om man inte har massa krav om hur det ska se ut och låter tatueraren ta ut svängarna lite.
Men kom ihåg kolla vad han gjort innan så vet du ungefär vilken kvalite du kommer att få.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Min lilla coverup på en gammal gadd (paraflaxen)

http://img246.imageshack.us/img246/6008/geishaflg5.th.jpg

Bakgrund med mera ska göras

Snygg! Fint detaljarbete

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag har länge velat tatuera in något på undersidan av den högra handleden, dock vet jag inte vad som skulle kunna passa där. Tar emot tips och förslag!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Jag har länge velat tatuera in något på undersidan av den högra handleden, dock vet jag inte vad som skulle kunna passa där. Tar emot tips och förslag!

Kanske är en bra idé att komma på något själv ... annars kan du ju lika gärna gå in till tatueraren och be honom göra vad fan han vill.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Snygg! Fint detaljarbete

tackar tackar är som sagt inte klar än ...more to come

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Lite frågor och funderingar då jag har börjat fundera mer och mer på en tatuering nu.

Någon som har rekommendationer på en tatuerare i ludvikatrakten? Har inte direkt bestämt mig för något än men det blir inget stort då det är första gången. Var är ett bra ställe på kroppen att tatuera första gången?

Funderar på något inom asatron, Hugin och Munin kanske? Inte Tors hammare bara då det är lite uttjatat.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

har även fyllt i stjärnorna samt "strålar" som går ut från dem, men har inga bilder på det. Ska göra mer den 14'e, blir mer bilder då

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Funderar på att göra min tredje tatuering i sommar, en crazy idé är att göra en mindre - - på insidan av förhuden, kommer detta att funka? Jag och mina vänner har spekulerat lite om smärtan och jag tror inte det gör mer ont än min tattuering på insidan av läppen och kanske till och med dom som har på vanliga ställen eftersom förhuden brukar vara rätt tålig. Jag vill alltså att den ska synas när man drar ner förhuden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
It's not stupid, it's advanced!

Jag var precis och fick mig en döskalle som jag klottrade ihop utkastatet till själv:
Kackig bild och äckligt med plast och blod, men jag kan väl byta ut bilden sen.

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23460000-23469999...

EDIT: Kan vara bra att inte länka till skyddade bilder.

Den va fräck. stilren

Har du designat den själv direkt från huvudet bara? Eller vart fick du inspiration ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F4ke
http://pici.se/thumbs/t_oNUXpkvdM.gif

http://pici.se/thumbs/t_fEctssxQj.gif

http://pici.se/thumbs/t_EAktfZJjK.gif

har även fyllt i stjärnorna samt "strålar" som går ut från dem, men har inga bilder på det. Ska göra mer den 14'e, blir mer bilder då

Snyggt, gillar verkligen stilen .. Får man fråga vart du gjort dem?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Snyggt, gillar verkligen stilen .. Får man fråga vart du gjort dem?

Tackar tackar! Marika på Buzzstop 28 i Göteborg har gjort dem

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F4ke
Tackar tackar! Marika på Buzzstop 28 i Göteborg har gjort dem

Åhå, det är ju alldeles vid mig.
Är dom duktiga där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eGGe
Åhå, det är ju alldeles vid mig.
Är dom duktiga där?

Marika och Erik är de som jag tycker är bäst där. De båda jobbar i deras nya studio som ligger vid Lilla Bommen.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

På Måndag sittning. Spännande! Jag har Photoshoppat en bild som visar i drag hur nästa eventuellt ska se ut, färger samt passning är inte optimerad. Är det något att köra på tycker ni?

[Edit]Ändrade bilden lite

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
På Måndag sittning. Spännande! Jag har Photoshoppat en bild som visar i drag hur nästa eventuellt ska se ut, färger samt passning är inte optimerad. Är det något att köra på tycker ni?
http://www.geting.se/image.php/150355-kompass3.jpg

Ser trevligt ut men lättare att se när den är gjord på huden men då kan det vara försent hehe. Vad vi tycker ska inte stoppa dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eGGe
Den va fräck. stilren

Har du designat den själv direkt från huvudet bara? Eller vart fick du inspiration ifrån?

Kikade lite på sugar skulls:

Tänkte på Manny Calavera

Klottrade lite i ett kollegieblock. Det var väl min kreativa process. Det svåra var att övertyga killen med nålen att jag inte var dum i huvudet, han garvade och sa att det skulle se förjävligt ut.

Nästa blir en ordentlig sockerskalle på andra armen, har lite funderingar på att ha som ett litet tema ned längs armarna, högerarmen får ett blaffigt, färgrikt, klassiskt motiv och vänsterarmen får en nedskalad, mer grafisk variant av samma motiv.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4